تأکید نعمت‌زاده بر توقف واردات کالای مصرفی از آمریکا

وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و تنفیذ برجام وبیان الزامات برجام مبنی بر عدم‌مصرف کالاهای خارجی علی الخصوص کالاهای مصرفی آمریکایی تأکید کرد: راهبردهای وزارت صنعت، معدن وتجارت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری می‌باشد.
کد خبر: ۵۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ - 31October 2015

تأکید نعمت‌زاده بر توقف واردات کالای مصرفی از آمریکا

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدرضا نعمتزاده در دیدار با حضرت آیت الله صفایی نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و تنفیذ برجام و بیان الزامات برجام مبنی بر ارتقای توانمندی داخلی بر تولید داخلی و عدم مصرف کالاهای خارجی علی الخصوص کالاهای مصرفی آمریکایی تأکید کرد: راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری میباشد.

وی تصریح کرد:الزاماتی که مقام معظم رهبری در نامه به ریاست جمهوری در خصوص برجام فرموده اند و مربوط به فعالیت ما بوده در خصوص تولید ملی ،توانمند سازی،اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی آمریکایی را طی بخشنامه ای اجرایی می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: ما هر جا که مسئولیتی داشتیم همه را تشویق میکنیم که محصولات ساخت داخل را استفاده نمایند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت تولید داخلی کشور افزود: فرهنگ مصرف کالای خارجی که در کشور نهادینه شده باید اصلاح شود و با محقق شدن این امر ظرفیت ایجاد اشتغال و درآمد برای جوانان فراهم میشود.

نعمتزاده یادآور شد: برنامه راهبردی 10ساله این وزارتخانه تهیه و منتشر شده و با رفع موانع بین المللی روند اجرای آن سرعت میگیرد.

وی گفت: حدود یکسوم اقتصاد ملی در بخش صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

وی با ابراز اینکه در بخشی از واحدهای تولیدی مشکلاتی از سالهای گذشته باقی مانده است یادآور شد: برای نمونه شرکت صدرا بوشهر (شرکت صنایع دریایی ایران) سالها دچار مشکلاتی بود که با تصمیمهای اخیر تحرک بهتری پیدا کرده است.

نعمتزاده با اظهار امیدواری برای تصویب لایحه منطقه آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق این امر منجر به رونق تولید داخلی و صادرات خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بیشتر رویکرد این وزارتخانه تکیه بر فعالیت بخش خصوصی و قرار گرفتن کنار این بخش است.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای کاهش تورم گفت: برای خروج از رکود نیز تصمیمهایی از سوی دولت و شورای پول و اعتبار گرفته شده که بانک مرکزی نیز قول مساعد به انجام آن تا پانزدهم ماه جاری داده است.

نعمتزاده ادامه داد: برای برونرفت از رکود، بانکها نیز وامهای بیشتری نسبت به سال پیش گذاشتهاند ولی این امر جوابگو نیست و نیاز صنایع بیش از این میزان است.

وی با اشاره به منابع محدود بانکها گفت: دولت نیز تصمیمهایی لحاظ کرده تا بتواند فراوانی عرضه منابع به واحدهای تولیدی را افزایش دهد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار