یادواره شهدای ورزشکار کرمان برگزار می‌شود

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: نخستین یادواره شهدای ورزشکار استان کرمان، 27 مهرماه در سالن فجر شهر کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ - 07October 2015

یادواره شهدای ورزشکار کرمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، محمود محمودینیا مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در  گردهمایی رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای استان کرمان اظهار داشت: برنامههای گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش از 20 مهرماه آغاز و برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان کرمان یکی از اصلیترین و شاخصترین برنامههای اداره کل در این ایام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خاطرنشان کرد: نخستین یادواره شهدای ورزشکار استان 27 کرمان مهرماه از ساعت 9 صبح در سالن فجر شهر کرمان برگزار میشود.

وی تصریح کرد: به برکت جانفشانیها و رشادتهای شهدا ایران اسلامی در منطقه از ثبات و امنیت بسیار خوبی برخوردار است و برگزاری چنین یادوارههایی در واقع معرفی شخصیت و ابعاد زندگی شهدا را دنبال میکند.

محمودی نیا افزود: شهدا هیچ نیازی به ما ندارند و این ما هستیم که باید با برگزاری یادوارههایی اینچنینی شخصیت بزرگ شهدا را به جامعه و به خصوص جوانان کشور معرفی کنیم.

علی رویگر دبیر یادواره شهدای ورزشکار استان کرمان در ادامه این نشست اظهار داشت: از چند ماه قبل با جمعآوری اطلاعات و آمار مربوط به شهدای ورزشکار استان و به استناد مدارک و شواهدی تاکنون این تعداد شهید ورزشکار در شهرستانهای مختلف استان شناسایی شدهاند.

رویگر خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از برگزاری این یادواره بتوانیم بانک جامعی از اطلاعات شهدای ورزش استان را ایجاد کنیم و با برگزاری برنامههای دیگری در سالهای آتی بتوانیم در زمینه معرفی هرچه بیشتر این شهدا اقدام کنیم.

دبیر یادواره شهدای ورزش استان کرمان اظهار داشت: در همین راستا با اعضای شوراهای اسلامی شهر در شهرستانها استان گفتوگوهایی انجام شده تا برنامهریزیهای لازم برای نامگذاری میدانها و خیابانهای شهرها به نام شهدا انجام شود.

وی بیان داشت: بر اساس آمار به دست آماده تاکنون در  شهرستان ارزوئیه 3 شهید ورزشکار، انار 3 شهید ورزشکار، بافت 38 شهید ورزشکار، شهربابک 25 و کرمان بیش از 37 شهید ورزشکار شناسایی شدهاند.

رویگر خاطرنشان کرد: در بردسیر 13 شهید، بم 9 شهید، جیرفت 3 شهید، رابر 19 شهید، راور 31 شهید، رفسنجان 69 شهید، فاریاب 12 و کوهبنان 8 شهید ورزشکار شناسایی شدهاند.

دبیر یادواره شهدای ورزشکار استان کرمان ابراز داشت: در ریگان 5 شهید، زرند 60 شهید، سیرجان 37 شهید، قلعهگنج 16 شهید و منوجان 13 شهید شناسایی و به دبیر خانه یادواره معرفی شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار