رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس:

استان فارس بالغ بر 7 هزار هیئت مذهبی دارد/ بحث علمی سوگواری‌ها از مهمترین مباحث اجلاس است

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این اجلاس دنبال کردیم بحث علمی سوگواری‌ها و آسیب‌شناسی آن‌هاست.
کد خبر: ۵۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ - 07October 2015

استان فارس بالغ بر 7 هزار هیئت مذهبی دارد/ بحث علمی سوگواری‌ها از مهمترین مباحث اجلاس است

به گزارش دفاع پرس از شیراز، مظفر مختاری در نشست هماندیشی رؤسای شورای هیئتهای مذهبی کشور که در حاشیه سیزدهمین اجلاس بینالمللی پیرغلامان حسینی در شیراز برگزار شد، با اعلام این که استان فارس بالغ بر 7 هزار هیئت مذهبی دارد که شهر شیراز به تنهایی 700 هیئت مذهبی را در خود جای داده است، اظهار داشت: با توجه به این ظرفیت عظیم تلاش  تا میزبانی برگزاری دوره سیزدهم اجلاس بینالمللی پیرغلامان را به عهده بگیریم که در این راستا کمیتههای مختلفی نظیر علمی، فرهنگی، برنامهریزی، مالی و اداری و غیره در شورای هیئات مذهبی فارس برای برگزاری این اجلاس تشکیل شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در این اجلاس دنبال کردیم بحث علمی سوگواریها و آسیبشناسی آنهاست و در این راستا با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه 150 مقاله علمی را تدوین کردیم  که از این میان 15 مقاله جهت چاپ کتاب انتخاب شد.

رئیس شورای هیئتهای مذهبی فارس از توزیع یکهزار نسخه از این کتاب در اجلاس مذکور خبر داد و گفت: همچنین در این اجلاس دو کارگاه تخصصی برای پیرغلامان درنظر گرفتیم که در آن مباحثی پیرامون آسیبشناسیهای عزاداری و مداحی و بایدها و نبایدهای این مسئله را تبیین خواهیم کرد.

دبیر استانی سیزدهمین اجلاس بینالمللی پیرغلامان حسینی خاطرنشان کرد: بحث جوانگرایی در هیئات مذهبی یکی از نیازهای اساسی ماست که کمتر بدان پرداخته شده است زیرا بعضاً بسیاری از جوانان ما با سبک و سیاق عزاداریها آشنا نیستند.

وی ایجاد مرکز مطالعات راهبردی هیئتهای مذهبی و مداحی، طراحی سلسله مسابقات شهرستانی و استانی مداحی، استفاده از ظرفیتهای شورای هیئتهای مذهبی در برنامههای مختلف فرهنگی و اجتماعی، ارائه مشاوره به هیئتها در مورد ساماندهی اقتصاد آنها و همچنین، هماهنگی بیشتر میان شوراهای مذهبی و کانون مداحان را لازم و ضروری دانست.

مختاری در پایان تأکید کرد: نبود یک راهکار قانونی برای شوراهای مذهبی مقداری مشکلاتی ایجاد کرده است که لازم است این مسئله در دولت و مجلس پیگیری شود تا مصوباتی داشته باشد زیرا همه ارگانها باید مصوبات شورای هیئات مذهبی را اجرا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار