هاشمی:

ایران تنها کشور موفق در انتقال جان‌باختگان فاجعه منا به میهن است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برخی حجاج هنوز مفقود هستند گفت: ایران تنها کشوری است که پس از این فاجعه موفق شده جنازه جان‌باختگان را به کشور برگرداند.
کد خبر: ۵۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ - 11October 2015

ایران تنها کشور موفق در انتقال جان‌باختگان فاجعه منا به میهن است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سید حسن قاضیزاده هاشمی صبح امروز در دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اقداماتی که برای رسیدگی به وضعیت جاباختگان فاجعه منا انجام شده است اظهارداشت: در روزهای نخست فاجعه همکاری مناسبی توسط عربستان با ما انجام نشد اما پس از پیگیریهای صورت گرفته توانستیم به عربستان سفر کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری در این مورد راهگشا بود، افزود: پس از جلساتی که با مسئولان سعودی داشتیم 300 نفر از جانباختگان به کشور تحویل شدند و 90 نفر دیگر نیز به زودی به کشور باز میگردند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه تبعات زیادی داشته و زائران ایرانی در شرایط بدی قرار گرفتند گفت: این حادثه از ابعاد مختلف دارای آسیب بوده است.

هاشمی با بیان اینکه مردم هر سال استقبال بیشتری برای حضور در مراسم حج دارند خاطر نشان کرد: امسال دو میلیون نفر در این مناسک حضور داشتند و در سالهای آینده این تعداد بیشتر میشود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه باید در خصوص برگزاری مناسک حج دقتهای لازم صورت گیرد گفت: در این مسائل مراجع تقلید باید رهنمودهای خود را ارائه کنند و در مسائلی نیز مانند استطاعت بدنی مراجع باید نظر بدهند.

وی عنوان کرد: در مورد مسئله طواف آیت الله فاضل لنکرانی فتوا دادند که از طبقه سوم هم میتوان طواف داد و این امر بسیاری مشکلات را حل کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه برخی حجاج هنوز مفقود هستند بیان کرد: ایران تنها کشوری است که پس از این فاجعه موفق شده جنازه جانباختگان را به کشور برگرداند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید آیت الله صافی گلپایگانی در خصوص ساخت بیمارستانهای جامع زنان اظهار داشت: دولت و وزارت بهداشت این آمادگی را برای ساخت چنین مراکزی دارد و امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز همکاری لازم را با ما داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها