امشب؛

مردم العوامیه عربستان در اعتراض به حکم اعدام «شیخ نمر» تظاهرات می‌کنند

مردم شهر «العوامیه» در شرق عربستان، در حمایت از روحانی شیعه مبارز که به اعدام محکوم شده است، تظاهرات می‌کنند.
کد خبر: ۵۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ - 26October 2015

مردم العوامیه عربستان در اعتراض به حکم اعدام «شیخ نمر» تظاهرات می‌کنند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، مردم شهر «العوامیه» امشب در این شهر در پی تایید حکم اعدام «شیخ نمر النمر» از سوی وزارت کشور عربستان ساعت هشت امشب تجمع اعتراضی برگزار میکنند.

طبق اطلاعیهای که در این خصوص در شبکههای مجازی منتشر شده، قرار است امشب رأس ساعت هشت، مردم معترض به حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر تجمع و به این حکم اعتراض کنند.
 

شیخ "نمر باقر النمر" روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان در خانوادهای اهل علم و دین به دنیا آمد که از آن علمایی چون "آیتالله شیخ محمد بن ناصر آل نمر" (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج "علی بن ناصر آل نمر" سر بر آورده بودند.

از جمله خصوصیات اخلاقی وی را باید بلندمنشی و وسواس او در مراعات و حفظ اصول و مبادی و ارزشهای دینی ملاحظه کرد که بازتاب آن بهخوبی در خط مشی فکری و جهادیاش آشکار است.

همچنین شیخ، از دیدی باز و آگاه نسبت به حوادث جاری پیرامون خود چه در عربستان و چه در منطقه برخوردار است و همین موجب شده تا دارای دید تحلیلی دقیقی از جریان امور در عرصههای اجتماعی و سیاسی باشد که یکی از دلایل آن بنا به گفته وی ارتباط عمیق وی با قرآن و اهل بیت علیهمالسلام است که همواره روشنگر راه وی در زندگی بودهاند.

گفتنی است؛ روز یکشنبه (دیروز) وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولیعهد و وزیر کشور عربستان حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرده که به معنای مجوز به وزارت کشور برای اجرای حکم اعدام او بدون هشدار قبلی است.

انتهای پیام/

 



 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار