مدیر امور سینمایی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی خبر داد

ساخت 9 فیلم مستند از سوی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی

مدیر امور سینمایی و هنرهای نمایشی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی اعلام کرد: تاکنون 9 فیلم مستند در این مجموعه تولید شده است.
کد خبر: ۵۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ - 19October 2015

ساخت 9 فیلم مستند از سوی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی

«حبیب الله فرجی زاده» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس آذربایجان غربی، درباره ساخت این 9 فیلم مستند گفت: اولین فیلم تولیدی ما «آسمانی ها» درباره زندگی سردار شهید رحیم غروبی دانشجوی پزشکی آن سال ها بود؛ فیلم دوم ما نیز «دژ مستحکم» در خصوص نقش پادگان پیرانشهر در 8 سال دفاع مقدس و فیلم بعدی نیز «گل مریم» درباره نقش اقلیت های دینی در دوران دفاع مقدس بود.

وی در ادامه با اشاره به ساخت 6 مستند درباره عملیات های برون مرزی استان نیز اظهار کرد: در این فیلم های مستند عملیات «والفجر 2، کربلای 7، نصر 7 و 9، سه کانیان و قادر» با استفاده از تجربیات و اطلاعات کارشناسان خبره نظامی، خود رزمندگان این عملیات و همچنین منابع و کتب مختلف هر کدام در مدت زمان 25 تا 30 دقیقه به تصویر کشیده شده است.

به گفته فرجی زاده، هدف از ساخت این مستندها، آشنایی زائران کاروان های راهیان نوری دانست که از سراسر کشور به مناطق جنگی آذربایجان غربی سفر می کنند.

مدیر امور سینمایی و هنرهای نمایشی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی در بخشی دیگر از این گفت وگو به در دست تهیه بودن 2 مستند دیگر نیز اشاره کرد و افزود: «نقش عشایر در دوران دفاع مقدس» و «بمباران هوایی ارومیه» 2 مستندی هستند که مراحل تدوین و تهیه خود را پشت سر می گذارند و در سال جاری به اتمام می رسند.

 وی با تاکید بر اینکه ما سوژه های دیگری برای ساخت فیلم مستند داریم اما در حال حاضر اعتبار کافی برای تولید این فیلم ها وجود ندارد، گفت: چنانچه برای ساخت این فیلم ها تامین اعتبار شود، سوژه های مورد نظر نیز تبدیل به مستند خواهند شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار