سردار جلالی در همایش پدافند جامع:

اقتدار نظامی ایران دشمن را وادار به انجام مذاکره کرد/ جنگ با ایران منافع آمریکا را در مقیاس جهانی به خطر می‌اندازد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر دشمن از توان رویارویی مستقیم نظامی با کشورمان برخوردار بود یک سال و نیم با ما پای میز مذاکره نمی‌نشست، و این قدرت نظامی ما بود که دشمن را مجبور به کرنش و انجام مذاکره کرد.
کد خبر: ۵۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ - 04November 2015

اقتدار نظامی ایران دشمن را وادار به انجام مذاکره کرد/ جنگ با ایران منافع آمریکا را در مقیاس جهانی به خطر می‌اندازد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، صبح امروز در دومین همایش مشترک پدافند جامع (پدافند عامل و پدافند غیرعامل) که در قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی که مقام معظم رهبری فرمودند "چهره تهدید در حال استحاله و تغییر است و خودش را به شکل نفوذ نشان میدهد" کارشناسان ما به بررسی اسناد کمیسیون امنیت ملی آمریکا پرداختند؛ که بخشی از آن از طریق رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا منتشر شد.

وی ادامه داد: در این گزارش آمده بود که "به دلایل مختلف از حوزه رویارویی نظامی با ایران باید پرهیز کرد. ما نمیتوانیم برآورد درستی از قدرت نظامی ایران داشته و آن را کنترل کنیم"؛ لذا این موضوع قدرت و توانمندی نظامی ما است که مفهوم مبهمی را در ذهن دشمن ایجاد کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: همچنین در این گزارش آمده "موضوع دوم استراتژیک بودن سرزمین ایران و بحث میزان نفت و انرژی است، که با کنترل ایران از منطقه (خلیج فارس) به سایر نقاط جهان صادر میشود، و موضوع سوم موضعگیری رهبر ایران است که در واقع بارها مطرح کرده که دوران بزن و در رو تمام شده است".

سردار جلالی تصریح کرد: گفتههای رابرت گیتس بدان معناست که کنترل سطح جنگ، طول و عمق آن دیگر در اختیار آمریکا نیست، و جنگ با ایران میتواند منافع آمریکا را در مقیاس جهانی تحت تأثیر قرار دهد.

وی اضافه کرد: این گزارش با ذکر دلایل ارائه شده به این نتیجه میرسد که تنها راهکار مقابله با ایران توسعه تهدیدات نیابتی و قرار گرفتن آمریکا در پشت جبهه و هدایت گروههای تروریستی علیه ایران است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: موضوع بعدی که میتوانیم از آن نتیجه بگیریم این است که قدرت و توان نظامی ما این مسئله را به دشمن تحمیل کرده که از رویارویی مستقیم نظامی با ما بپرهیزد.

سردار جلالی با اشاره به اینکه برخی سیاسیون به تصور غلط معتقدند که قدرت نظامی آمریکا میتواند ظرف یک هفته کار ما را تمام کند، افزود: باید بگوییم اگر دشمن از چنین قدرتی برخوردار بود یک سال و نیم با ما پای میز مذاکره نمینشست، و این قدرت نظامی ما بود که دشمن را مجبور به کرنش و نشستن پشت میز مذاکره کرد.

وی به تلاشهای آمریکا برای نفوذ در ایران اشاره و عنوان کرد: اولین مشکل آمریکا این است که بهطور مستقیم در ایران حضور ندارد؛ آنها معتقدند یک پتانسیل جدی علیه آمریکا در کشور ما شکل گرفته است؛ لذا بزرگترین مشکل خود را عدم حضور و نداشتن اطلاعات برشمردهاند؛ زیرا به این دلیل هیچ وقت نمیتوانند به یک تشخیص صحیح درخصوص ایران برسند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه اولین اولویت آمریکا در مذاکرات حضور رسمی در کشور ما است، افزود: آمریکا میخواهد در قالب کنسولگری یا دفتر حفظ منافع به نوعی وارد ایران شود.

سردار جلالی ادامه داد: دومین مسئلهای که از سوی آمریکاییها دنبال میشود این است که قصد دارند جریان ارتباط و ادراک بین رهبری با مردم را کنترل کرده و تحت اختیار خود بگیرند، و این جریان تحقق نمیپذیرد مگر با تأسی از تقویت جریان غربگرا در ایران.

وی تصریح کرد: آمریکا وقتی راههای نفوذ را بسته میبیند به دیپلماسی ورزشی، دیپلماسی شرکتهای چندمنظوره و تجاری، دیپلماسی «مکدونالدی» روی میآورد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل یکی دیگر از راهکارهای توسعه نفوذ آمریکا را استفاده از دیپلماسی نخبگانی عنوان کرد و گفت: این دیدگاه معتقد است که بایستی چرخه سازش را در طیف نخبگانی ایران تئوریزه کرد. ما برای مقابله با این جریان باید گوش به فرمان رهبری باشیم و در مقابل آن تئوری تفکر انقلابی را اشاعه دهیم.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: در موضوع پدافند غیرعامل باید متناسب با استراتژی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله با نفوذ و استحاله از درون، فرهنگسازی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها