اوباما مدعی شد؛

عملیات نظامی روس‌ها در سوریه نشانه فرسایش رهبری پوتین است

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از ورود نظامی روسیه در بحران سوریه این اقدام را نشان دهنده ضعف دولت پوتین دانست.
کد خبر: ۵۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ - 10October 2015

عملیات نظامی روس‌ها در سوریه نشانه فرسایش رهبری پوتین است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، باراک اوباما در مصاحبه با شبکه سیبیاس آمریکا تصمیم روسیه برای انجام حملات هوایی در سوریه را یک حرکت ناامیدانه بهدلیل ضعف دولت بشار اسد دانست.

اوباما افزوده است: سوریه تنها متحد روسیه در منطقه است و امروز بهجای اینکه بر حمایت آنها و حفظ پایگاهش در سوریه متکی باشد، آقای پوتین نیروها و ارتش خودش را وارد عمل کرده تا بهسختی تنها متحدش را سرپا نگه دارد.

اوباما این موضوع را که پوتین با این حرکت خود رهبری آمریکا را به چالش کشیده است رد کرد و گفت: باید به شما (روسیه) بگویم اگر فکر میکنید نابودی اقتصاد شما و اعزام نیرو برای حفظ تنها متحد، رهبری محسوب میشود بنابراین ما تعریف متفاوتی از رهبری داریم.

کاخ سفید از حملات هوایی روسیه در خاک سوریه انتقاد کرده و مدعی است روسیه بهجای داعش، مخالفان دولت سوریه را هدف قرار میدهد.

روسیه از چهارشنبه هفته گذشته به درخواست دولت مشروع سوریه، حمله به مواضع گروههای تروریستی در این کشور از جمله داعش را آغاز کرد که تاکنون صدها حمله هوایی علیه مواضع تروریستها از جمله مراکز فرماندهی، مقر آموزشی و انبارهای تسلیحاتی آنها صورت گرفته است.

این اقدام نظامی روسیه در حالی صورت گرفت که با گذشت یک سال از حملات ائتلاف آمریکایی ضد داعش، نه تنها این گروه تروریستی تضعیف نشده، بلکه هجومی تر نیز شده و بر مناطق بیشتری از خاک سوریه و عراق تسلط یافتهاست. اما جنگندههای روسی با شروع عملیات نظامی تنها در چند ساعت، توانستند این تروریستها را در سوریه زمین گیر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار