مشاور سیاسی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه:

حضور ایران در نشست وین آثار مثبتی بر تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای دارد

مشاور سیاسی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه انعقاد نشست وین برای بررسی بحران سوریه به‌شیوه کنونی آن و حضور تمام کشورهای اقلیمی و بین‌المللی مهم همچون جمهوری اسلامی ایران در آن را برای تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای حائز اهمیت دانست.
کد خبر: ۵۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ - 31October 2015

حضور ایران در نشست وین آثار مثبتی بر تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای دارد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، علی عبدالله الاحمد مشاور سیاسی وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگویی به موضوع نشست وین برای بررسی بحران سوریه و حضور جمهوری اسلامی ایران در آن پرداخت و در این خصوص گفت: ایران، روسیه و همپیمانان سوریه موفق شدند شیوه جدیدی از برخورد با بحران سوریه را به جهانیان تحمیل کنند. از این رو نه آمریکاییها و نه سعودیها نتوانستند از ضرورت حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست امروز وین چشمپوشی کنند و این نشان دهنده تغییر در موازنات بین المللی است.

انعقاد نشست وین به این شیوه و حضور ایران در آن نکات مثبت فراوانی بههمراه دارد
عبدالله الاحمد انعقاد این نشست را مثبت ارزیابی کرده در این خصوص گفت: می توانیم بگوییم صرف انعقاد این نشست بهشیوه کنونی آن و حضور تمام کشورهای اقلیمی و بین المللی مهم همچون جمهوری اسلامی ایران در آن نکات مثبت فراوانی را برای تصمیم گیریهای منطقهای بههمراه دارد.
 
وی در خصوص دلیل عدمدعوت از سوریه برای مشارکت در این نشست گفت: ما میدانیم که رسیدن به راه حل برای بحران سوریه مستلزم عبور از مراحل گوناگونی است و در این مرحله حتی از گروههای معارض نیز برای حضور در این نشست دعوت به عمل نیامده است.
 
آینده بحران سوریه با ورود عربستان به بحران یمن و وضعیت دولت ترکیه در ارتباط است
مشاور سیاسی وزیر اطلاع رسانی سوریه ادامه داد: آینده بحران سوریه با ورود عربستان به بحران یمن در ارتباط است و سعودیها بهمرور زمان و بهواسطه دخالت در یمن تضعیف خواهند شد، همچنین انتخابات ترکیه نیز در این مسئله دخیل خواهد بود اگر وضعیت ترکیه بهصورت کنونی آن باقی بماند باید بگویم وضعیت رجب طیب اردوغان مناسب نیست و به همین دلیل وضعیت سوریه پس از این نشست نیز به همین منوال ادامه خواهد یافت و شاهد تغییر چندانی نخواهیم بود.
 
 برپایی نشست وین حامل اقدامات هوشمندانه ایران، روسیه و سوریه است
به گزارش تسنیم،علی عبدالله الاحمد در پایان تأکید کرد: یکی از نتایج اقدامات هوشمندانه ایران، روسیه و سوریه را میتوانیم در قالب برپایی این نشست مشاهده کنیم.
 
مذاکرات برای حل بحران سوریه از صبح امروز با حضور ایران، فرانسه، مصر، آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، اردن، روسیه، عربستان، قطر، ترکیه، امارات، آلمان، عراق، سازمان ملل، عمان، چین و لبنان برگزار شد.
دور بعدی نشست وین با حضور هیئتهای  دولت و مخالفان سوری در وین برگزار خواهد شد.
وزارت خارجه اتریش هم در این باره اعلام کرد: مقدمات برگزاری دور جدید مذاکرات وین در اواسط هفته آینده، از هم اکنون آغاز شده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار