جواد منصوری:

13آبان 58 نقطه آغاز سرنگونی امپراتوری آمریکا و سرافرازی حزب الله است

معاون اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: ما می توانیم با آمریکا گفت وگو کنیم اما به نتیجه ای نمی رسیم؛ چرا که ایران و آمریکا نماینده ی دو جریان متفاوت هستند بدین جهت امکان تفاهم حداقل در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳ - 03November 2013

13آبان 58 نقطه آغاز سرنگونی امپراتوری آمریکا و سرافرازی حزب الله است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس حجت الاسلام فخرزاده مدیر تاریخ شفاهی حوزه هنری در مراسم رونمایی کتاب دانشجویان و گروگان ها که در خبرگزاری فارس برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد  13 آبان اظهار داشت: قریب 60 سال از رویارویی مردم ایران و آمریکا می گذرد که 35 سال آن در انقلاب اسلامی بوده است.

مدیر تاریخ شفاهی دفتر حوزه ی هنری با اشاره به واقع تاریخی تسخیر لانه جاسوسی، ادامه داد: در این قضیه ملت ما به نحوی عمل کرد که خشمش هم لطیف بود و با عوامل سفارت آمریکا به گونه ای برخورد شد که همواره در طول بازداشتشان در سفارت آمریکا هرآنچه می خواستند می توانستند انجام دهند.  

فخرزاده با اشاره به کتاب دانشجویان و گروگان ها، ابراز داشت: این کتاب از منظر ودیدگاه تعدادی از دانشجویان و دست اندرکاران تسخیر لانه ی جاسوسی نقل شده و گاهاً در آن مطالبی مطرح شده که تاکنون بیان نگردیده است.  

وی با انتقاد ازکم کاری های صورت گرفته در زمینه ی حادثه ی 13آبان 58 و تسخیر لانه ی جاسوسی، تصریح کرد: تعداد کتاب هایی که در این زمینه تدوین شده بسیار اندک و شاید به اندازه ی انگشتان دست باشد.

در بخش دیگری از این مراسم  دکترجواد منصوری معاون اطلاع رسانی مرکز اسناد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و در زمینه ی رابطه ی ایران و آمریکا، افزود: بحث ایران و آمریکا از مباحث تمام ناشدنی است؛ زیرا باید این دو حضور داشته باشند تا سرنوشت دنیا مشخص گردد.  

معاون اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به تقابل تاریخی ایران و آمریکا افزود:ما بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی قصد درگیری و مقابله با آمریکا را نداشتیم اما چند روز پس از پیروزی انقلاب ، آمریکایی ها شروع به دخالت و دسیسه چینی علیه انقلاب اسلامی کردند.  

منصوری این اقدامات آمریکا را بر گرفته از تحلیل اسرائیلی ها دانسته و اظهار داشت: اسرائیلی ها معتقد بودند انقلاب اسلامی خاورمیانه را خواهد لرزاند و به دنبال آن دنیا خواهد لرزید بنابرین باید جلوی حرکت انقلاب اسلامی باید گرفته شود.

وی تسخیر سفارت آمریکا را از معجزات الهی بیان داشت و گفت: به دست آوردن سفارت آمریکا بدین شکل از معجزات الهی بود چرا که کارکنان مجهز به سلاح سفارت آمریکا هیچ اقدامی نتوانستند انجام دهند که این قضیه برای همگان نیز بسیار تعجب برانگیز بود البته در این بین نیز برخی سوء استفاده گران پس از تسخیر سفارت آمریکا سعی داشتند سفارتخانه های دیگر را هم به اشغال در آوردند که با مخالفت شدید امام خمینی (ره) مواجه شدند.

معاون اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه 13آبان 58 نقطه آغاز سرنگونی امپراتوری آمریکا و سرافرازی حزب الله است، تصریح کرد: ایران از آن زمان به بعد به نماینده جریان ضد استکباری و آمریکا نماینده جریان استکباری در دنیا تبدیل شدند.  

 وی با اشاره به مذاکرات ایران وآمریکا گفت: ما می توانیم با آمریکا گفت وگو کنیم اما به نتیجه ای نمی رسیم چرا که ایران وآمریکا نماینده ی دو جریان متفاوت هستند بدین جهت امکان تفاهم حداقل در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

جواد منصوری با اشاره به دست اندازی ها و دسیسه چینی های آمریکا علیه انقلاب اسلامی طی سالیان گذشته افزود : باید توجه داشت که آمریکا هیچ گاه از تسلط بر ایران دست برنخواهد داشت چرا که به دلایل مختلف، ایران برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است. درهمین رابطه کسینجر گفت : در نیمه ی دوم قرن 21 دو قدرت در دنیا حکومت خواهند کرد : 1- چین 2- اسلام با محوریت ایران  

معاون اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: امروز آمریکایی ها متوجه این قضیه شده اند که تنها قدرت تهدید کننده آنان اسلام سیاسی است بنابرین مقابل آن خواهند ایستاد اما ما باید توجه داشته باشیم که خود را برای یک رسالت جهانی آماده کنیم.  

وی با اشاره به رسوایی ها ی جاسوسی اخیر آمریکا در کشورهای اروپایی، اظهار داشت: امروز پس گذشت 30سال از انقلاب اسلامی، در کشور های اروپایی، سفارت آمریکا به عنوان لانه ی جاسوسی نام گرفته که در رأس آنها آلمان و صدراعظم این کشور قرار دارند.

در بخش دیگری از این مراسم، حسین جودوی نویسنده کتاب دانشجویان و گروگان ها در مورد نحوه تدوین این کتاب گفت: تدوین این کتاب از سال 87 شروع شد و سبک نگارش این کتاب به گونه ای است که بسیار شیرین و جذاب است و تقریباً جای دیگری بیان نشده است.

وی افزود: این کتاب تنها خاطرات بخشی از افرادی که در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند می باشد و از میان 400 نفر حاضر حاضر در تسخیر لانه جاسوسی تنها با 15نفر آنها مصاحبه و گفت و گو شده و نیاز به 400 کتاب در این رابطه است.    

در انتهای این مراسم، از کتاب دانشجویان و گروگان ها در حضور دکتر جوادمنصوری معاون اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت الاسلام فخرزاده مدیر تاریخ شفاهی حوزه هنری و حسین جودوی نویسنده این کتاب، رونمایی شد. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار