معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) خبر داد:

اعزام 30 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع): 30 هزار دانش آموز خراسان رضوی در قالب طرح «زیارت بامعرفت از مدرسه تا مدرسه» به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.
کد خبر: ۵۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ - 11October 2015

اعزام 30 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، سرهنگ علیاکبر افراسیابی، معاون هماهنگکننده سپاه امام رضا (ع) مشهد مقدس در نشست خبری در خصوص اعزام اردوهای راهیان نور دانشآموزی خراسان رضوی،گفت: سالانه بهطور میانگین بیش از ۵۰ هزار نفر از خراسان رضوی به اردوهای راهیان نور اعزام میشوند.

وی به بیان اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور پرداخت و عنوان کرد: اردوی راهیان نور، باهدف بازخوانی و احیای فرهنگ حماسه و ایثارگری ملت ایران که با تمسک به نیروی الهی و پیروی محض از ولایتفقیه رقم خورده است، آغاز شد که در هرسال، تعداد زیادی از مشتاقان و زائران شهدا در این اماکن حضور پیدا میکنند.

افراسیابی، بیمه شدن نسلهای آینده در برابر حملات استکبار را از دیگر اهداف برگزاری این اردوها برشمرد و ادامه داد: با بازخوانی و احیای فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی توسط نسل گذشته و نسل پس از جنگ، آنان خود را در برابر حملات همیشگی استکبار جهانی بیمه میکنند.

اعزام ۶۰ هزار خراسانی به مناطق عملیاتی

وی بابیان اینکه سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر از خراسان رضوی به اردوهای راهیان نور اعزام میشوند، اظهار کرد: راهیان نور از اول اردیبهشت هرسال آغاز میشود و فرودین سال بعد به پایان میرسد؛ در بهار و تابستان، اعزام به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب است و از اوایل مهر تا اواخر فرودین سال بعد، به مناطق عملیاتی جنوب اعزام میشوند.

معاون هماهنگکننده سپاه امام رضا (ع) اضافه کرد: امسال نیز حدود ۶۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام میشوند که ۳۰ هزار نفر سهمیه دانش آموزان است که حدود ۱۶ هزار نفر دانشآموز پسر و مابقی از دانش آموزان دختر اعزام خواهند شد.

اعزام کاروان راهیان نور دانشآموزی به مناطق عملیاتی

وی افزود: دانش آموزان از مقطع دوم دوره دبیرستان اعزام میشوند که برای این منظور، هماهنگیهای لازم با مسؤولان آموزشوپرورش انجامشده تا برگزاری این اردوها به بهترین شکل صورت گیرد.

افراسیابی بابیان اینکه خراسان رضوی ازلحاظ کیفیت و کمیت برگزاری اردوهای راهیان نور در کشور عنوان اول را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: ازآنجاکه اعزام افراد از خراسان رضوی بهصورت ریلی انجام میگیرد، سرانه پرداختی برای هر دانشآموز به ۳۲۰ هزار تومان رسیده که تنها ۱۶۰ هزار تومان آن هزینه جابجایی ریلی است اما در مقابل آن، سلامت و امنیت کار تأمین میشود.

وی بابیان اینکه ۵۰ درصد هزینه توسط آموزشوپرورش تأمین میشود، عنوان کرد: ۵۰ درصد هزینهها نیز توسط سپاه تأمین خواهد شد.

معاون هماهنگکننده سپاه امام رضا (ع) ظرفیت هر کاروان اعزامی را ۴۱۴ نفر عنوان و بیان کرد: هرروز یک کاروان اعزام میشود که در هر مرحله، ۴۱۴ نفر خواهد بود که این تعداد اندک بهواسطه نبود ظرفیت جابجایی کافی در سیستم ریلی این مسیر است.

راهیان نور یک ظرفیت عظیم فرهنگی است

وی در خصوص جایگاه فرهنگ اردوهای راهیان نور برای نسل کنونی، گفت: راهیان نور یک ظرفیت عظیم فرهنگی است که برای بهرهگیری مناسب از این ظرفیت، برنامههای مختلفی پیشبینیشده است؛ حضور در نمایش رزمی فرهنگی که توسط سازمان بسیج انجام میشود، یکی از فعالیتهای فرهنگی در این اردو به شمار میرود که با استفاده از زبان هنر، فرهنگ دفاع مقدس را به دانش آموزان منتقل میکند.

وی افزود: مرحله پسران دانشآموزی اواخر آبان به پایان میرسد و بلافاصله پسازآن، اعزام دانش آموزان دختر آغاز میشود که تا اول دیماه که فصل امتحانات دانش آموزان است به پایان میرسد.

وی، یکی از ثمرات اردوهای راهیان نور دانشآموزی را افزایش سفرهای خانوادگی به مناطق عملیاتی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای اردوهای دانشآموزی، ترغیب خانوادهها برای حضور در این مناطق است که در سالهای اخیر شاهد افزایش سفرهای راهیان نور خانوادگی هستیم.

اعزام متقاضیان به راهیان نور دریایی

افراسیابی اضافه کرد: سپاه امام رضا برای اعزام راهیان نور دریایی در منطقه بوشهر با همکاری نیروی دریای سپاه آمادگی کافی را دارد.

یادآور میشود، اولین کاروان راهیان نور دانشآموزی خراسان رضوی در قالب طرح «زیارت بامعرفت از مدرسه تا مدرسه» امشب عازم مناطق عملیاتی جنوب خواهند شد.

نظر شما
پربیننده ها