رویترز مدعی شد؛

سردار «سلیمانی» نقشه جنگ سوریه را در مسکو ترسیم کرد

خبرگزاری رویترز در گزارشی، به برنامه مشترک جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای حمایت از بشار اسد پرداخت و مدعی شد که سردار سلیمانی تابستان امسال در سفر به مسکو نحوه تبدیل شکست‌های بشار اسد به پیروزی را شرح داد.
کد خبر: ۵۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ - 08October 2015

سردار «سلیمانی» نقشه جنگ سوریه را در مسکو ترسیم کرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، خبرگزاری رویترز در گزارشی، به برنامه مشترک جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای حمایت از بشار اسد پرداخت و مدعی شد که سردار سلیمانی تابستان امسال در سفر به مسکو نحوه تبدیل شکستهای بشار اسد به پیروزی را شرح داده است.

حملات هوایی جنگندههای روسی به مواضع مخالفان اسد و حضور نیروهای ایرانی در سوریه، نشانگر برنامهریزی مسکو و تهران در ماههای اخیر برای نجات حاکم سوریه است.

بر اساس گزارش رویترز، فرمانده بخش ایرانی عملیات مشترک ایران و روسیه، سردار سلیمانی است.

مقامهای منطقه به رویترز گفتهاند که سلیمانی در مسکو به طرفهای روسی ضمانت داده که میتوان به موفقیت دست یافت. روسیه، تنها پایگاه دریاییاش در مدیترانه، در ساحل سوریه قرار دارد.

روسیه اما مدعی است حضورش در سوریه بنا به درخواست بشار اسد بوده است. کرملین ادعا میکند پایگاههای داعش را هدف قرار داده، اما بر اساس گزارشها، مناطقی که بمباران شده متعلق به مبارزان دیگری است که مورد حمایت آمریکا نیز بودهاند.

گفتنی است؛ روسیه پس از درخواست دمشق و هماهنگی با ارتش سوریه از چهارشنبه هفته گذشته حملات هوایی خود را به مواضع گروههای تروریستی در سوریه آغاز کرده است.

بر همین اساس جنگندههای روسیه با استقرار در پایگاه نظامی «طرطوس» سوریه، مواضع گروههای تروریستی در «ادلب»، «الرقه»، «دیر الزور» و ... را هدف حملات خود قراردادند که به دنبال این حملات علاوه بر گروههای تروریستی «جبهة النصره»، «احرار الشام» و «جیش الفتح» داعش نیز به تدریج اقدام به عقب نشینی به داخل خاک عراق کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار