اندیشکده آمریکایی:

وجهه نظام جمهوری اسلامی را به عنوان ناقض حقوق بشر خراب کنید/ سپاه را در فهرست تروریست‌ها قرار دهید+سند

یک اندیشکده آمریکایی با انتقاد از محدود شدن تاثیرگذاری فرهنگی آمریکا بر مردم ایران به کنگره این کشور پیشنهاد می‌دهد از طریق اظهار نظرات عمومی و قوانین محکم، عدم رعایت قوانین انسانی در ایران را پر رنگ کرده و وجهه نظام جمهوری اسلامی را به عنوان ناقض حقوق بشر خراب نماید.
کد خبر: ۵۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ - 20October 2015

وجهه نظام جمهوری اسلامی را به عنوان ناقض حقوق بشر خراب کنید/ سپاه را در فهرست تروریست‌ها قرار دهید+سند

 
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،  در حالی که به اجرا شدن برنامه «برجام» توسط گروه (1+5) و ایران نزدیک میشویم، برآورد شرایط آینده پس از برجام و برنامهریزی برای آن به اولویت اول نهادهای تصمیمساز و تصمیمگیر تبدیل شده است.  در گزارشی با عنوان «آمریکن اینترپرایز: هدف اوباما از توافق هستهای، تغییر رژیم در ایران است» و در گزارش دیگری با عنوان «هدف توافق، قرار دادن ایران در مسیر اجتماعی مطلوب آمریکاست» به بررسی نگاه دو اندیشکده «آمریکن اینترپرایز» و «اندیشکده ویلسون» به موضوع برجام پرداخته شد؛ اما در جدیدترین گزارش (اکتبر 2015) یکی دیگر از این نهادهای تصمیمساز به نام اندیشکده «شورای سیاست خارجی آمریکا» (AFPC) به بررسی «پساتوافق» در 7 سرفصل پرداخته و پیشنهاداتی را برای پس از توافق آمریکا با ایران در جهت مدیریت و کنترل جمهوری اسلامی مطرح کرده است.
 
حفظ موقعیت برتر آمریکا

در گزارش اندیشکده «شورای سیاست خارجی آمریکا» آمده است که ایران کشوری با جمعیت جوان قابل توجه، دارای رویکرد سخت مذهبی با محدودیتهای ایدئولوژیک و این جمعیت جوان خواهان ارتباطگیری با غرب است و طبق ادعای هیأت مدیره برنامه رادیو تلویزیونی آمریکا 30 درصد از جمعیت ایران به راحتی به شبکههای فارسی زبان اپوزیسیون دسترسی دارند. با این حال یکی از بزرگترین دغدغههای اصلی این نهاد تصمیمساز آمریکایی در رابطه با برجام، محدود شدن تاثیرگذاری فرهنگی آمریکا بر مردم ایران است.
این گزارش در ادامه میافزاید: هماکنون تلویزیون رسمی ایران، بصورت علنی مخالفت حکومت جمهوری اسلامی با آمریکا را اعلام مینماید و موضوع "جنگ نرم" و تلاش برای نفوذ آمریکاییها و البته مبارزه با این امر به عنوان "اولویت اصلی"، بارها از زبان رهبر ایران بیان شده است؛ بنابراین ادامه روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا در آینده محل بحث خواهد شد.

ایران پسا توافق را مدیریت کنیم + سند /// در حال ویرایش
در این گزارش آمده است که موضوع "جنگ نرم" و تلاش برای نفوذ آمریکاییها و البته مبارزه با این امر به عنوان "اولویت اصلی"، بارها از زبان رهبر ایران بیان شده است

شورای سیاست خارجی آمریکا معتقد است که دولت اوباما نگرانی و دغدغهای از روند رفتاری رهبران ایران که میل آمریکاستیزی را در مردم این کشور میافزاید، ندارد و در این رابطه پیشنهاد میدهد که کنگره آمریکا باید با توسل به هر ابزار ممکن و به هر شکلی، با تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی، با مردم ایران ارتباط برقرار نماید.

یکی دیگر از دغدغههای این اندیشکده "آزادی اینترنت در ایران" است. این گزارش مدعی است که در این چند سال اخیر، مسئولان ایرانی به هر طریقی تلاش کردند تا به طرق مختلف، دسترسی مردم این کشور به فضاهای برونمرزی اینترنت را محدود کنند و اینترنت حلال (ملی) را در اختیارشان قرار دهند. شورای سیاست خارجی آمریکا معتقد است با حاصل شدن توافق میتوان شاهد آزادی بیان و رفع محدودیت جراید بود و در این رابطه پیشنهاد میدهد که باید دسترسی مردم ایران به اینترنت آزاد طبق "برنامه آزادی اینترنت" مهیا شود و باید در حوزه تکنولوژیک و ارتباطی که نقش حیاتی در جریان آزادی عقاید در جمهوری اسلامی دارد، سرمایهگذاری کرد.

ایران پسا توافق را مدیریت کنیم + سند /// در حال ویرایش
اندیشکده آمریکایی پیشنهاد میدهد که باید در حوزه تکنولوژیک و ارتباطی که نقش حیاتی در جریان آزادی عقاید در جمهوری اسلامی دارد، سرمایهگذاری کرد

تحریک جمعیت 82 میلیون نفری

این گزارش ادعا میکند که ایران به دلیل سرکوب جنبش سبز یکی از بزرگترین نقضکنندگان حقوق بشر و آزادی بیان است و با توجه به توافق هستهای، اکنون زمان ورود آمریکا به عرصه برای تحریک جمعیت 82 میلیون نفری این کشور است که بخش عظیمی از آن را جوانان متمایل به غرب تشکیل میدهند.

شورای سیاست خارجی آمریکا معتقد است برجام، نه تنها پتانسیل دموکراسی در ایران را بالا نمیبرد بلکه نقطه کورکننده راه دموکراسی آینده است؛ زیرا تسلیم آمریکا در برجام، از عزت و قدرت آمریکا در نظر دموکراسیخواهان ایرانی کاسته و این امر این کشور را از مسیر دموکراسیسازی آینده در ایران دور کرده است.

ایران پسا توافق را مدیریت کنیم + سند /// در حال ویرایش
در گزارش شورای سیاست خارجی آمریکا از کنگره خوسته شده تا در دوران پس از برجام از طریق اظهار نظرات عمومی و قوانین محکم وجهه نظام جمهوری اسلامی را به عنوان ناقض حقوق بشر خراب نماید

این اندیشکده برای حل این مشکل پیشنهاد میدهد که کنگره میتواند از طریق اظهار نظرات عمومی و قوانین محکم، عدم رعایت قوانین انسانی در ایران را پر رنگ کرده و وجهه نظام جمهوری اسلامی را به عنوان ناقض حقوق بشر خراب نماید.

قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه

این نهاد تصمیمساز آمریکایی در یکی دیگر از سرفصلهای گزارش خود مدعی شده که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را میتوان یک پتانسیل قدرتمند برای دفاع از مرزهای ایران دانست. بنابراین پیشنهاد میدهد که باید سپاه را طبق بند 3 "قانون کاهش خطر ایران مصوبه 2012" در فهرست تروریستها قرار داد و توسط نهادهای دولتی آمریکا، منابع مالی سپاه را شناخت و از طریق کنگره با وضع قوانین جدی به شدت آنها را محدود کرد.

ایران پسا توافق را مدیریت کنیم + سند /// در حال ویرایش
در گزارش پیشنهاد شده است تا سپاه پاسداران را در فهرست تروریستها قرار داد

ردگیری پول ایران
در حسابهای برونمرزی


شورای سیاست خارجی آمریکا معتقد است که توافق هستهای حجم بالایی از ثروت بادآورده را نصیب ایران میکند که ناشی از آزاد شدن پولهای مسدود شده و تجارت با کشورهای پیشرفته است و ادعا میکند که این ثروت عظیم، برای گروههای جبهه مقاومت مانند حزبالله هزینه خواهد شد.

 
این گزارش پیشنهاد میدهد که نهادها و سازمانهای آمریکایی مربوطه یعنی شورای خزانهداری مبارزه با تروریسم، سازمان اطلاعات اقتصادی، و شورای اقتصاد و امنیت وزارت بازرگانی به برطرف کردن این خطر بزرگ مبادرت ورزند و هر گونه انتقال پول از سوی ایران به گروههای مذکور را مانع شوند.

راستیآزمایی ایران
این اندیشکده مطمئن است که ایران پس از توافق هستهای به سراغ تخلف از آن خواهد رفت، بنابراین میتوان به ادامه برنامه مخفیانه غنیسازی در جهت نزدیک شدن به تسلیحات هستهای اشاره کرد. برای تایید نظر خود نیز به گزارش ماه آگوست جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد پاکسازی و آمادهسازی مرکز "پارچین" استناد میکند و اعتقاد دارد که گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا گواه خوبی برای آمادهسازی مراکز هستهای جهت شروع اعمال مخالف تعهدات برجام است.

ایران پسا توافق را مدیریت کنیم + سند /// در حال ویرایش
این اندیشکده مطمئن است که ایران پس از توافق هستهای به سراغ تخلف از آن خواهد رفت پس کنگره باید اقدام به ارائه و تصویب لوایحی نماید که دست ایران را چه در داخل و چه در خارج، از هر گونه تبادل و تعامل هستهای کوتاه نماید

در این فصل از گزارش آمده است که در حال حاضر، دولت اوباما با بستن دهان رسانهها و جراید آمریکایی، به ایران روی خوش نشان دادهاند پس پیشنهاد میدهد که در صورت بروز هر گونه تخلف از برجام توسط ایران، کنگره باید اقدام به ارائه و تصویب لوایحی نماید که دست ایران را چه در داخل و چه در خارج، از هر گونه تبادل و تعامل هستهای کوتاه نماید که بارزترین آن میتواند تحریم شدید تمامی شرکای ایران در این زمینه باشد. محدود کردن فعالیتهای داخلی و برون مرزی ایران هم توسط نهادهایی چون "آژانس دفاعی کاهش خطر ایران" که در پنتاگون مستقر است، امکانپذیر است.

افزایش توان بازدارندگی در مقابل ایران

شورای سیاست خارجی آمریکا معتقد است که برجام راه را برای فرار هستهای و سوء استفاده ایران از موقعیت جهت نیل به سلاح هستهای باز گذاشته و بیشک در آینده حرکتی ار سوی ایران صورت میگیرد. بنابراین پیشنهاد میدهد که آمریکا باید پروژه بمبهای سنگرشکن هدایت دقیق هزار پوندی را در دستور کار قرار دهد و در این راه از همراهی رژیم صهیونیستی که توان نابودسازی نیز دارد، استفاده کند تا بدین طریق سپر بازدارندگی در مقابل هر گونه تحرک ایران را ایجاد نماید.

ایران پسا توافق را مدیریت کنیم / در حال ویرایش
شورای سیاست خارجی آمریکا پیشنهاد میدهد که آمریکا باید پروژه بمبهای سنگرشکن هدایت دقیق هزار پوندی را در دستور کار قرار دهد

تقویت ظرفیتهای دفاع موشکی

این نهاد تصمیمساز آمریکایی معتقد است که ایران در زمان پافشاری آمریکا برای جلوگیری از تولید و آزمایش موشکهای بالستیک در نوامبر 2013، مقاومت زیادی از خود نشان داد و در آخر هم دولت اوباما را مجبور به عقبنشینی در برجام کرد و همین موضوع اکنون موجب شده که ایران به راحتی اقدام به آزمایش موشکهای تولیدی خود کند. همچنین این عقبنشینی آمریکا باعث میشود که در آینده شاهد مانوردهی ایران و پشتیبانی قدرتمند موشکی این کشور از گروههای تحت امرش در منطقه خواهیم بود.

این گزارش برای مقابله با موشکهای ایران پیشنهاد میدهد که آمریکا باید در همکاری با کشورهای خلیج فارس، اقدام به ایجاد سپر دفاعی موشکی قدرتمندی نماید که توان پاسخگویی به هر گونه اقدام موشکی ایران را داشته باشد. مجهز نمودن این کشورها و به ویژه رژیم صهیونیستی به سامانههایی چون "گنبد آهنین"، از واجبترین امور در این رابطه است.

معرفی اندیشکده «شورای سیاست خارجی آمریکا»

اندیشکده «شورای سیاست خارجی آمریکا» (AFPC) که در سال 1982 تاسیس شد، بیش از سه دهه است که نقش بسیار حیانی در سیاست خارجی آمریکا ایفا میکند و اطلاعات مورد نیاز تصمیمسازان این عرصه را برای تاثیر در سیاست خارجی و دموکراسی و اقتصاد بازار آمریکا در اختیار آنها قرار میدهد. بسیاری از سیاستمداران آمریکایی، این سازمان را یک منبع موثق و قابل استناد میدانند و ارتباط نزدیکی بین این شورا و نمایندگان کنگره، دولت و جامعه تصمیمسازان آمریکا وجود دارد. این اندیشکده دارای متخصصان کارآزموده در عرصه سیاست دفاعی و سیاست خارجی است و در بالاترین سطوح مقامات دولتی آمریکا، یک منبع ارزشمند محسوب میگردد.

منبع :مشرق
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار