انتفاضه قدس؛

شمار شهدای فلسطینی از ابتدای انتفاضه تاکنون به 71 نفر رسید

در سی امین روز انتفاضه قدس، 3 فلسطینی از جمله یک نوزاد شیرخواره، به دست نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند که بدین‌ترتیب شمار شهدای فلسطینی از ابتدای انتفاضه تاکنون به 71 تن رسید.
کد خبر: ۵۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ - 31October 2015

شمار شهدای فلسطینی از ابتدای انتفاضه تاکنون به 71 نفر رسید

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از منابع فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی در ایست بازرسی «زعتره» در جنوب نابلس یک جوان و در قدس نیز جوان دیگری را به ضرب گلوله به شهادت رساندند؛ در بیت لحم نیز یک نوزاد شیرخواره 7 ماهه بر اثر استنشاق گاز اشک آور به شهادت رسید.

بدینترتیب شمار شهدای فلسطینی از ابتدای انتفاضه تاکنون به 71 تن رسید.

در جریان  انتفاضه قدس بیش از 2 هزار و 130نفر با گلولههای جنگی، پلاستیکی و ضرب و شتم نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، 53 شهید متعلق به کرانه باختری و 17 نفر ساکن نوارغزه بودند و یک شهید نیز متعلق به منطقه نقب در اراضی اشغالی 1948 بود. در میان شهدای فلسطینی 15 کودک و یک زن باردار وجود داشت و به طور کلی 21.1 درصد از شهدای انتفاضه را کودکان تشکیل می دهند.

از سوی دیگر از ابتدای انتفاضه مردم فلسطین علیه صهیونیستهای اشغالگر، 11 صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 120 نفر دیگر زخمی شدهاند.

منابع صهیونیست فاش کردهاند که تعداد اسرائیلیهایی که از ابتدای عملیات فلسطینیها کشته شده اند به 11 نفر رسیده است و بیش از 120 نفر هم در بیش از 80 عملیات چاقو زدن، زیر گرفتن با خودرو و تیراندازی در مدت یک و نیم ماه زخمی شدهاند.

گفتنی است؛ انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اوایل اکتبر جاری با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز و امروز وارد سی امین روز خود شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار