حاجیان کربلایی قربانگاه منا در مشهدالرضا تشییع شدند

پیکر مطهر هفت جانباخته فاجعه منا امروز در پایتخت معنوی ایران تشییع و به خاک سپرده شدند.
کد خبر: ۵۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ - 06October 2015

حاجیان کربلایی قربانگاه منا در مشهدالرضا تشییع شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، بار دیگر مشهد شاهد تشییع قربانیان قربانگاه منا بود. هفت حاجی مُحرم، از سفر معنوی حج بازگشتند اما این آمدن با آمدنهای دیگر فرق داشت. این بار خود نبودند که آمده بودند بلکه جسم روحانی آنها آمده بود تا در حرم امام رئوف، حضرت رضا (ع) طواف عشق کنند و در گلزار شهدای مشهد در جوار اصحاب آخرالزمانی حضرت سیدالشهدا (ع) آرام گیرند.

روح مطهر این عزیزان زودتر از جسم پاکشان به آسمان پر کشیده و چه سعادتی است که انسان در سرزمین وحی و در لباس احرام و با لبتشنه و لبیکگویان برای ملاقات معبود انتخاب شود. مگر شما در زیارت آخرتان با حضرت رضا (ع) چه گفتید و یا با اولین نگاهتان به خانه خدا از ربالعالمین چه خواستید که عروجی شهادت گونه نصیبتان شد. وقتی انسان تصاویر شما را از نظر میگذراند میبیند موی سپید شما حرفها دارد.

یکعمر بندگی خدا، یکعمر حرکت در مسیر اهلبیت و یکعمر افتخار نوکری حضرت ابا عبدالحسین (ع) را داشتن، هرکدام میتواند دلیل خوبی باشد بر اینکه همچون حبیب ابن مظاهر عمر کردید و رفتنتان هم همچون حبیب در راه دفاع از اسلام بود. انسان معمولاً به سن بالا که میرسد دعایی جز عاقبتبهخیر شدن ندارد، و الحق که دعایتان برای عاقبتبهخیر شدنتان مستجاب شد و در منا قربانی شدید. یکی از این هفت حاجی پدر شهیدان سعید و ناصر روشنروان بود که خداوند مزد صبر بر داغ فرزندانش را اینگونه به او مرحمت کرد.

امروز در میان حزن و اندوه مردم مشهد بار دیگر پیکر مطهر جمع دیگری از جانباختگان منا که از مشهد اعزامشده بودند از مقابل مهدیه مشهد به سمت حرم منور رضوی تشییع شدند و بعد از طواف و اقامه نماز توسط حضرت آیتالله علم الهدی امامجمعه مشهد جهت خاکسپاری به قطعه شهدای بهشت رضا انتقال یافتند. حاجیان تشییع شده مرحومین علیرضا بقایی، غلامرضا غلامی، کریم شجاع، حبیبالله رمضانی، شهریارشادمند قانع، علیاصغر روشنروان و حبیبالله بزمی بودند.

همزمان با مشهد در سبزوار نیز پیکر شش مهاجر الی الله توسط مردم داغدارتشییع و به خاک سپرده شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار