وزیر کشور در منزل شهیدان فهمیده:

اگر دست از راه ولایت و پیروی از شهدا برداریم آسیب جدی خواهیم دید

رحمانی فضلی در مراسم یادبود شهیدان فهمیده و گرامیداشت روز شهدای دانش آموزگفت: در شرق ایران دو کشور وجود دارد که سال‌ها است درگیر جنگ و خون‌ریزی و دخالت بیگانگان هستند؛ در غرب ایران نیز شرایط به همین صورت است لذا اگر غافل شویم و دست از راه ولایت و پیروی از شهدا برداریم به طور قطع آسیب جدی خواهیم دید.
کد خبر: ۵۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ - 31October 2015

اگر دست از راه ولایت و پیروی از شهدا برداریم آسیب جدی خواهیم دید

 به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، مراسم بزرگداشت سالگرد شهید حسین فهمیده امشب در منزل این شهید بزرگوار با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سیدحمید طهایی استاندار البرز، آیتالله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در این استان و جمع کثیری از مسئولان استانی و خانواده معظم شهدای و ایثارگران برگزار شد.


در بخشی از این مراسم وزیر کشور طی سخنانی به تشریح ایثار و فداکاری ملت ایران در وران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: سالهای ابتدایی جنگ روزهای سختی به دلیل نبود امکانات و همچنین شرایط پس از انقلاب اسلامی داشتیم اما مردم ما با ایمان راسخ اعتقاد، اخلاص و امید به آینده در راه دفاع از اسلام و انقلاب به میدان آمدند.
 

وی افزود: اگر نبود ایثار و فداکاری مردم ایران و دفاع خانه به خانه آنها در استانهای مرزی به ویژه خوزستان به طور قطع دشمنی که امکانات بسیاری از سوی غرب از جمله هواپیماهای پیشرفته، موشکهای دوربرد و سلاحهای مدرن در اختیار داشت به اهداف شوم خود دست پیدا میکرد.


رحمانی فضلی اظهار داشت: در آن دوران ملت ایران با ایثار و از خود گذشتگی مثال زدنی و با دستهای خالی به میدان آمدند و صحنههایی ساختند که امام خمینی (ره) تأکید داشت که این جنگ برای ما خیر و برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.


وزیر کشور تصریح کرد: امروز ما شاهد این خیر و برکت هستیم و در حالی که شرق و غرب برای آسیب رساندن به ملت ایران همدست شدند انقلاب اسلامی به عنوان قدرتی تأثیرگذار و با اقتدار در جهان مطرح است.
این مسئول گفت: اقتدار ما موجب شد دشمنی که 10 بار از پشت میز مذاکره بلند شده بود آخر مجبور به مذاکره با ایران شد.
 

رحمانی فضلی تأکید کرد: امروز بهطور قطع هیچ تحولی در منطقه بدون حضور ایران به سرانجام و نتیجه نمیرسد و غربیها نیز به این اقتدار اعتراف دارند.


وزیر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به تهدیدهای کشورهای غربی علیه ممالک اسلامی گفت: امروز مستشاران ایران در سوریه و عراق به عنوان نیروی کمککننده فکری، سیاسی، تبلیغاتی و نظامی در صحنه حضور دارند و تحولات را مدیریت میکنند.
 

رحمانی فضلی افزود: این اقتدار امروز ما مرهون تجربه 8 سال دفاع مقدس است که به ما ولایتمداری و کار تشکیلاتی در راستای تحقق اهداف اسلام و انقلاب را داد.


وی با اشاره به برخی تلاشها برای تبدیل و تشکیل قدرتهای منطقهای گفت: به عنوان نمونه در کردستان عراق میگفتند ما خود میتوانیم از منطقه خود دفاع کنیم و نیاز به هیچ حمایتی نداریم اما وقتی داعش با یک نیروی اندک به طرف کردستان یورش برد آنها نتوانستند از خود دفاع کنند و اگر نبود حضور جوانان ورزیده و باتجربه ایران در قالب مستشاران نظامی کردستان عراق نجات نمییافت.
 

وزیر کشور ادامه داد: بعد از کمکهای بیدریغ ایران به خودشان آمدند و مصاحبه کردند و گفتند که ما مدیون ایران هستیم.
رحمانی فضلی افزود: حضور مستشاران نظامی ایران در کشورهای اسلامی دقیقاً تداوم راه انقلاب، امام و شهدا است و ما این حمایتها را وظیفه خود میدانیم.


وی به ایثار و از خودگذشتگی جوانان ایرانی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه شهید حسین فهمیده زمانی که آن صحنه والا از اخلاص و ایثار را از خود به ثبت رساند تبدیل به الگو و نمونهای ارزشمند در کل ایران شد و خون او یک جوشش غیرت، اراده، عزم و جهاد ایجاد کرد به صورتی که خیلیها در دوران دفاع مقدس میگفتند حسین فهمیده معلم جهاد ما است و امام عزیز نیز عنوان پرافتخار امام را به حسین فهمیده داد.


وزیر کشور با تأکید براینکه امروز نیز شرایط ایران در عرصههای داخلی و بینالمللی حساس است، گفت: ما نباید غافل شویم و داشتن بصیرت به ویژه در صحنههای اجتماعی و انقلابی یک ضرورت انکارناپذیر است.
رحمانی فضلی ادامه داد: باید در مسیر شهدا حرکت کرده و شهدای مدافع نیز حرم کسانی هستند که از شهدا الگو گرفته و در مسیر ولایت گام برداشتند.
 

وزیر کشور با تأکید براینکه شهدا فصلالخطاب، حجت و شاخصی ارزشمند برای نسل جوان به شمار میآیند، گفت: امروز هرچه عزت و افتخار داریم مرهون خون شهیدان است.


رحمانی فضلی با تأکید براینکه دنیای امروز دنیای نامردی است، افزود: روابط بینالملل براساس سود تنظیم شده و اخلاق در جهان ما جایگاهی ندارد لذا اگر غفلت کنیم و ضعیف شویم دشمن ما را خُرد خواهد کرد.


وی در ادامه دو علامت مهم را که عبارت بود از ولایت و شهدا را به عنوان میزان و شاخصی دقیق برای شناسایی راه عنوان کرد و گفت: ما در شرایطی قرار داریم که باید بدانیم در کجا هستیم و اطراف ایران چه میگذرد.


رحمانی فضلی ادامه داد: در شرق ایران دو کشور وجود دارد که سالها است درگیر جنگ و خونریزی و دخالت بیگانگان هستند؛ در غرب ایران نیز شرایط به همین صورت است لذا اگر غافل شویم و دست از راه ولایت و پیروی از شهدا برداریم به طور قطع آسیب جدی خواهیم دید.
 

وزیر کشور با تأکید براینکه همه تحولات در منطقه از سوی غربیها برای آسیبرساندن به انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است، گفت: مسائل در سوریه و عراق به طور کامل با هدف ضربه زدن به ایران طراحی شده و ما باید بتوانیم از خود دفاع کنیم.


وی اظهار داشت: متأسفانه در این شرایط عدهای میگویند به ایران چه ربطی دارد که در سوریه مستشار نظامی دارد که در پاسخ به آنها باید گفت؛ امنیت ما از دل سوریه و عراق بیرون میآید.


رحمانی فضلی بیان داشت: ما از یکسو از همسایگان خود حمایت میکنیم چرا که آتش گرفتن خانه همسایه به خانه ما نیز سرایت میکند و از سوی دیگر ما تکلیف بزرگتری برای دفاع از مسلمانان داریم و امروز به تکلیف خود عمل میکنیم.


وزیر کشور افزود: چرا از ایران میپرسید که در سوریه چه میکند و چرا از آمریکا نمیپرسید که از آن سر دنیا به منطقه لشکر کشیده و مدام به دنبال آتشافروزی در خانه همسایه ما است به طور قطع این آتشافرازی برای تهدید و در تنگنا قراردادن کشورمان ایجاد شده است.


وی در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه ایران امروز کشوری مقتدر و دارای عزت است، گفت: باید قدر این موقعیت را بدانیم و نباید مسائل خرد، حزبی و زودگذر ما را از مسائل اساسی دور کند.


رحمانی فضلی افزود: همه ما اعم از مردم، مسئولان، علما و روحانیت باید در مسیر رهبری حرکت کرده و زیر پرچمدار علمدار انقلاب که ولایت است گام برداریم.
 

وزیر کشور با تأکید براینکه هدف بزرگ و نهایی شیعیان حاکمیت مستضعفان و اجرای عدالت با حضور امام زمان (عج) است، گفت: ما باید قدر ولایت را بدانیم ما رهبری داریم که در خانهای کوچک و ساده زندگی میکنند و با اتاقهای فکر پیشرفته جهان، قدرتهای زورگوی استکباری و دشمنان اسلام و انقلاب مقابله میکنند ما باید قدر چنین رهبری عادل و شجاع و باایمان را بدانیم.


وی با اشاره به خاطراتی از جلسات شورای عالی امنیت ملی گفت: در تمام جلسات وقتی کار گره میخورد و در بحثها به نتیجه نمیرسیم این نظرات رهبری عزیز است که راهگشا بوده و مشکلات را رفع میکند ما نباید فراموش کنیم که عزت ما مرهون چه دلائلی است ما کسی نیستیم و هرچه داریم از ولایت، اسلام، انقلاب و شهداست.


رحمانی فضلی افزود: باید قدردان رهبری باشیم و دیدیم که در فرازونشیبهای متعدد ایشان چگونه کشتی انقلاب را به سلامت هدایت فرمودند و این دلیلی ندارد جز اینکه قلبشان تماماً برای اسلام و انقلاب میتپد و واضح و شفاف میگویم که اگر نبود کمکهای خداوند به رهبری و هدایتهای معظمله امروز ایران اینگونه با عزت و سرافراز نبود.


وزیر کشور تأکید کرد: دولت تدبیر و امید قاطعانه و مصمم در پیروی از ولایت تأکید دارد و هر آنچه ولایت میگوید بلاشک صحیح و دقیق است و ما باید اوامر ولایت را بدون چون و چرا و بدون تفسیر بپذیریم.


وی با اشاره به مذاکرات هستهای گفت: دولت تدبیر و امید در نخستین گام بلند و جدی خود مذاکرات هستهای را در پرتوی هدایتها و نظرات رهبری عظیمالشأن انقلاب به سرانجام رساند و اگر نبود هدایتهای ولایت و نگاه دولت به اینکه نظرات رهبری فصلالخطاب و لازمالاجرا است امروز در مذاکرات به نتیجه نمیرسیدیم.


رحمانی فضلی ادامه داد: ایران از یک کشور تهدیدگر به یک پدیده فرصتساز تبدیل شده و امروز بسیاری از کشورها و قدرتها میخواهند خود را به ایران نزدیک کنند و فرصتهای خود را در گرو همکاری و تعامل با ایران میدانند.


وزیر کشور اظهار داشت: ما توانستیم دشمنان را سر میز مذاکره بیاوریم البته نباید تصور که دشمن دست از دشمنی برداشته و دیگر با ما دشمن نیست لذا باید همواره هوشیار و با اقتدار عمل کنیم.


وی ادامه داد: البته باید همواره از فرصتها استفاده کرد و امروز دولت تدبیر و امید مصمم است گام دوم خود را در موضوع تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی بردارد.
 

رحمانی فضلی تصریح کرد: روز دوشنبه دولت برنامه جامع و کامل خود را از طریق رئیس جمهوری به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد و ما منتظر فرمان ولایت برای اجرای این برنامه هستیم و معتقدیم که بار دیگر با همراهی مردم اقتصادی را ایجاد میکنیم که در فرازونشیبها متزلزل نشود.
 

وزیر کشور در بخش پایان سخنان خود به در پیش بودن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: انتخابات را باید با نگاه توحیدی، دینی و انقلابی خود برگزار کنیم و متأسف میشوم زمانی که میبینم عدهای انتخاباتی را که باید مسابقه در راه خیر و انجام تکلیف شرعی و ملی باشد تبدیل به تهدیدی برای ایجاد اختلاف و درگیری میکنند.
 

رحمانی فضلی در پایان تأکید کرد: انتخابات باید مانور اقتدار ملی باشد و همه مردم را به حضور حداکثری و پرشور در انتخابات دعوت کنیم تا بار دیگر قدرت ما به جهانیان ثابت شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها