در نشست «به سوی انتفاضه دفاع از موجودیت مسجد الاقصی» عنوان شد:

ابو شریف: دفاع از مسجد الاقصی برای مسلمانان جهان واجب عینی است/ قدومی: هدف تمامی گروه‌های مقاومت آزادی فلسطین است

ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران گفت: کشور های عربی و اسلامی از این انتفاضه حمایت کنند، مسجد الاقصی تنها مختص به فلسطینی‌ها نیست بلکه مکان مقدسی برای همه مسلمانان جهان است. دفاع از مسجد الاقصی و تمامی مقدسات اسلامی برای مسلمانان جهان واجب عینی است.
کد خبر: ۵۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ - 13October 2015

ابو شریف: دفاع از مسجد الاقصی برای مسلمانان جهان واجب عینی است/ قدومی: هدف تمامی گروه‌های مقاومت آزادی فلسطین است

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، نشست «به سوی انتفاضه دفاع از موجودیت مسجد الاقصی» قبل از ظهر امروز با حضور ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی، خالد القدومی نماینده جنبش حماس در تهران، حسین رویوران معاون سیاسی و امور بینالملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین و حسین شیخ الاسلام دبیر کل کنفرانس بینالمللی حمایت از انتفاضه فلسطین برگزار شد.

در این نشست، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در پاسخ به این سوال که آیا میشود حرکت مردمی در مناطق مختلف فلسطین را انتفاضه نامید؟ اظهار داشت: این  حرکت مردمی در قدس، کرانه باختری سرزمین اشغالی 1948 و ... یک انتفاضه واقعی است و این قیام مردمی را نمی توان کمتر از انتفاضه سال 1987 میلادی دانست.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در ادامه افزود: اگر به سن افراد شرکت کننده در این تظاهراتها توجه کنید، سن آنها بین 13 تا 23 سال است؛ این افراد در سایه پیمان اسلو، نظریه اقتصادی بنیامین نتانیاهو و حکومت تشکیلات خود گردان فلسطین که وانمود میکند یک زندگی و اقتصاد درستی برای مردم فلسطین ایجاد کردهاست، بزرگ شدهاند، لذا این جوانان علیه این شرایط سخت و غیر قابل قبول دست به قیام زدند.

ابو شریف با بیان اینکه مردم فلسطین نسبت به 22 سال پیش یعنی از زمان شروع مذاکرات سازش، به درک کاملی رسیدهاند، تصریح کرد: هرچند این مذاکرات چیزی جز خواری و ذلت برای آنها نداشته است، دولتی ایجاد نشده و فقط باعث شده که رژیم صهیونیستی اراضی بیشتری را به تصرف خود در آورد.

ابو شریف در ادامه افزود: مردم فلسطین از زمان انتفاضه دوم تا به امروز ساکت نماندند. هر دوره شاهد حرکتی از سوی آنها بودیم. از سال 2008 تا 2014 میلادی نوار غزه شاهد 4 جنگ بود. از شهادت احمد قصیر و کشتیهایی که برای شکستن محاصره نوار غزه گرفته تا ایجاد روستاهای سمبلیک همه مظاهر و زمینه قیامی است که امروزه ما شاهد آن هستیم. یکی دیگر از دلایل شروع این انتفاضه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با تاکید بر عمر شرکت کنندگان در تظاهرات تصریح کرد: تعداد زیادی از دانشجویان در این تظاهراتها شرکت می کنند، زنان و دختران به عنوان محافظان مسجد الاقصی حضور دارند. گروههای فلسطینی بویژه جنبش جهاد و حماس در این جریان شرکت دارند و اکثر شهدای این جریان از جهاد و حماس است.

ابو شریف گفت: با توجه به اینکه تعدادی از اعضای جنبش فتح نیز در این جریانها حضور دارند ولی متاسفانه رهبران ارشد این جبش در این انتفاضه حضور ندارند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه تشیکلات خود گردان در این انتفاضه شرکت کرده است یاخیر، گفت: تشکیلات خودگردان سعی می کند که خود را از این انتفاضه دور کند. اعضای گروه چهارجانبه نیز چهارشنبه این هفته به منظور مقابله و متوقف کردن با این انتفاضه در رام الله با مقامات تشکیلات خودگردان دیدار می کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با بیان اینکه مردم فلسطین دریافتهاند که فقط با انتفاضه و قیام می توانند به مقابله با رژیم صهیونیستی برخیزند، بیان کرد: نتانیاهو خواسته است که مدتی به قدس اشغالی نروند تا وضعیت قدس در وضعیت سابق بماند، اما مردم دریافتند که با صحبت و خطابه هرگز نمیتوانند جلوی رژیم صهیونیستی را بگیرند، فقط با انتفاضه و قیام مردمی می توانند جلوی صهیونیستها بگیرند.

ابو شریف در پایان خاطر نشان کرد: این انتفاضه فرصت خوبی است، لذا باید کشورهای عربی و اسلامی پشت این انتفاضه قرار بگیرند. مسجد الاقصی تنها مختص به فلسطینیها نیست بلکه مکان مقدسی برای همه مسلمانان جهان است. دفاع از مسجد الاقصی و تمامی مقدسات اسلامی برای مسلمانان جهان واجب عینی است.

** قدومی: هدف تمامی گروههای مقاومت آزادی فلسطین است

در ادامه نشست خالد قدومی، نماینده جبش حماس در خصوص حرکت مردم فلسطین اظهار داشت: انتفاضه جدید از اول اکتبر آغاز شده و امروز سیزدهمین روز آن است و نباید فراموش کنیم که امروز سی امین روز تلاش رژیم صهیونیستی در راستای یهودی سازی قدس شریف است.

نماینده جبش حماس گفت: این انتفاضه ممکن است نام های مختلفی مثل خیزش، خشم و ... داشته باشد ولی این حرکت یک انتفاضه است.

قدومی با اشاره به شکست تلاشهای آمریکا برای از سرگیری روند مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جان کری برغم تلاشهای بسیار زیاد در این زمینه شکست خورده است.

نماینده حماس تاکید کرد: گروههای مقاومت تلاش میکنند که تشکیلات خود گردان فلسطین را در مسیر صحیح قرار دهند و هدفشان آزادی کل سرزمین فلسطین است و از مبانی و ارزشهای خود کوتاه نخواهند آمد.

** شیخ الاسلام : فلسطین باید در اولویت باشد

شیخ الاسلام دبیر کل کنفرانس بینالمللی حمایت از انتفاضه فلسطین در این نشست با اشاره به توجه شدید حضرت امام خمینی (ره) به مسئله فلسطین گفت: شاید مهمترین صحبت های ایشان پیش از این کلام که «اسرائیل غده سرطانی است» این فرموده ایشان باشد که «سرنوشت اسلام در فلسطین تعیین می شود»، این جمله ای بسیار مهم برای مسلمانان است.

وی در ادامه افزود: انتفاضه کنونی یک فرصت طلایی برای بازگرداندن مسئله فلسطین به صدر جهان اسلام است.

دبیر کل کنفرانس بینالمللی حمایت از انتفاضه فلسطین تاکید کرد: هر کشوری با هر خطایی که نسبت به ما و عالم اسلامی کرده است اگر در مسئله فلسطین دست در دست ما بگذارند، ما حاضریم از آنها گذشت کنیم و  پذیرای آنها باشیم و این موضع صریح ما است.

شیخ الاسلام با بیان اینکه بر اساس قانون بین المللی اقدامات صهیونیست ها جنایت است، افزود: امروز ظالم و مظلوم کاملا مشخص شده است و ما باید مشخص کنیم که در کدام جبهه قرار داریم و در این پیچ تاریخی به کدام سمت حرکت می کنیم، فلسطین باید در اولویت باشد و هرگروهی که فلسطین و مسجدالاقصی در اولویتش قرار داشته باشد ما پذیرای آنها خواهیم بود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار