آسانژ:

واشنگتن از سال 2006 قصد سرنگونی دولت اسد را داشته است

مالک و پایه گذار وبسایت ویکی لیکس تاکید کرد که آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون همه تلاش خود را برای سرنگونی دولت بشار اسد در سوریه به کار گرفته است.
کد خبر: ۵۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ - 27October 2015

واشنگتن از سال 2006 قصد سرنگونی دولت اسد را داشته است

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس،  جولیان آسانژ پایه گذار وبسایت ویکی لیکس در مصاحبه با وبسایت خبری "پرس پروجکت" یونان تصریح کرد: ما اسنادی را منتشر کردیم که نشان میدهد آمریکا حداقل از سال 2006 میلادی برای سرنگونی دولت سوریه تلاش میکرده و این تلاشها بسیار قبل تر از اعتراض مخالفان در سال 2011 میلادی، آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: واشنگتن سعی کرده تا دولت سوریه را به پارانوئید مبتلا کند و آن را از طریق القای ترس و پارانویا وادار به واکنش شدید نماید، واشنگتن در این مدت سعی کرده است تا دولت سوریه را نسبت به وقوع کودتاها نگران نماید و همچنین سعی کرده است تا اختلافات فرقهای بین شیعه و سنی را تشدید نماید و همه تلاش خود را برای متوقف کردن سرمایه گذاری خارجی در سوریه انجام داده و به طور مخفیانه به سازمانهای غیر دولتی در سوریه کمک کرده است.
 
آسانژ افزود: علاوه بر این آمریکا تلاش کرده است تا چهره ضعیفی از دولت سوریه نشان دهد و این کار را از طریق این واقعیت انجام داده است که اقدامات تروریستها موجب شده دولت سوریه نتواند کنترل کل کشور را در اختیار داشته باشد.
 
دولت آمریکا طی سالهای گذشته از هر طریقی به دنبال سرنگونی دولت قانونی سوریه بوده و حتی اقدام به آموزش و تسلیح مستقیم تروریستهای سوری کرده است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار