امروز از شبکه افق پخش می‌شود

روایت سیره اجتماعی شهدای هوانیروز در «نیمه پنهان ماه»

مجموعه برنامه «نیمه پنهان ماه»با محوریت گفت‌وگو با همسران شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای ترور از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۵۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ - 04November 2015

روایت سیره اجتماعی شهدای هوانیروز در «نیمه پنهان ماه»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مجموعه برنامه «نیمه پنهان ماه» با محوریت گفتوگو با همسران شهدای انقلاب، دفاع مقدس و برخی شهدای ترور امروز 13آبان از شبکه افق پخش میشود.

زینب ابوطالبی مجری این برنامه است که در هر قسمت به گفتوگو با همسران شهدای گرانقدر می نشیند و با آنها در مورد سیره رفتارهای اجتماعی شهدا صحبت میکند.تبیین سیره عملی و رفتاری شهدا در محیط خانواده و الگوبرداری از زندگی خانوادگی و اجتماعی آنها، ویژگی این برنامه است.

این قسمت از برنامه «نیمه پنهان ماه» با حضور سوسن رجبیان همسر شهید سهیلیان از خلبانان هوانیروز است که آذرماه 1356 با شهید حمیدرضا سهیلیان ازدواج کرده است.

«خلبان شهید حمیدرضا سهیلیان» در بیست و هشتمین روز فروردین 1333 در محله نارمک تهران به دنیا آمد؛ تحصیلاتش را تا مرحله اخذ دیپلم ادامه داد و در سال 1351 برای خلبانی بالگرد در هوانیروز به استخدام درآمد و پس از گذراندن دورههای نظامی، زبان انگلیسی، تخصصی پرواز در تهران و پایگاه مرکز آموزش هوانیروز اصفهان با شهید کشوری و دیگر دوستانش در تخصص بالگرد کبری فارغ التحصیل شد.

یکی از افتخارات بزرگ شهید سهیلیان، آزاد کردن سرپل ذهاب بود. آن هم درست زمانی که از تهران، دستوری مبنی بر تخلیه پادگان سرپل ذهاب و از بین بردن مهمات داده شده بود تا مبادا انبار مهمات به دست دشمن بیفتد. ایشان در ان واقعه اعلام می کنند "هر کس میخواهد از این پادگان برود، برود اما کسی حق ندارد یک بالگرد از این جا خارج کند."

پس از آن بود که در عملیاتی گسترده با فرماندهی شهید سهیلیان، پادگان سرپل ذهاب آزاد شد.آخرین مرحله پرواز این خلبان شجاع مصادف شد با اصابت گلوله توپخانه دشمن به بالگردش که منجر به شهادت او و هم پروازش سعدالله داورزاده شد.

امیر بنان و یاسر انتظامی تهیه کننده و کارگردان «نیمه پنهان ماه» هستند که این هفته چهارشنبه 13 آبان ماه ساعت 18 از شبکه افق پخش می شود.بازپخش این برنامه در ساعت های 22 همان روز و همچنین 10.30 و 14.30 روز بعد خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها