آیت الله حائری شیرازی:

رژیم صهیونیستی آرزو می‌کند حج تعطیل شود/ بحران‌سازی در منطقه فقط به بهانه مقابله با بیداری اسلامی است

اطمینان داشته باشید آنچه که در مسجد الاقصی، مسجد الحرام، منا، یمن، سوریه، عراق و لبنان واقع می‌شود، همه یک معنا بیشتر ندارد و آن مقابله کردن با بیداری اسلامی است.
کد خبر: ۵۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ - 08October 2015

رژیم صهیونیستی آرزو می‌کند حج تعطیل شود/ بحران‌سازی در منطقه فقط به بهانه مقابله با بیداری اسلامی است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، همزمان با عید سعید قربان، در پی بیمسئولیتی و بیبرنامگی مقامات سعودی در سازماندهی مناسک حج، عبور کاروان «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی از مسیر مخصوص حجاج و بسته ماندن درهای ورود حاجیان، هزاران نفر از حجاج بیتاللهالحرام در صحرای منا دچار سانحه شدند و بسیاری از آنها در این فاجعه دلخراش جان خود را از دست دادند.

در همین رابطه محمدصادق (محیالدین) حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز نگاهی متفاوت به این فاجعه دارد که مشروح آن از منظرتان میگذرد:

آیت الله حائری شیرازی:

در مورد فاجعه منا رسانهها و همه به بی کفایتی و عدم مدیریت و ...! شما خودتان چی میفهمید ؟! رسانهها میگن مسولیتشو قبول کنه!

از من پرسیدند نظر شما چیست؟ من گفتم نه اتفاقا اینها مدیریت دارند! و بسیار هم خوب مدیریت کردند! و مدیریتشون هم از دوره فهد خیلی بیشتر بود!. و این کار رو از روی مدیریت کردند. یعنی عالما عامدا حجاج رو شهید کردند نه از روی بی عرضگی!.

دوره فهد با چوب و سنگ و شرطی کشتند، ولی اینها نه!، همه هم بهشون میگویند از روی بی عرضگی و ضعف مدیریت بود!.

مدیریت همینه! مدیریت میکند که قتل عمد انجام بدهد و حجاج رو به این روز بشونه و بعد همه هم بگن اینها از روی بی عرضگی و ضعف مدیریت و بی کفایتیشون هست! میدانید این کفایت رو از کجا بدست آوردند؟! مشاور اعظم اینها یهودی است! اسرائیل مدیریت میکند!

میدانید چرا اسرائیل این کار رو کرد؟ و به اینها یاد داد بگویند قضا و قدر بود؟! برای اینکه وقتی گفت قضا و قدر برای سال بعد دیگر قولی نمیدهد. میگه قضای الهی بود! حالا میگی سال بعد قضای الهی هست یا نه ؟ میگوید نمیدانم تا خدا چی بخواهد!. یعنی چی؟! سال بعد آمدید حج و 10 برابر این اتفاقات بیافتد یا نه من نمیتوانم قولی به شما بدهم!

اینکه میگویند مسولیتتان رو قبول کنید و اینکه کوتاهی کردید برای این است که سال دیگه تکرار نشود. این ها هم میگن قضا و قدر الهی بود برا اینکه از او توقعی نداشته باشید.

اینکه اینها از عمد قتل کردند بعد بگویند قضای الهی بود 2 گناه مرتکب شده اند: وَ مَن یَکْسِبْ خَطِیئَةً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ یَرْمِ بِهِ بَرِیئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا(و هر کس خطا یا گناهى مرتکب شود سپس آن را به بىگناهى نسبت دهد قطعا بهتان و گناه آشکارى بر دوش کشیده است.)

یک گناه که حجاج را کشتند بعد انداختند گردن خدا که بری بود، و بهتانی هم با آن اضافه کردند.

هدفشون این است که دیدند جریان حج رو میزی است، زیر میزی آن این است که مسلمانهایی که انقلابی نیستند مثل زغال هستند. زغال آتش بالفعل نیست ولی اتش بالقوه است. این زغال اگر در کنار اتش قرار گرفت میشود آتش بالفعل. آتش های بالفعل تحت عنوان حج میروند آنجا با این زغالهای بالفعل تماس میگیرند و این زغالها میشوند آتش بعد میروند کشورهای خودشان و میشود بیداری اسلامی. بیداری اسلامی همین زغالهای آتش شده هست. میگویند ایرانیها آتش هاشون را میفرستند اینجا پهلوی زغالهای کشورهای دیگر، اینها آتش میشوند بر میگردند و کشورهای خود را هم به آتش میکشند یعنی بیداری اسلامی در آنها بوجود می آید. میگوید حج مادر همه اینهاست، اینجا را باید خاموش کنیم!

وقتی میخواهد حج را خاموش کند امنیتش را از بین میبرد. اینها را گردن خود حجاج می اندازد. به ایرانی ها میگوید آفریقاییها و به افریقاییها می گوید ایرانیها مقصرند و همین طور دست به دست و فرا فکنی میکند بعد هم میگوید قضای الهی بود.

یعنی من هیچ قولی برای آینده نمیدهم. نتیجه اش این میشود که کشورها می گویند حالا که اینها امنیت را تامین نمیکنند ما هم حج را تعطیل میکنیم. اگر این کار را کنیم یعنی در زمین اسرائیل بازی کردهایم. آنها آرزوی این دارند که حج تعطیل شود. که این آتشها نیایند بقیه را هم آتش کنند. دنبال این هستند.

میخواهیم حج را ادامه بدهیم با تمام خسارتهایش. چرا؟ چون عالم را میتواند همین حج دگرگون کند.

اسرائیل احساس میکند هر چه خورده ازین حج خورده. اطمینان داشته باشید آنچه در مسجد الاقصی، مسجد الحرام، منا، یمن، سوریه، عراق و لبنان واقع میشود همه یک معنا بیشتر ندارد و آن مقابله کردن با بیداری اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار