به همت فرهنگ‌سرای مهر برگزار می‌شود

اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در بوستان 22 بهمن

همزمان با فرا رسیدن دهه دوم ماه محرم، گروه تعزیه‌خوانی «شهید فلاحی» به مدت 5 شب به اجرای مراسم در بوستان 22 بهمن می‌پردازد.
کد خبر: ۵۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ - 26October 2015

اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در بوستان 22 بهمن

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه نوزده با اشاره به اهداف اجرای این برنامه گفت: تعزیه به عنوان گونهای از هنرهای نمایشی در میان ایرانیان محبوبیت بسیاری دارد. این هنر آیینی که عزاداری و حماسه کربلا را دنبال میکند هر سال در ایام ماه محرم به شیوهای فاخر اجرا میشود.

وی افزود: بیان احوال و مصایب خاندان امام حسین(ع) و بازگویی واقعه غم انگیز دشت کربلا، از اهداف مهم اجرای این مراسم است. این تعزیهخوانیها به همان سبک سنتی و قدیمی مراسم تعزیه و به صورت میدانی و با مشارکت شهرداری منطقه 19 در محله خانی آبادنو برپا می شود.

رنجبریان بیان کرد: این مراسم با عنوان از مدینه تا مدینه به سرپرستی بیژن معینیان اجرا می شود. برنامه های این 5 شب تعزیه به ترتیب  عبارتند از؛ مجالس تعزیه شهادت حضرت مسلم، شهادت حضرت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت عباس(ع)، شهادت امام حسین(ع)، غارت خیمه ها، بازار شام و رسوایی یزید.

به گفته وی، این مراسم از 4 آبان ماه آغاز و تا هشتم این ماه ادامه دارد. شهروندان برای دیدن  این تعزیه می توانند بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به بوستان 22 بهمن واقع در خانیآباد نو، خیابان شهرداری مراجعه کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55033900 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار