سردار باقرزاده:

آمادگی متخصصان ژنتیک کمیته جستجوی مفقودین برای شناسایی قربانیان مفقود در عربستان

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پی اختلال به وجود آمده در امر شناسایی قربانیان فاجعه منا و کارشکنی‌های دولت سعودی گفت: متخصصان شناسایی مولکولی و ژنتیک کمیته جستجوی مفقودین آمادگی همکاری دارند.
کد خبر: ۵۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ - 12October 2015

آمادگی متخصصان ژنتیک کمیته جستجوی مفقودین برای شناسایی قربانیان مفقود در عربستان

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور فرهنگ دفاعی و حفظ ارزشهای شهیدان و دفاع مقدس در پی اختلال به وجود آمده در امر شناسایی قربانیان فاجعه منا در عربستان و کارشکنیهای دولت سعودی گفت: واحد مرکز تحقیقات پزشکی مرکز ژنتیکی کوثر(واحد معین کمیته جستجوی مفقودین) جهت انجام نمونهگیری و انجام شناسایی قربانیان مفقود در عربستان اعلام آمادگی میکند.

وی با بیان این اعلام آمادگی ادامه داد: متخصصان شناسایی مولکولی و ژنتیک کمیته جستجوی مفقودین آمادگی دارند با توجه به اینکه بافتهای اصلی پیکر قربانیان این حادثه تاکنون متلاشی نشده و از بین نرفته است، مراتب همکاری خود را با سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه داشته باشد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: پس از سپری شدن بیش از دو هفته از فاجعه منا وجود مفقود در عربستان توجیه قابل قبولی ندارد و دولت عربستان موظف است همکاریهای لازم را با تیم ایرانی جهت شناسایی این عزیزان به عمل آورد.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: مجموعه اقدامات نمونهگیری در ایران قابل انجام است و بر خلاف ادعای عربستان نیازی به اعزام خانوادهها به عربستان نخواهد بود و تنها با نمونهگیری از اجساد مطهر امکان شناسایی آنان فراهم خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها