دارالمجاهدین همدان میزبان شهدای گمنام

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین غرب کشور گفت: هم زمان با دهه دوم محرم شاهد تشییع و خاکسپاری 6 شهید گمنام در دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان هستیم.
کد خبر: ۵۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ - 28October 2015

دارالمجاهدین همدان میزبان شهدای گمنام

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، نماینده کمیته جست و جوی مفقودین غرب کشور با گرامیداشت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: حال وهوای محرم امسال همدان، باشهادت شهیدان مدافع حرم رنگ وبویی حماسی به خود گرفت به طوری که این روزها همه جای شهرمزین به تصاویر شهیدان بزرگ و والامقامی هچون حسین همدانی ،مجیدصانعی ،مجتبی کرمی و سید محمد میلاد مصطفوی می باشد.

محمد جواد زمردیان با قدردانی از حضور گسترده و با شکوه مردم در مراسم تشییع شهدای مدافع حرم احترام به این شهیدان والامقام را از جمله دلایل تغییر در زمان حضور شهدای گمنام دراستان برشمرد و افزود: از امروز مردم شهرهای همدان، ملایر، گل تپه شهرفیروزان میزبان پیکر های مطهر 6 شهید گمنام می باشند.

وی در ادامه گفت: این شهدای والامقام به ترتیب شانزده، بیست وسه، بیست وچهار وبیست وهفت ساله بوده و در مناطق عملیاتی شرق دجله، شرهانی، مجنون و شلمچه درخاک عراق تفحص شده و مربوط به عملیات های محرم در سال 61، خیبردرسال 62، بدر درسال63و آفندی کربلای 5 درسال 65 می باشند.

زمردیان پیرامون برنامه های حضور شهدا در استان افزود: در مرحله اول  قریب به 14 برنامه برای گرامیداشت این شهدای والامقام عملیاتی میشود که باتشکیل ستادهای شهرستانی درهمدان، ملایر، گل تپه و فیروزان ازطریق مسئولین مربوطه منعکس خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شهدای والامقام به ترتیب درحوزه علمیه امام علی (ع) ملایربا یک شهید ،ستاد سپاه انصارالحسین(ع) همدان با یک شهید، پارک صبای گل تپه با دو شهید به خاک سپرده خواهند شد

وی در ادامه گفت: 2 شهید والامقام دیگر نیز 17 آبان ماه همزمان با سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) در پارک کشاورز فیروزان آرام می گیرند.

زمردیان با اشاره به جایگاه ویژه مسئولین و مردم در میزبانی از شهدا تصریح کرد: در خواست میزبانی از شهدای معزز گمنام از سوی مسئولان این شهرها که شامل امام جمعه، فرماندار و یا بخشدار، شهردار، اعضای شورای شهر فرمانده سپاه و مدیر بنیاد شهید به همراه جمعی از مردم و جوانان عزیز میباشد به این نمایندگی ارسال شده و بعد از این عنوان اعضاء هیئت امنای حرم شهدای گمنام، متولیان اصلی میزبانی از این شهدا خواهند بود .

وی در ادامه تصریح کرد: دلیل انتخاب این مسئولین به عنوان متولیان، جایگاه این افزاد  در شوراهای فرهنگ عمومی، ترویج ایثار و شهادت و ساماندهی گلزار شهدا در هر شهرستان می باشند تا ان شاالله امکان برنامه ریزی مناسب برای اجرای مراسمات فرهنگی در کنار مزار این شهدا والامقام و تامین منابع مالی بیش از پیش فراهم گردد.

زمردیان با اشاره به نقش کلیدی مردم در حفظ و صیانت از ارزش ها و آرمان های 8 سال دفاع مقدس ابراز کرد: اگر مسئولان مربوطه از توان مردمی در برپایی مجالس و نگهداری مزار این شهدا غافل شوند خسران عظیمی خواهند دید چرا که بهرمندی از وجود تشکل های مردمی در انجام امور فرهنگی عمق بخشی به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام عظمای ولایت است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار