مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج:

هیچ دولتی بعد از جنگ اراده جلوگیری از قاچاق را نداشته است/ آمادگی نیروهای مسلح برای حمل رایگان محصولات کشاورزان

سردار کلیشادی با بیان ایکه تقریبا هیچ دولتی بعد از جنگ تاکنون اراده جلوگیری از قاچاق را نداشته اند، افزود: برای کاهش قیمت محصولات کشاورزی نیروهای مسلح آمادگی دارد در حمل و نقل این محصولات کمک رسانی کند.
کد خبر: ۵۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ - 31October 2015

هیچ دولتی بعد از جنگ اراده جلوگیری از قاچاق را نداشته است/ آمادگی نیروهای مسلح برای حمل رایگان محصولات کشاورزان

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار مهدی کلیشادی مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج مستضعفین در جمع فرماندهان حوزه ها و نواحی سازمان بسیج اصناف کشور درباره کارکردهای بسیج اصناف، گفت: کنترل منکرات این گونه نیست که فقط بخواهیم در کوچه و خیابان امر به معروف و نهی از منکر کنیم هر چند امر به معروف قلبی نیاز است اما برای جلوگیری از ترویج منکرات باید فعالیت هایی که در جامعه تولید گناه می کند را کنترل کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته آژانس های مسافرتی پنج میلیون ایرانی را با تور به سفرهای خارجی ـ غیر از سفرهای زیارتی ـ بردند سفرهایی که بیشتر آن ها با فساد و گناه همراه بوده است.

سردار کلیشادی در مثالی دیگر ادامه داد: یکی از معضلات جامعه ما در حال حاضر تولید پوشاک است؛ البته در اینجا پوشاک از بابت کارکرد اقتصادی آن برای ما الویت ندارد بلکه آنچه مهم است، کارکرد فرهنگی لباس است.

وی بیان داشت: وضعیت پوشاک چه واردات و چه تولید آن در کشور وضعیتی دارد که توسط شبکه پیچیده وابسته به دشمن هدایت می شود زیرا جریان حاکم بر صنعت پوشاک کشورمان، وضعیت عادی ندارد و ما این را در تبلیغات و الگوهای پوشاک که در شبکه های تلوزیونی خارجی، سایت ها و شوهای لباس نشان داده می شود، می بینیم.

مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج با اشاره به اینکه الان حدود 70 دانشکده هنر داریم که یکی از رشته های آنها مد و لباس است، اضافه کرد: در حالی که از این دانشجویان انتظار داریم برای جامعه پوشاک اسلامی طراحی کنند، بنابر اظهار مسئولان بسیج دانشجویی اکثر خانم های دانشجو و استادان این رشته بد حجاب هستند.

وی تأکید کرد: البته مخالف مُد نیستیم بلکه خواهان پوشاکی هستیم که علاوه بر زیبایی، حداقل های مربوط به شرع مقدس اسلام هم در آن رعایت شده باشد.

سردار کلیشادی در ادامه عنوان کرد: بسیج اصناف تا حدود زیادی می تواند مشکلات فرهنگی حاکم بر صنعت پوشاک کشورمان را حل کند به عبارت دیگر عملیات فتح المبین بسیج اصناف، حل معضل پوشاک از نظر واردات و تولید آن است که در همین رابطه بسیج خواهران هم می تواند برای تغییر ذائقه مردم نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه واسطه گری و دلالی به شدت ضد تولید و اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: در جلسه ای که چندی پیش در ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با اقتصاد مقاومتی برگزار شد، سردار فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کردندکه می توانیم خودروهای نیروهای مسلح را برای حمل محصولات کشاورزان در اختیار کشاورزان قرار دهیم تا قیمت محصولات کشاورزی برای مصرف کننده کاهش یابد.

مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج همچنین اضافه کرد: بسیج اصناف باید راه های حذف واسطه گری در جامعه را مطالعه کند و طرح های اجرایی مانند راه اندازی تعاونی توسط تولید کنندگان به منظور گرفتن محصول از تولید کننده و رساندن آن به مصرف کننده ارایه دهد.

وی تأکید کرد: بسیج اصناف می تواند برای هر گروه از مشاغل، ضابط تخصصی با هماهنگی ستاد امر به معروف و دادستانی تربیت کند که در این صورت گزارشات این افراد حکمی همانند گزارش پلیس خواهد داشت.

سردار کلیشادی یکی دیگر از زمینه های فعالیتی بسیج اصناف را جلوگیری از قاچاق کالا دانست و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده علی رغم اینکه سال ها است ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را داریم اما تقریبا هیچ دولتی بعد از جنگ تاکنون اراده جلوگیری از قاچاق را نداشته اند.

وی در توضیح این موضوع بیان داشت: یکی از علت های این موضوع این است که دولت ها توان تنظیم بازار را ندارند یعنی شبکه کارمندان در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی تواند بازار را کنترل کند لذا بازار را به دست تقدیر سپرده اند.

مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج با اشاره به اینکه اثر بسیار مهلک قاچاق از بین رفتن توان قدرت رقابت در داخل است، تصریح کرد: قاچاق کالا باعث افزایش بیکاری، ایجاد فاصله طبقاتی و بر هم ریخته شدن نظام اقتصادی کشور می شود به عنوان مثال چندی پیش در گمرک بندرعباس یک کانتینر حاوی «ریسیور» به مقصد عراق ترخیص شد یعنی فقط حق ترانزیت داشت اما بعدا این محموله در تهران تخلیه می شود البته حتی اگر هم به عراق می رفت، باز از طریق بانه و پیرانشهر و سایر مناطق وارد کشور می شد.

وی در ادامه گفت: بسیج اصناف باید در موضوعاتی مثل قاچاق کالا ورود پیدا کرده و با استفاده از شبکه اطلاعاتی که دارد شبکه های اصلی قاچاق کالا را شناسایی کرده و به نوعی فعالیت آنها را متوقف سازد.

سردار کلیشادی با ذکر مثالی از تهاجم دشمنان در به انحطاط کشاندن جامعه اظهار داشت: در اطراف کشورمان سه کارخانه تولید مشروبات الکی در دبی، باکو در آذربایجان و شهر موصل عراق تحت کنترل داعش با سه شیفت فعالیت قرار دارد که هر سه این کارخانه ها با هدف ارسال محصولاتشان به صورت قاچاق به ایران تأسیس شده اند.

 وی همچنین بیان داشت: در رابطه با جلوگیری از قاچاق کالا خلاءهای قانونی هم وجود دارد که باید این خلاء ها توسط بسیج اصناف شناسایی شده تا توسط مراجع مربوطه از جمله مجلس شورای اسلامی قوانینی برای رفع آنها تصمیم گرفته شود.

مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج موضوع مهم دیگری که بسیج اصناف می تواند نقش آفرینی کند را بحث خوراک مردم دانست و افزود: بررسی های وزارت بهداشت نشان می دهد بیش از 70 درصد مرگ و میرهای کشورمان ناشی از بیماری های قلبی، سرطان و تصادف های رانندگی است؛ بنابر این علت بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها به خاطر نوع تغذیه مردم است.

وی عنوان کرد: اگر می خواهیم تمدن اسلامی ایجاد کنیم باید این قبیل مشکلات را مرتفع کنیم؛ مشکلاتی که نه وزارت خانه های بهداشت، نه وزارت صنعت، معدن و تجارت و نه سازمان تعزیرات برای رفع آنها اقدام اساسی انجام می دهد.

سردار کلیشادی اظهار داشت: بنابر این عملیات والفجر هشت بسیج اصناف، باید برای اصلاح و بهبود تغذیه مردم تعیین شود که تحقق این هم زمانی حدود 10 ساله نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آسیب زا بودن برخی مشاغل اشاره کرد و افزود: برخی از مشاغل مانند آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری، تاکسی های تلفنی، لباس فروشی ها و آژانس های املاک آسیب زا هستند به عنوان مثال در شهرهای مسافر پذیر افرادی کنار خیابان می ایستند و سوئیت و منزل اجاره می دهند که درصد قابل توجهی از این ها خانه فساد هستند حتی بخشی از این ها بابت اجاره دادن منزل به عنوان سوئیت مجوز هم دارند که این ها باید از طریق صنف مربوطه رصد و کنترل شوند به گونه ای که به حال خود رها نباشند.

مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج در پایان با اشاره به انتظاراتی که از بسیج اصناف وجود دارد، اظهار داشت: اطعام مساکین و تهیه جهیزیه برای نیازمندان نیز از جمله موضوعاتی است که انتظار می رود بسیج اصناف در این حوزه ها فعالیت های بیشتری داشته باشد چرا که این قبیل موضوعات از مهم ترین معروفات محسوب می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار