دبیر کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری:

ایثار و شهاد بالاترین مفاهیم الهی و انسانی است

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از والاترین مفاهیمی که یک انسان متعهد می‌تواند به آن دست یابد همان ایثار و شهادت است و نشر این مفاهیم برعهده همه است.
کد خبر: ۵۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ - 08October 2015

ایثار و شهاد بالاترین مفاهیم الهی و انسانی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس در استان چهارمحال وبختیاری ، سردار رضا محمد سلیمانی در اجلاسیه کنگره ملی سرداران و 2436 شهید استان تصریح کرد: مفاهیم ایثار و شهادت یکی از گرانبها ترین میراث یک جامعه محسوب میشود که از طریق  نشر این مفاهیم میتوان فضای یک جامعه را تحت تاثیر قرار داد و انگیزه جوانان را در پیروی از فرهنگ عاشورایی بالا برد.

دبیر ستاد کنگره ملی سرداران و 2436 شهید استان افزود: استان چهارمحال وبختیاری در 8 سال دفاع مقدس بسیار تلاش کرد و مردم استان دلاوریها و رشادتهای زیادی را از خود نشان دادند که نتیجه این سالها 7053 جانباز، 526 آزاده و 70 هزار رزمنده در استان است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به دیدار رهبری با مسئولین ستاد کنگره شهدای استان خاطرنشان کرد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود: من خاطره های خوبی از چهارمحال و بختیاری دارم. یک سفر در سال های دهه 60 در زمان ریاست جمهوری رفتم به شهرکرد برای تهییج و تبلیغ مردم برای حضور در جبهه ها. هوا سرد بود، وضعیت جوی مناسب نبود؛ ولی با این حال مردم در دو خیابان حضور باشکوه پیدا کردند و انگیزه خوبی داشتند که این خاطره هنوز در ذهن من زنده مانده است. به قدری این حضور بارز بود که انسان با یک نگاه کردن، خیلی چیزها گیرش می آید.

سردار سلیمانی با اشاره به تلاش افراد و مسئولین برای برگزاری کنگره شهدای استان  و افزود: : از سه سال گذشته برنامه های برای برگزاری این برنامه انجام پذیرفته شده است که کارهای خوبی در استان انجام گرفته است که می توان به جمع آوری 500 هزار سند از دفاع مقدس و شهدای استات اشاره کرد.

وی بیان کرد:  این اسناد را منبعی مهم برای نوشتن رمان، داستان شعر و تولید مستند و فیلم است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  تصریح کرد: برگزاری 2437 ختم قرآن، برگزاری 2500 یادواره شهدا و بیش از 300 یادواره در سطح ستادها ساخت تندیس و نصب 2436 لاله با عکس شهدا ،ساخت و افتتاح 52 سوله و سالن به نام شهدا ، آماده سازی 40نماد شهری از دیگر فعالیتهای این کنگره است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار