ابوترابی درصحن علنی مجلس مطرح کرد؛

وحدت، ایستادگی و بازگشت به هویت دینی اصول پیروزی ملت ایران

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، بازگشت به هویت دینی، ایستادگی مقابل نظام سلطه و وحدت و یکپارچگی را سه اصل مهم در پیروزی های ملت ایران در صحنه های مختلف خواند.
کد خبر: ۵۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ - 03November 2015

وحدت، ایستادگی و بازگشت به هویت دینی اصول پیروزی ملت ایران

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در آغاز جلسه علنی امروز مجلس و در نطق پیش از دستور خود، با اشاره به قرار داشتن در آستانه یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: امروز یادآور تبعید بنیان گذار عظیم شأن انقلاب اسلامی توسط رژیم مزدور شاهنشاهی مورد حمایت استکبار و آمریکا و نیز یادآور کشتار دانش آموزان و دانشجویانی که فریاد مرگ بر شاه و آمریکا بر زبان داشتند و یادآور روز تاریخی تسخیر لانه جاسوسی است.

وی ادامه داد: از هر زاویه ای که به این روز بنگریم برای ملت ایران و مسلمانان جهان و نیروهای انقلابی، روزی ماندگار و الهام بخش است.

نایب رئیس اول مجلس گفت: تسخیر لانه جاسوسی نقطه آغاز شفاف و روشن تقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی با نظام سلطه با مدیریت آمریکا است؛ رویارویی سخت و آشکاری که راه را برای حماسه های عزت بخش ملت ایران و ملت های منطقه گشود.

ابوترابی فرد تصریح کرد: از هنگام تسخیر لانه جاسوسی شاهد صحنه های شفاف تقابل نظام اسلامی و انقلابی با نظام حاکم بر جهان بوده ایم و یکی از نقاط مهم این تقابل جنگ هشت ساله و دفاع مقدس است.

وی در همین رابطه گفت: نظام سلطه به دست مزدوران خویش در منطقه با تحویل سلاح و دلار، جنگی سخت بر ملتی بزرگ تحمیل کرد تا راه عزت بخش تقابل با نظام سلطه را مسدود کند و مسیر فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را هموار کند.

نایب رئیس اول مجلس خاطرنشان کرد: تمام آزادی خواهان جهان شاهد بوده اند که با آنکه انقلاب روزهای نخست تولد خود را سپری می کرد، با حضور جوانان سلحشور و رزمندگان عالی قدر سیلی سختی بر صورت سیاه استکبار و مزدوران آن نواخت و کارنامه دفاع مقدس را به تابلوی درخشانی برای عزت یک ملت مقاوم تبدیل کرد.

ابوترابی فرد ادامه داد: بعد از این پیروزی بزرگ نظام سلطه و نظام حاکم بر آمریکا از تمام ظرفیت سیاسی و رسانه ای و تهدیدهای نظامی خود بهره گرفتند تا مسیر حرکت این ملت را با چالش های سخت مواجه کنند؛ در این مسیر پرفراز و نشیب، امروز آزادی خواهان جهان قضاوت می کنند که این ملت بزرگ ایران است که پیروز صحنه بوده است.

وی با بیان اینکه در این مسیر هر لحظه بر اقتدار سیاسی و فرهنگی و توان دفاعی ملت ایران افزوده شده است، تاکید کرد: در این مسیر است که جبهه مقاومت اسلامی به وسعت جهان اسلام گسترش یافته و پیام انقلاب به دنیای اسلام رسیده است.

ایستادگی ملت ایران مقابل آمریکا و متحدانش در جبهه هسته ای، به عنوان جبهه سوم

نایب رئیس اول مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به گشایش جبهه دیگری از تقابل ملت ایران با نظام سلطه اظهار داشت: جبهه سومی که آمریکا و متحدان او و اعضای شورای امنیت سازمان ملل همه مقابل ملت ایران صف کشیدند، صحنه استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای و دستیابی به چرخه کامل سوخت بود.

ابوترابی فرد گفت: جبهه اسکتبار حدود ۱۲ سال مقابل این ملت ایستاد و هدف خود را حذف کامل چرخه سوخت و توقف فعالیت های هسته ای ملت ایران قرار داد، اما امروز دنیا شاهد است که پیروز این صحنه ملت بزرگ ایران و رهبری عزیز هستند و نخبگان امروز قضاوت می کنند که از اغاز این تقابل، این ملت ایران و اندیشه ها و آرمان های امام (ره) بوده که پیروز صحنه بوده است.

سه رمز مهم پیروزی ملت ایران در صحنه های مختلف

وی در ادامه با اشاره به سه رمز مهم پیروزی ملت ایران در صحنه های مختلف عنوان کرد: نخستین رمز و اصل تاثیرگذار در این پیروزی، بازگشت به هویت دینی و اسلامی است.

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: اگر امام فریادگر اسلام انقلابی نبود و رهبر فرزانه انقلاب پاسدار حریم اسلام و قرآن و اهل بیت (ع) نبود هرگز انقلاب از این عزت برخوردار نبود.

ابوترابی فرد افزود: همین مسئله است که انتفاضه سوم را به رمز پیروزی ملت فلسطین بر صهیونیست ها تبدیل کرد و عروس خاورمیانه یعنی لبنان را به نماد عزت و اقتدار خاورمیانه تبدیل کرد و عراق را به یک قدرت مقاوم در برابر دشمنان مبدل ساخت و در سوریه نیز این پیروزی ها را به همراه داشته است.

وی اصل دوم در پیروزی ملت ایران را ایستادگی در برابر کسانی که منافع نامشروع خود را در مصادره منافع ملت های مظلوم می بینند، معرفی و تصریح کرد: امروز پرچم دار این حرکت آمریکا است و فریاد مرگ بر آمریکا برآمده از همان آرمان ها و مبانی اعتقادی و تداوم بخش راه امام بزرگوار است.

نایب رئیس اول مجلس اظهار داشت: ایستادگی ملت ایران بر این اصول مسیر رویارویی آنها را با نظام سلطه که امروز ناامنی و خشونت را بر ملت های مظلوم عراق، سوریه، یمن، افغانستان و فلسطین تحمیل کرده اند، قوت بخشیده است و این اصل کلیدی عزت و اقتدار ماست.

ابوترابی فرد با بیان اینکه اقتدار امروز ملت ایران و جایگاه رفیع آن در معادلات منطقه ای و فرا منطقه ای ناشی از بازگشت به هویت دینی و ایستادگی در مقابل نظام سلطه است، خاطرنشان کرد: اصل سوم در پیروزی ملت ایران وحدت و یکپارچگی آنان بوده است.

وی گفت: امروز در پرتو ایستادگی مقابل نظام سلطه صفوف ما یکپارچه شده است و اینکه امروز دست های ملت بزرگ عراق در دستان پرتوان ملت ایران، فلسطین، سوریه، پاکستان و افغانستان قرار گرفته است برآمده از دو اصل ایستادگی مقابل زیاده خواهان و بازگشت به هویت دینی و وحدت در سایه این دو اصل است.

نایب رئیس اول مجلس ابراز امیدواری کرد که در این راه استوار گام برداشته شود و از رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب بهره گیری شود.

سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایت منا ناشی از نگاه دوگانه به حقوق بشر است

ابوترابی فرد در بخش دیگری از نطق خود با تسلیت اربعین جان باختن حجاج مظلوم و زائران در حال احرام خانه خدا در سرزمین منا اظهار داشت: از زبان ملت ایران و نمایندگان آنها از جامعه جهانی و قدرت های مدعی حقوق بشر سوال می کنم که آیا این فاجعه بزرگ که مصیبت جانکاهی برای امت اسلام بود، شایستگی ایستادگی در کنار ملت های مسلمان و دفاع از حقوق آنها را نداشت!؟

وی تصریح کرد: سکوت مجامع بین المللی در این جنایت بزرگ، نشانه نگاه دوگانه آنها به حقوق بشر است.

نایب رئیس اول مجلس گفت: امیدواریم ملت های مسلمان دست در دست یکدیگر راه را برای احقاق حقوق حجاج و مجازات قاصران و مقصران این حادثه همواره کنند و مرحمی بر دردهای مصیبت دیدگان باشند.

ابوترابی فرد افزود: لازم می دانم از بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و برادر آزاده ام جناب آقای مهندس اوحدی که در این حادثه، سخت زحمت کشیده اند و رهبر انقلاب نیز از آنان تشکر کردند، تقدیر و تشکر داشته باشند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار