در قالب ناوگروه صلح و دوستی صورت گرفت

اعزام ناوشکن دماوند به بنادر روسیه و آذربایجان

ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی متشکل از ناوشکن دماوند و ناوهای موشک‌انداز پیکان و جوشن عازم بندر آستراخان در روسیه و باکو در آذربایجان شد.
کد خبر: ۵۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ - 18October 2015

اعزام ناوشکن دماوند به بنادر روسیه و آذربایجان

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی شامل ناوشکن دماوند به همراه 2 فروند ناو موشکانداز کلاس پیکان امروز صبح از منطقه دریایی شمال عازم بندر آستراخان در روسیه شد.

این اولین ماموریت برون مرزی ناوشکن دماوند است، و ناوگروه نداجا در این ماموریت در بندر باکوی آذربایجان نیز پهلو میگیرد.

بنا بر این گزارش، تیرماه سال 92 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آستراخان روسیه سفرکرده بود.

همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون سه بار در سالهای 86، 93 و مردادماه امسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و توسعه تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.

این بازدید بهصورت متقابل و در پاسخ به بازدید ناوگروه روسی از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور انجام میشود.

ناخدا یکم احمدرضا باقری فرمانده ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشورهای روسیه و آذربایجان در این مراسم اعزام این ناوگروه گفت: پیشبینی میشود که این سفر 14 روز به طول بیانجامد؛ که ابتدا ناوگروه در بندر آستاراخان روسیه و سپس در بندر باکو کشور آذربایجان پهلو خواهد گرفت.

وی هدف از این سفر را تحکیم ارتباطات در زمینه حفظ امنیت دریای خزر و توسعه روابط فرهنگی عنوان کرد.

فرمانده ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشورهای روسیه و آذربایجان افزود: این سفر به دعوت همتایان روس و کشور آذربایجان صورت میگیرد؛ که یگانهای حاضر در این ناوگروه شامل ناوشکن دماوند و دو فروند ناو موشکانداز پیکان و جوشن هستند.

باقری تاکید کرد: قسمتی از اهداف این سفر انتقال تجربیات از کارکنان باسابقه به جوانان است.

وی گفت: یکی از اهداف نیروی دریایی این است که در هر شرایطی ماموریتهای خود را به انجام برساند و این سفر آزمونی برای بهرهبرداری از تجهیزات در شرایط نامساعد دریاست.

باقری اضافه کرد: امید است با تداوم اینگونه سفرها، زمینه تحکیم روابط دوستانه بین کشورهای حوزه خزر و همچنین حفظ دریای خزر بهعنوان میراث و ثروتی مشترک میان کشورهای پیرامون این دریا در زمینه حفظ امنیت و سلامت محیط زیست دریا فراهم شود.

منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در شهرستان انزلی واقع در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار