دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

روایت دیدار خانواده با شهید همدانی در معراج الشهدا+تصاویر

ساعتی پیش خانواده و بستگان شهید سردار حسین همدانی در معراج الشهدا با پیکر شهیدشان دیدار کردند مراسمی که با حضور خانواده های شهدایی چون همت، کریمی، دستواره و رضایی نژاد رنگ و بوی دیگری گرفت.
کد خبر: ۵۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ - 10October 2015

روایت دیدار خانواده با شهید همدانی در معراج الشهدا+تصاویر

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با انتقال پیکر شهید سردار حسین همدانی به معراج الشهدای تهران به منظور تشییع پیکر وی که صبح فردا از حسینیه فاطمه الزهرا(س) واقع در میدان سپاه برگزار میشود ظهر امروز خانواده و بستگان سردار همدانی در محل معراج الشهدا با پیکر شهیدشان دیدار کردند.

پیش از ورود خانواده و بستگان شهید همدانی به معراج الشهدا خانواده و فرزندان فرماندهان دفاع مقدس در معراج الشهدا حضور یافتند. فرزندان سرداران شهید دستواره، کریمی، همت و همسر شهیدان رضایی نژاد و همت برای استقبال از خانواده شهید همدانی در حیاط معراج الشهدا به انتظار ایستاده بودند.

ماشین حامل خانواده و بستگاه شهید همدانی وارد حیاط معراج الشهدا شده و همسر شهید همت و فرزندان شهدا برای عرض تسلیت و تبریک به استقبال همسر و فرزندان سردار شهید همدانی می روند.

همسر شهید همدانی در جمع خانواده های شهدا می گوید: به حق بود که حاج حسین شهید شود چون سال ها در جنگ حضور داشت و اگر شهید نمی شد حسرت می خوردیم.

وی با ابراز سربلندی از شنیدن خبر شهادت شهید همدانی افزود: بعد از شنیدن خبر شهادت از آنجا که می دانستیم حاج حسین به آرزویش رسیده است خدارا شکر کردیم.

مدتی بعد پیکر شهید همدانی همراه با بلند شدن ذکر "یا حسین" و "لا اله الا الله" وارد حسینیه معراج الشهدا شد.

خانواده و بستگان به دور پیکر شهید حلقه می زنند. صدای آهسته ی گریه زنان و مردان به گوش می رسد. همسر شهید با صلابت خاصی شروع به صحبت می کند: بار آخری که حاج حسین قرار بود به سوریه برود گفت اینبار شهید می شوم. گفتم حاج حسین شما از ابتدای جنگ این حرف را می زنید. گفت: "نه اینبار قطعا شهید خواهم شد" گفتم قول می دهید که اگر شهید شدید من را شفاعت کنید؟ امروز آمده ام که بگویم یادت نرود به قولت عمل کنی حاج آقا.

طنین روضه ی اباعبدالله الحسین مرهمی می شود بر دل داغدیده خانواده شهید. خانواده با جسم بی جان پدر حرف می زنند و از او می خواهند که روز محشر در پیشگاه مولا و مقتدایش سید الشهدا اباعبدالله الحسین آنان را نیز شفاعت کنند.

یکی از دوستان و همرزمان شهید، روایتی از دیدار سردار سلیمانی و امانتی ای که قرار است به سردار همدانی برگردانده شود بازگو می کند. همرزم شهید همدانی توضیح می دهد: بعد از شهادت حاج حسین به همراه سردار سلیمانی بالای سر پیکر ایشان رسیدیم. سردار تسبیحی از تربت امام حسین(ع)، انگشتر و عطری را به دست و گردن شهید همدانی انداخت که به خاطر انجام مراسم غسل و کفن آن را برداشتیم. در این لحظه امانتی سردار سلیمانی را به شهید همدانی برمی گردانم.

وی افزود: غروب دیروز رزمندگان حزب الله لبنان مراسم مخصوصی را در حرم حضرت زینب(س) برگزار کردند و بدن مطهر شهید همدانی را به دور ضریح حضرت زینب(س) طواف دادند.

با ندای "یا حسین" تابوت حامل شهید به بیرون از حسینیه منتقل می شود. خانواده شهید لحظاتی را به دور از هیاهوی رسانه ها با شهیدشان خلوت می کنند. چیزی به غروب نمانده است. پیکر مطهر شهید به منظور برگزاری مراسم تشییع فردا آماده می شود و فرزندان و بستگان حاج حسین با چشمانی که هالهای اشک و غم آن را فرا گرفته با سردار روزهای سخت وداع می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار