رحمانی: عشق به پیامبر مردم را به سینما کشاند/ حسینی: اکران بین‌المللی را جدی بگیریم

جمعی از اعضای سینمای انقلاب و دفاع مقدس از محمد رحمانی بازیگر و تهیه کننده سینمای دفاع مقدس عیادت کردند.
کد خبر: ۵۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ - 30October 2015

رحمانی: عشق به پیامبر مردم را به سینما کشاند/ حسینی: اکران بین‌المللی را جدی بگیریم

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، اعضای انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از محمد رحمانی بازیگر و تهیه کننده سینمای دفاع مقدس که مدتی است بر اثر عارضه بیماری در بیمارستان بستری میباشد، عیادت کردند.

رحمانی در این دیدار با اشاره به اکران فیلم محمد رسول الله و فروش یازده میلیاردی آن گفت: اغلب بینندگانی که از سراسر کشور برای دیدن این اثر سینمایی به سینما رفتهاند عامه مردمی هستند که کمتر برای دیدن فیلم به سینما میروند.

وی استقبال مردم از فیلم محمد (ص) را نشان دهنده ارادت نسبت به پیامبر اسلام دانست و اظهار داشت: فروش خوب این اثر سینمایی تا به امروز نشان دهنده عشق و ارادت مردم به پیامبر گرامی اسلام است و به عبارتی عشق به پیامبر مردم را به سینما کشاند.

سید فرهاد حسینی معاون فرهنگی هنری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس که در این دیدار حضور داشت، در ادامه گفت: قطعا این اثر سینمایی در دنیا با دو برخورد مواجه خواهد شد؛ برخورد اول مربوط به عوامل استکبار است که برخورد آنها با این اثر هنری و دینی برخوردی سیاسی خواهد بود و با تحریک مخالفان جمهوری اسلامی توسط برخی از مسلمانان افراطی رقم خواهد خورد.

معاون فرهنگی هنری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در ادامه افزود: نمونه برخورد سیاسی با فیلم پیامبر گرامی اسلام بیانیه دانشگاه الازهر بود که مطمئنا حرکت آنها تحریک شده و با برنامه بود. برخورد دوم با این اثر سینمایی اقشارعام جهان خواهد بود که این فیلم را میبینند چرا که آنها کمتر نگاه سیاسی به آثار هنری و دینی دارند.

وی تصریح کرد: سابقا آثار سینمایی بسیاری در سطح دنیا وجود داشته است که علیرغم اینکه به لحاظ فرم و تاکتیک اثر قابل توجهی نبودهاست اما توانسته فروش خوبی داشته باشد. پس با این وضعیت باید حتما پیگیر اکران جدی فیلم محمد رسول الله در سطح بینالملل بود. بسیاری از کشورهای آسیای شرقی و عربی میتوانند اکران کننده این فیلم فاخر باشند.

حسینی در باره حاشیههای ایجاد شده نیز گفت: این اثر کاری است که حتما دچار حاشیه سازی دیگری از سوی کشورهای مختلف خواهد شد که باید در باره آن تدبیری مناسب اندیشیده شود.

معاون فرهنگی هنری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس افزود: روایت دوران کودکی پیامبر نقطعه عطف فیلم است که باید آنرا دلی نگاه کرد چرا که این اثر خود کاری دلی است و کمتر میشود در باره مسائل تاکتیکی درباره آن حرف به میان آورد.

وی در خصوص پیام درونی فیلم برای مخاطبان غیر ایرانی بیان داشت: پیامبر، پیامبر رحمت است وقتی از ایشان حرف می زنیم و می گوییم ما پیرو مکتب رحمت و مهربانی هستیم و جدال، خونریزی و ترور را قبول نداریم.

معاون فرهنگی هنری انجمن سینمای انقلاب افزود: بدون استثنا هر کارگردانی کاری را که تولید میکند اعتقاد خود را در آن به عرصه بروز و ظهور گذاشته است چرا که کارگردان در اثر سینمایی اعتقاد خود را می سازد و در واقع میگوید که من این مبحث را قبوا دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار