امیر خرم‌طوسی:

رفتار آمریکا با نظام اسلامی "مکارانه" است/ روی میز بودن گزینه نظامی "جنگ روانی" است

جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه رفتار آمریکا با نظام اسلامی "مکارانه" است، گفت: تهدیدهای آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی، "جنگ روانی" است.
کد خبر: ۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶ - 02November 2013

رفتار آمریکا با نظام اسلامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ رضا خرمطوسی جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به فرارسیدن 13 آبان، روز ملی استکبار ستیزی، اظهار داشت: استکبار ستیزی حقیقتاً و عمیقاً یکی از راهبردهای اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود و اگر برای استقلال و آزادی ارزش قائل هستیم و نظام جمهوری اسلامی را با این اصول ممزوج میدانیم، باید بدانیم که اساس حرکت کلی نظام این است که طاغوت و استکبار را نفی کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات امام حسین(ع) درباره ظلمستیزی، تصریح کرد: فرمایش این امام همام، مبنی بر اینکه که «نه ظلم کنیم و نه پذیرنده ظلم باشیم» محتوای نظام ما را تشکیل میدهد و این یک اصلکلی است.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: البته مدل استکبار ستیزی و نحوه برخورد با استکبار، عمق این موضوع و شیوههایی که اتخاذ میکنیم، اصولی دارد و این اصول در هر زمان توسط شخص ولیفقیه تعیین میشود لذا اگر در زندگی ائمه(ع) گاهی صلح یا جنگ میبینیم، درون آن استکبار ستیزی نیز وجود دارد.
 
امیر خرمطوسی ادامه داد: ستیز با استکبار مجموعهای است که بهاقتضای شرایط میتواند روشهای مختلفی را ایجاب کند و این روشها را ولیفقیه تعیین میکند.
 
وی خاطرنشان کرد: نگاه به گذشته به ما میگوید که نماد استکبار برای آمریکا درست انتخاب شده و آمریکا شیطان اکبر است و رفتارش در طول سالهای گذشته با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مکارانه، غیر قابل اعتماد و استکباری بوده است. البته ما به وضع حال نگاه میکنیم و ملت ما تغییرات را بهخوبی درک میکند و اعمال میکند و برای آن ارزش قائل است.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: تا زمانی که آمریکا با ملت ایران رفتار استکباری داشته باشد، آنها را مستکبر میدانیم و به مقابله با آنها میپردازیم اما هرگاه که تغییر رفتار داشته دست از دشمنی با ملت ایران بردارند، این رفتارشان را درک میکنیم و متناسب با آن موضعگیری میکنیم.
 
امیر خرمطوسی با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی درباره روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران، اظهار داشت: آمریکاییها همواره در این زمینه رویکرد جنگ روانی اتخاذ کردهاند اما حقیقت دیگری هم وجود دارد.
 
وی در ادامه گفت: آمریکاییها این مسئله را بهخوبی میدانند و کارشناسان نظامی ایران نیز بهخوبی، موضوع را تحلیل کردهاند که آمریکا با عملیات نظامی نمیتواند حداقل در این منطقه اهداف خود را پیش ببرد لذا دنبال کردن اهداف نظامی علیه ایران برای آنها میسر نیست؛ قواعد رزمی نیز این مسئله را بهخوبی نشان میدهد و آمریکاییها نیز بهخوبی به این مسئله واقف هستند.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش  در پایان تأکید کرد: جنگ روانی آمریکا بر انسانهای مؤمن چه در ایران و چه در سایر کشورها، اثر زیادی نداشته است. البته ما تهدیدهای آمریکا علیه ایران را نشانه استکباری بودن دولت آمریکا میدانیم و اگر شعار مرگ بر آمریکا سر میدهیم، بهنوعی مرگ بر همین افکار، رویکردها، تهدیدها و استراتژیها است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار