پایگاه خبری «النشره»؛

دادستانی ایتالیا قذافی را در پرونده موسی صدر متهم شناخت

دادستانی ایتالیا با تبرئه «رم» در پرونده ربایش «امام موسی صدر»، نظام سابق لیبی را متهم اصلی این پرونده اعلام کرد.
کد خبر: ۵۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ - 03November 2015

دادستانی ایتالیا قذافی را در پرونده موسی صدر متهم شناخت

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، وبگاه خبری «النشره» نوشت: دادستان کل ایتالیا با رد اتهامات مقامات لیبی مبنی بر اینکه «امام موسی صدر» بنیانگذار جنبش «امل لبنان» در سال 1978 در «رم» ناپدید شده است، نظام «معمر قذافی» را متهم اصلی این پرونده اعلام کرد.

دادستان کل ایتالیا با تبریه رم در پرونده امام موسی صدر و متهم ساختن نظام معمر قذافی در این قضیه، پرونده ناپدید شدن رهبر شیعیان لبنان را بست.

براساس این گزارش، این حکم پس از آن صادر شد که رم از سال 1978 تا کنون پرونده امام موسی صدر را بررسی کرده بود. نظام سابق لیبی مدعی شده بود که امام موسی صدر در همان سال طرابلس را به مقصد رم ترک کرده و در ایتالیا ناپدید شده بود.

دادستان کل ایتالیا اخیرا اعلام کرد که تحقیقات ما نشان داد که امام موسی صدر و دو تن از یارانش در تاریخ مورد ادعای طرابلس به ایتالیا نیامده و جنایت ربایش در لیبی در زمان حکمرانی «معمر قذافی» به وقوع پیوسته است.

وکیل خانواده امام موسی صدر تاکید دارد که تحقیقات قضایی در ایتالیا در مراحل متناقضی انجام شده و در برخی مواقع مسائل سیاسی وارد این تحقیقات شده است.

وی میگوید که دولت ایتالیا در آن زمان با نظام قذافی به دلیل فشارهای اقتصادی همکاری میکرد. قذافی تلاش کرد تا از دولت ایتالیا به دلیل آسیبهایی که استعمار ایتالیا به لیبی وارد کرده بود باج خواهی کند و این مساله موانعی را بر سر راه واقعیت ربایش امام موسی صدر ایجاد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار