رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

شعار "مرگ بر آمریکا" یک فرهنگ برای مبارزه با استکبار جهانی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مرگ بر آمریکا فقط یک شعار نیست، بلکه به‌عنوان یک فرهنگ برای مبارزه با استکبار جهانی، صهیونیست و مبارزه با استعمار در جهان شناخته شده است.
کد خبر: ۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲ - 03November 2013

شعار

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گیلان، حجتالاسلام مجتبی اشجری در نشستی با اصحاب رسانه، به یوم الله 13 آبان اشاره کرد و اظهار داشت: این روز از پرحادثهترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که همچون لوح زرینی در صفحه تقویمها درج شده است.

وی با اشاره به سه حادثه عظیم در این روز که در سه مقطع مختلف رخ داده است، گفت: 13 آبان 1343 سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه است که به دنبال مخالفت ایشان با قانون مصونیت قضایی اتباع امریکایی صورت گرفت و همچنین در 13 آبان 1357 کشتار دانش آموزان توسط رژیم ددمنش پهلوی و با نسخه پیچی سفارت امریکا انجام شد و در نهایت 13 آبان 1358 که در این روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام اتفاق افتاد، از وقایعی است که ویژگی مشترک همه آنها تقابل انقلاب اسلامی با استکبار جهانی است.

اشجری افزود: به دلیل اهمیت این روز در سرنوشت انقلاب اسلامی ایران و همچنین اهمیت زنده نگه داشتن آن به عنوان شاخصه مبارزه با استکبار جهانی، مجلس شورای اسلامی این روز را بهعنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی معرفی کرد، ضمن اینکه 13 آبان به نام روز دانش آموز هم مطرح است.

وی با بیان اینکه 13 آبان روز خشم تاریخی ملت ایران در برابر استکبار و روز بلوغ سیاسی ملت ایران است، اذعان داشت: اگر امروز چهره واقعی و سیاه دولت امریکا در خیانت به مردم به واسطه شنود تلفنی آنها افشا میشود، 33 سال پیش جوانان ایرانی با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا خوی تجاوزگری این کشور را به جهانیان نشان دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان افزود: در رهگذر گرامیداشت این روز بزرگ، جنایتها و توطئه های استکبار جهانی علیه ملت ایران و دیگر مظلومان دنیا مورد بازخوانی و توجه قرار میگیرد.

اشجری با بیان اینکه قیام 13 آبان قیام علیه ظلم، استکبار، استبداد و حمایت از مظلوم است و مردم در این روز شعار مرگ بر آمریکا سر میدهند، خاطرنشان کرد: بعضی از شعارها دارای تاریخ مصرف است، اما شعار مرگ بر آمریکا بعد از گذشت سه دهه از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی همچنان زنده است چرا که دشمنی و کینهتوزی آمریکا هنوز تمام نشده و هر روز شکل جدیدی به خود میگیرد.

وی در ادامه گفت: با گذشت سالها و به دنبال آن روی کار آمدن چندین رییس جمهور جدید در کشور آمریکا تغییری در مواضع این کشور صورت نگرفت و هیچ یک از روسای جمهور این کشور حرکتی برای پاک کردن افکار منفی جهانیان نسبت به دولتمردان خود نداشتهاند.

اشجری با تاکید بر اینکه با لبخند فریبکارانه و یک دیدار و گفتگوی ساده، کینه و خشم چندین ساله ملت ایران پاک نخواهد شد، تصریح کرد: مرگ بر آمریکا فقط یک شعار نیست بلکه بهعنوان یک فرهنگ برای مبارزه با استکبار جهانی، صهیونیست و مبارزه با استعمار در جهان شناخته شده است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که راهپیمایی 13 آبان ویژه قشر خاصی نیست، اظهار داشت: تجمع و تظاهرات 13 آبان امسال نیز همچون سالهای گذشته با حضور پرشور اقشار مختلف با عنوان عاشوراییان استکبار ستیز برگزار میشود و شعار مرگ بر آمریکا و مشتهای گره کرده بیش از پیش جلوه گر خواهد شد.

وی با بیان این که این مراسم روز از ساعت 9 صبح در 45 نقطه از گیلان برگزار میشود، مسیرهای راهپیمایی در رشت را بدین شرح اعلام کرد: مسیر شماره 1 سپاه پاسداران، میدان فرهنگ، چهار راه قدس، خیابان امام خمینی (ره) و منتهی به میدان شهدای ذهاب، مسیر شماره 2 میدان دفاع مقدس، خیابان حافظ، چهار راه قدس، خیابان امام خمینی و میدان شهدای ذهاب، مسیر شماره 3 میدان شهید انصاری، خیابان تختی، خیابان شریعتی و میدان شهدای ذهاب و مسیر شماره 4 تربیت بدنی، خیابان نامجو، چهار راه قدس، خیابان امام (ره) و میدان شهدای ذهاب.

اشجری ایستگاه چهره آرایی، ایستگاه خطاطی شعار مرگ بر آمریکا، ایستگاه توزیع محصولات فرهنگی و لوح فشرده و همچنین مسابقه نقاشی را از برنامه های جانبی مراسم روز ملی مبارزه با استکبار عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در پایان ضمن دعوت از مردم همیشه در صحنه استان گیلان یادآور شد : دکتر حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی سخنران ویژه مراسم 13 آبان در شهرستان رشت خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها