گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن؛

شهادت 30 یمنی در حمله جنگنده‌های سعودی به جشن عروسی/ «ناو » ائتلاف عربی توسط نیروهای یمن منهدم شد

در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به یک جشن عروسی در روستای «سنبان» در شرق استان «ذمار» 30 نفر شهید و 31 نفر دیگر زخمی شدند که اکثر شهدای این حمله را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ - 08October 2015

شهادت 30 یمنی در حمله جنگنده‌های سعودی به جشن عروسی/ «ناو » ائتلاف عربی توسط نیروهای یمن منهدم شد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رسمی یمن «سبا»، بیش از 30 نفر در حمله هوایی ارتش سعودی به یک جشن عروسی در روستای «سنبان» در شرق استان «ذمار» شهید و 31 نفر دیگر زخمی شدند که اکثر شهدای این حمله را زنان و کودکان تشکیل میدهند.

درهمین حال در ادامه تجاوز عربستان به یمن، منابع یمنی گزارش دادند: جنگندههای متجاوز سعودی 8 بار به شهر «المخا» در استان تعز حمله کردند. این شهر چندی پیش نیز شاهد حمله هوایی ارتش سعودی به یک جشن عروسی بود که شمار زیادی شهید و زخمی به جای گذاشت.

همچنین جنگندههای سعودی در 50 نوبت منطقه صرواح در استان مأرب را نیز هدف حملات خود قرار دادند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز اعلام کرد که جنگندههای سعودی پادگان« 26 میکا» در بخش «السوادیه» در استان البیضاء در مرکز یمن را هدف قرار دادند. در همین حال، جنگندههای سعودی 50 نوبت منطقه صرواح در استان مأرب را هدف قرار دادند.

همچنین بمباران هوایی سعودیها در استان صعده در شمال یمن 8 شهید از جمله 4 زن و دو کودک و شماری دیگر مجروح به جا گذاشت و حملات موشکی عربستان به شهر مرزی غمر، هم یک شهید و چندین مجروح بهدنبال داشت.

 بر اساس این گزارش، یک منبع یمنی اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی حرکت انصارالله دیروز (چهارشنبه) یک فروند ناو متعلق به ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان علیه یمن را در باب المندب منهدم کردند.

شبکه العالم به نقل از اظهارات این منبع گزارش کرد که واحدهای موشکی و توپخانه ارتش و کمیتههای مردمی کشتی جنگی را که به سمت نیروهای یمن آتش می گشود، در باب المندب جنوب غرب تعز مورد هدف قراردادند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی در ائتلاف با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گستردهای را علیه یمن، آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری کند.

در این حملات تاکنون 13 هزار غیر نظامی شهید و 20 هزار نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها