شصت و یکمین جلسه سینما روایت، عاشورایی می شود

کربلا جغرافیای یک تاریخ، مستند سازی وقایع قیام حسینی(ع)

شصت و یکمین جلسه سینما روایت به اکران و بررسی فیلم مستند«کربلا جغرافیای یک تاریخ» می پردازد.
کد خبر: ۵۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ - 17October 2015

کربلا جغرافیای یک تاریخ، مستند سازی وقایع قیام حسینی(ع)

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شصت و یکمین جلسه سینما روایت به اکران و بررسی فیلم مستند«کربلا جغرافیای یک تاریخ» می پردازد.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری مستندی سینمایی است که به روایت وقایع قیام امام حسین (ع) میپردازد.

واقعه کربلا مهمترین حادثه تاریخی و تاثیر گذارترین حرکت انقلابی است که در بعد از عصر پیامبر (ص) رخ داد و باعث شکل گیری حرکت فکری و ظلم ستیزانه شد که نه تنها در میان مسلمانان بلکه در میان تمامی آزادگان جهان رهروان بسیاری دارد.

حادثه کربلا در ابعاد مختلف باعث دگرگونیهایی شگرفی در طول تاریخ شده است. با وجود آنکه این واقعه درمذهب، سیاست و حتی هنر تاثیر گذار بوده، کمتر پیش آمده است که وقایع کربلا در قاب تصاویر مستند با سازی شود. اکثر تصویر سازیهای تاریخی این واقعه را در قالب نمایشهای مذهبی مشاهده کردهایم. مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ»، روایتی نو از عاشورا را به نمایش میگذارد.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» به تهیه کنندگی بهروز مفید و با صدای شهاب حسینی، محصول حوزه هنری است که اکران آن در جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان روبرو شد. این مستند در سینما روایت اکران و با حضور عوامل فیلم مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

شصت و یکمین جلسه سینما روایت روز یکشنبه 26 مهرماه راس ساعت 17 در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نبش بهار جنوبی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار