سید جمال ساداتیان:

خلق حماسه اقتصادی با تنگ نظری امکان پذیر نیست / حماسه اقتصادی یعنی استفاده بهینه از همه ظرفیت های کشور

برای شکل گیری حماسه اقتصادی باید به سمت تولید فیلم هایی برویم که مردم پسند باشند و با جذابیت های بسیاربالایی که دارند مردم را به سالن های سینما بکشاند.
کد خبر: ۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱ - 19June 2013

خلق حماسه اقتصادی با تنگ نظری امکان پذیر نیست / حماسه اقتصادی یعنی استفاده بهینه از همه ظرفیت های کشور

سید جمال ساداتیان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: اگر قرار است همت کنیم و صحبت های مقام معظم رهبری در مورد شکل گیری حماسه اقتصادی را محقق کنیم باید به سمت تولید فیلم هایی برویم که مردم پسند باشند و با جذابیت های بسیاربالایی که دارند مردم را به سالن های سینما بکشاند.

تهیه کننده " انتهای خیابان هشتم " افزود: متاسفانه برخی از مدیران ما هیچ توجهی به ذائقه مخاطب نمی کنند و سلیقه مخاطب را در امر تولید فیلم در نظر نمی گیرند. روش آنها در امر تولید فیلم به این صورت است که  با سلیقه و ذائقه خودشان یک فیلم نامه را انتخاب و با بودجه ای که برای آن در نظر می گیرند آن  را تولید می کنند سپس توقع دارند مردم جلوی سینما صف بکشند و ذائقه و سلیقه آنها را تحسین کنند!

ساداتیان اظهار داشت: قرار نیست که وقتی من سلیقه خودم را قبول دارم دیگران هم سلیقه من را قبول داشته باشند! قرار نیست وقتی من از فکر خودم خوشم می آید دیگران هم از فکر و اندیشه من خوششان بیاید! هر فکر و اندیشه ای زمانی ارزش پیدا می کند و ماندگار می شود که مورد قبول اکثریت مردم جامعه واقع شود.

تهیه کننده "هفت دقیقه تا پاییز " تصریح کرد: حوزه سینما حوزه اندیشه است، حوزه علوم انسانی است و بحث هایی در آن مطرح می شود که مربوط به جامعه انسانی و مسائل مربوط به آن است، دامنه این بحث ها بسیار وسیع و گسترده است و هر روز در این حوزه اتفاقات تازه مطرح می شود و بحث های تازه شکل می گیرد.

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم جامعه ای پویا داشته باشیم باید اجازه دهیم که این بحث ها مطرح شود و مشکلات موجود در جامعه را مورد نقد و بررسی قرار دهد، با این رویه که ما فقط فکر و اندیشه خودمان را قبول داشته باشیم و به افکار و اندیشه هایی که درچهارچوب قانون بیان می شوند برخورد سلیقه ای کنیم و اجازه رشد و نمو به اندیشه ندهیم، به جایی نمی رسیم و روز به روز هم درحوزه سینما و هم در حوزه مسایل و مشکلات اجتماعی مسائل و مصیبت های بیشتری خواهیم داشت.

تهیه کننده " به رنگ ارغوان " گفت: ما درجامعه ای قانونمند زندگی می کنیم و همه باید از قوانین موجود در جامعه تبعیت کنیم. طبق قانون وظیفه نظارت و هدایت امور سینمایی کشور بر عهده وزارت ارشاد گذاشته شده است.

ساداتیان تصریح کرد: متاسفانه در حوزه سینما جریانات فرا قانونی بسیاری وجود دارد که این جریات با قدرتی که دارند اراده خودشان را به وزارت ارشاد تحمیل می کنند و وزارت ارشاد هم این اراده را به تهیه کننده و کارگردانهای سینما تحمیل می کند. در حقیقت سینمای این مملکت دارد توسط کسانی اداره می شود که بیرون گود نشسته اند و قانونگذاران هیچ حقی برای آنها متصور نشده.

تهیه کننده " دایره زنگی " اظهار داشت: حماسه اقتصادی یعنی استفاده بهینه از همه ظرفیت هایی که در کشور داریم، یعنی اجازه ندهیم که هیچ سرمایه ای در کشور بدون استفاده باقی بماند یعنی همه آن چه که در توان داریم را برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی به کار بریم، درحالیکه در حوزه سینما این اتفاق نیافتاده و بسیاری از سرمایه های ما بدون استفاده مانده است.

وی تاکید کرد: ما تعداد زیادی سالن نمایش داریم که هیچ استفاده ای از آن نمی شود و تا آنجا که اطلاع دارم هیچ فکری هم به حال این سرمایه های عظیم نشده است. تا زمانی که ما در مورد استفاده بهینه از سرمایه های راکد فکری نکنیم و طبق اصل 44 مدیریت امور را به بخش خصوصی واگذار نکنیم شکل گیری حماسه اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار