همزمان با آغاز دهه دوم ماه محرم

مسابقه «خط سرخ شهادت» در فرهنگ‌سرای مهر برگزار می‌شود

فرهنگ‌سرای مهر همزمان با آغاز دهه دوم ماه محرم مسابقه «خط سرخ شهادت» برگرفته از کتاب «از مدینه تا کربلا همراه با سیدالشهداء امام حسین علیه السلام» را برگزار می کند.
کد خبر: ۵۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ - 26October 2015

مسابقه «خط سرخ شهادت» در فرهنگ‌سرای مهر برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در این مسابقه سخنان حضرت امام حسین(ع) در آغاز حرکت از مدینه و موضع گیری های ایشان در برابر حوادثی که در منزلگاه های میان راه روی داده است بصورت مصور و بر روی پنل طراحی شده است.  شهروندان با دیدن این پنل مصور و مطالبی که حاوی اتفاقات این منزلگاه ها است از مبدا (شهر مدینه) به سمت مقصد (شهر کربلا) با پاسخ دادن به سوالات حرکت می کنند. با پاسخ صحیح به هر سوال یک قدم به سمت مقصد نزدیکتر می شوند.

تشریح سفر امام حسین از مدینه تا کربلا و علت قیام تاریخی امام ،شرح وقایع و اتفاقات سفر امام حسین از مدینه تا دشت کربلا، اهداف و انگیزه امام حسین(ع) از قیام عاشورا، گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  و زنده نگه داشتن نهضت عاشورا در دل مردم به ویژه نسل جوان از جمله اهداف برپایی این برنامه است.

این مسابقه در قالب برنامه جلوه سوگ در میدان امام حسین از آغاز دهه دوم ماه محرم و از ساعت 19 تا 22 در خیمه منطقه 19 اجرا می شود. مسابقه از کتاب حجت الاسلام محمدباقر روشندل تهیه شده و در بخشی از این کتاب آمده است:

«امام حسین(ع) برخلاف آنچه غافلان از سر دشمنی بر زبان میرانند، نه تنها مظهر جنگ و خونریزی و خشونت نبود که نماد بیبدیل مظلومیت و شهادت است. او به کربلا نیامد که انتقام بگیرد، آمد که دیگران در طول تاریخ، انتقام خون پاک او و یارانش را از یزیدیان زمانه بگیرند. حسین به کربلا نیامد تا بجنگد، آمد تا شاهدی باشد هماره زنده بر مظلومیت حق و فریبندگی باطل، او نه برای خونخواهی، که برای عدالت طلبی و شهادت در سرزمین بلاخیز کربلا قدم گذاشت.»

علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه نوزده می توانند به نشانی اینترنتی mehr.farhangsara.ir مراجعه و یا با شماره تلفن: 55033900 تماس بگیرند.

فرهنگسرای مهر در خیابان خانی آباد نو، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها