وزارت کشور عربستان حکم اعدام «شیخ نمر » را تایید کرد

محمد بن نایف وزیر کشور و ولی‌عهد عربستان حکمی صادر کرده که بر اساس آن اجرای حکم اعدام شیخ نمر بدون هشدار قبلی امکان پذیر شده است.
کد خبر: ۵۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ - 25October 2015

وزارت کشور عربستان حکم اعدام «شیخ نمر » را تایید کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولیعهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرده که به معنای مجوز به وزارت کشور برای اجرای حکم اعدام او بدون هشدار قبلی است.

«محمد النمر» برادر شیخ نمر اعلام کرد: دادگاه تجدید نظر و دادگاه عالی عربستان به وزارت کشور مجوز اجرای حکم اعدام را داده و این مجوز باید دیوان پادشاهی این کشور ارجاع داده شود که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان نیز آن را امضا کند.

به این ترتیب مانند «علی النمر» برادر زاده شیخ نمر، امکان اجرای حکم اعدام این روحانی سرشناس شیعه بدون هشدار قبلی به خانواده او وجود دارد.

پیشتر نیز محمد النمر درباره حکم اعدام پسرش گفته بود وقتی پادشاه عربستان تصمیم بگیرد حکم اعدام علی را اجرا کند؛ وزارت کشور بدون اینکه به ما اعلام کند دست به این کار خواهد زد به همین دلیل ممکن است در صورت اجرای حکم، خبر اعدام پسرمان را از تلویزیون، رادیو یا رسانهها بشنویم.

در همین راستا «علی الدبیسی» رئیس سازمان حقوق بشری عربستان در اروپا در صفحه توییتر خود نوشته که تصمیم دولت عربستان برای اجرای حکم اعدام شیخ نمر به دستور محمد بن نایف ربطی به سازمانهای حقوقی و قضائی این کشور ندارد بلکه یک مسأله کاملا سیاسی است که با توجه به در حاشیه بودن ملک سلمان نسبت به پروندههای احکام سیاسی و زندانیان عقیدتی صورت گرفته است.

وی همچنین پیشبینی کرده در پی این اقدام مدافعان حقوق بشر برای دفاع از شیخ نمر فعالیت خواهند کرد و گفت: محمد بن نایف با این کار دولت عربستان را وارد بحران تازهای کرده که دردسرهای پیاپی برای ریاض دست و پا خواهد کرد.

شیخ نمر باقر النمر متولد سال 1379 هجری قمری در عوامیه یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است، او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 23 مهرماه 1393 دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها