ازشخصیت دکتر چمران فقط چند برگ را شناخته ایم

سید ابولفضل کاظمی اظهار داشت: آن زمان ادب و اخلاص بچه های رزمنده باعث شد که این قداست در دفاع مقدس صورت بگیرد. اشخاصی چون شهید چمران که مردی عارف و کامل بود یکی از همان هاییست که شاید فقط و فقط چند برگ از زندگی اش را شناخته ایم.
کد خبر: ۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۷ - 22June 2013

ازشخصیت دکتر چمران فقط چند برگ را شناخته ایم

کاظمی فرمانده گردان بسیجی لشگر 27 محمد رسول الله (ص) بوده که  در عملیات های کربلای 5 و 8 فرمانده گردان عملیاتی میثم را برعهده داشته است . این رزمنده ی بسیجی در  گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس عنوان کرد: سپاه از 9 گردان پایه  تشکیل شدکه  قرارشد در استانها تیپ هایی تشکیل شود مانند  تیپ المهدی در شیراز و ... که بعد از عملیات فتح المبین ضمن درخشش همه ی رزمندگان شهید وزوایی که فرمانده ی گردان حبیب بود در این عملیات موفق شد 95 قبضه توپ از عراق تصرف کند که بعد از عملیات از تهران حکمی به نام  شهید  وزوایی به عنوان فرمانده ی تیپ 10 سید الشهدا  ارسال شد .

وی ادامه داد :این اتفاق اوایل اردیبهشت رخ داد البته ناگفته نماند که در ابتدا حکم فرماندهی را به نام  حاج احمد متوسلیان زده بودنداما  چون در حال آماده شدن برای عملیات بیت المقدس بودیم حاج احمد متوسلیان از شهید وزوایی درخواست کردند بعد از عملیات این اتفاق صورت پذیرد شهید وزوایی نیز با ادب و کمالی که در ایشان موج میزد با رویی گشاده پذیرفتند ، انگار قسمت نبود شهید وزوایی فرمانده ی تیپ 10 سید الشهدا باشد ، او در همین عملیات به شهادت رسید.


فرمانده ی گردان لشگر 27 محمد رسول الله افزود :بعد از عملیات بیت المقدس من با حاج احمد متوسلیان و شهید همت و چند تن دیگر از دوستان به لبنان رفتیم ،در همان موقع حاج احمد متوسلیان به اسارت گرفته شد،زمان برگشت ما از لبنان مصادف با عملیات رمضان شد،  که طی حکمی شهید همت که فرمانده ی گردان محمد رسول الله بود حکم فرمانده ای تیپ 10 سید الشهدا را به نام علی موحد صادر کرد . تیپ سید الشهدا در عملیات زین العابدین و مسلم بن عقیل رسما کار خود را شروع کرد . بعد از چهار یا پنج عملیات برادر موحد استعفا دادو فرمانده ی تیپ 10 سید الشهدا شهید کاظم رستگار شد  .


کاظمی در ادامه ی گفتگوی خود افزود :درعملیات  ولفجر یک بود که تیپ 10سید الشهدا به لشگر 10 مخصوص سید الشهدا ارتقا پیدا کرد ، ناگفته نماند که در آن زمان ادب و اخلاص بچه های رزمنده باعث شد  این قداست در دفاع مقدس صورت بگیرد.اشخاصی چون شهید چمران که مردی عارف  و کامل بود  یکی از همین بزرگواران بود.

شاید فقط و فقط چند برگ از زندگی چمران  را شناخته ایم ، من هرگاه یادی ازدکتر چمران  می کنم به یاد حرف امام می افتم که به حق ایشان را خوب شناختند که فرمودند : چمران مرد خداست . شهید دکتر چمران ابتدا جهاد اکبر را انجام دادو به نوعی  اول خودسازی کرد بعد به میدان جنگ وارد شد .  
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار