بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت ۱۳آبان؛

ملت شهید پرور ایران همچنان آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۳ آبان، روز بزرگ مرگ بر آمریکا در برابر زیاده خواهی‌های استکبار است.
کد خبر: ۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳ - 03November 2013

ملت شهید پرور ایران همچنان آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای یومالله سیزدهم آبان به ویژه سیویک شهید دانشجوی پیرو خط امام (ره) و فاتحان لانه جاسوسی آمریکا، با صدور بیانیهای سیزدهم آبان را روز " اعلام برائت و فریاد کوبندۀ خشم و نفرت و انزجار " امتهای آزاده و اسلامی به ویژه ملت مبارز، بیدار واستکبار ستیز ایران اسلامی علیه استکبار آمریکایی دانست.

در این بیانیه آمده است: با ادامۀ روند ادبیات زشت، اهانتآمیز و زورگویانه و خوی استکباری و استعماری دولتمردان آمریکا در مواجهه با سایر کشورهای مستقل، آزادیخواه، عدالتطلب و مسلمان به ویژه ملت بزرگ و صلحطلب و نوع دوست ایران اسلامی، ملت شهید پرور و استکبارستیز ایران همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی میداند.
 
"یومالله سیزدهم آبان"؛ بر تاریخ معاصر ایران و حتی تاریخ نهضتهای آزادیخواه و آزادیبخش جهان و منطقه به ویژه در مقطع زمانی اخیر و انتشار امواج خروشان بیداری اسلامی ملتها و جوامع در مسیر استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و طاغوت تأثیراتی عمیق و نقشی شگرف و ماندگار داشته است.
 
آنچه سیزدهم آبان ترسیم میکند؛ صرفاً یک رویداد تاریخی نیست بلکه واقعهای تاریخساز، ماندگار و تأثیرگذار است که در هر کدام از رخدادهای آن مصادیقی از "پایداری، فداکاری و مقاومت اسلامی و بیداری جهادگونه علیه طواغیت و استکبار و نظام سلطه" ملت مجاهد و جوانان رشید و غیور ایران اسلامی و الگویی عملیاتی و جهانی در مبارزه علیه قدرتهای شیطانی و استکباری است.
 
وقایعی که هر یک به تنهایی میتواند منشاء تداوم حرکت عظیم نهضت و انقلاب اسلامی و ظلمستیزی، نفی نظامهای سلطه و آرمانگرایی نسلهای متعهد و مؤمن این سرزمین در بستر تاریخ فرداهای این کشور قرار گیرد.
 
سیزدهم آبان ماه در حافظه تاریخی ملت بزرگ و شجاع ایران اسلامی نقطه عطفی در جهت سرعت بخشیدن به روند شکلگیری، تداوم، استمرار و بالندگی انقلاب اسلامی است و برجستهترین ویژگی آن در مبارزه مستمر ملت ایران در ادوار مختلف تاریخی با "استبداد و استعمار داخلی"، "استکبار و استثمار خارجی" است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: "یومالله سیزدهم آبان"؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در برگیرنده سه واقعه سرنوشتساز و تاریخی در صحیفه خاطرات و افتخارات و نقطۀ پیوند برگهای زرینی از تاریخ آزادگی رفیع ملت سربلند ایران است.
 
"سیزدهم آبان" ؛ سالروز تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بزرگ مرجع جهان تشیع ، حضرت امام خمینی (ره)، در سال 1343 به ترکیه به جرم دفاع از شرافت و کرامت انسانی و استقلال ایران و مخالفت با لایحۀ سراسر ننگین و استعماری کاپیتولاسیون و برده داری نوین جهان غرب به سرکردگی امریکای جنایتکار است.
 
"سیزدهم آبان"؛ سالروز بزرگداشت شهادت دانش آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد دستگاه دربار ستمشاهی و استعمار و دخالتهای امریکا در امور داخلی ایران است که این قیام توسط گارد دژخیمان رژیم منحوس طاغوت در مقابل درب اصلی دانشگاه تهران در سال 1357 ، وحشیانه ترین شکل ممکن به خاک وخون کشیده شد.
 
"سیزدهم آبان"؛ سالروز تسخیر و فتح ظفرمندانۀ لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 و یادآور حماسه شهدای دانشجو و فاتحان لانه جاسوسی است.
 
سه رخداد بزرگی که وجه مشترک همه آنها؛ ویژگی "استکبارستیزی، استقلالطلبی و آزادیخواهی" ملت مبارز، مقاوم و ولایتمدار ایران اسلامی است.
 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سیزدهم آبان ماه در تقویم تاریخ معاصر انقلاب اسلامی عنوان "ضداستکباری و عدالتخواهی" مردم ایران را به خود اختصاص داده است که شکسته شدن ابهت و هیمنه پوشالی شیطان بزرگ و افشای توطئههای شوم و نقشههای پلید استکبار آمریکایی ـ صهیونیستی علیه کشورهای آزاده ، مستقل ، عدالتخواه و آشکار شدن چهره کریه المنظر و نمایش درماندگی و استیصال امپریالیسم سرمایه داری غرب و نظام سلطه جهان در اداره جهان و ملت ها از پیامدهای مهم و اساسی آن است.
 
شکستهای تلخ و پی در پی شیطان بزرگ ، آمریکای امالفساد قرن، در بیش از سه دهه دشمنی آشکار با انقلاب اسلامی و اعتراف دولتمردان و سردمداران محافل سیاسی ـ امنیتی غرب نسبت به ناکارآمدی و استیصال و درماندگی نقشهها ، ترفندهای شوم و فتنهها و آشوبهای شیطانی نظام سلطه نشان از اقتدار، رشد و پیشرفت و تعالی ایران اسلامی در افق چشمانداز پیشروی خود در سایۀ تدابیر و هوشمندی ولایتفقیه و رهبری انقلاب اسلامی و هوشیاری و بصیرت مثالزدنی مردم انقلابی و رشید داشته است.
 
این اقتدار که ناشی از سلاح ایمان و توکل وایستادگی و مقاومت اسلامی و جهاد در راه خداست ، نه تنها نظام، انقلاب و میهن اسلامی را در برابر طوفان هجمهها و گرداب حوادث روزگار و توطئههای سهمگین استکبار جهانی حفظ کرده بلکه آن را به موتور محرکه و الگوی بیبدیل، نافذ و جامعی برای شکلگیری نهضت بیداری اسلامی و فراگیر شدن امواج ظلمستیزی و عدالتخواهی در جای جای دنیای غرب ودر میان ملت های تحت سلطه و ستم امروز بدل ساخته است ؛ دستاوردی سترگ و حقیقتی انکارناپذیر که به گونهای برجسته و ملموس فراروی وجدانهای بیدار و تشنه عدالت و آزادی جهان و ملتهای مسلمان قرار گرفته است.
 
این بیانیه در بخش دیگری میافزاید: برگزاری با شکوه و حماسی مراسم تظاهرات سراسری ضد استکباری یوم الله 13 آبان در حفظ و ارتقاء قدرت نرم نظام در مواجهه مناسب تر با جهان و بالا بردن قدرت چانه زنی قوی تر دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کنندۀ ایرانی در گفتگو با سایر کشور ها و گروه 5+1 و ارتقاء سطح امنیت ملی بسیا موثر بوده و در همین راستا بایستی همۀ دستگاهها و مسئولین در کنار ملت بزرگ ایران اسلامی تمام تلاش خود را معطوف برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم ضد استکباری یوم الله 13آبان کنند ؛ که شکوه این مراسم نشان از اقتدار ، وحدت ملی و عظمت ایران اسلامی خواهد داشت.
 
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، در پایان این بیانیه بار دیگر ملت فهیم و قدرشناس ایران اسلامی را به حضور پرشور و گسترده ، فعال وآگاهی بخش در تظاهرات ضداستکباری یومالله سیزدهم آبان دعوت می کند و از عموم مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی می خواهد تا با بصیرت ، آگاهی و تعمیق بینشهای سیاسی و دینی خود ترفندها و توطئههای شوم دشمنان در ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی و کیان ولایتفقیه و وحدت امت واحده را خنثی سازند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار