رئیس سابق سازمان بسیج هنرمندان عنوان کرد

80هزار هنرمند به عضویت بسیج درآمدند

بسیج هنرمندان برای اینکه عقب ماندگی فعالیت‌های هنری با انقلاب جبران شود تشکیل شد که تا کنون حدود 80 هزار نفر از هنرمندان کشورمان در غالب سازمان بسیج هنرمندان به عضویت در آمدند.
کد خبر: ۵۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ - 05November 2015

80هزار هنرمند به عضویت بسیج درآمدند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، دکتر حسین قنادیان عصر دیروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه آنچه هنرمند بسیجی و حرکت بسیجی را زنده نگه می دارد روحیه ظلم ستیزی و عدالت طلبی است گفت: چند رویکرد را در جریان هنری بسیج مد نظر داشتیم که این رویکردها عبارتند از آشنایی با معارف دینی و آموزه های اسلامی، زنده نگاه داشتن روح انقلابی و جهادی و داشتن روحیه مسئولیت پذیری.

وی افزود: عرصه هنر بعد از انقلاب نتوانست همراه با انقلاب خود را جلو بیاورد به نحوی که در این زمینه عقب ماندگی هایی داشتیم به همین علت بسیج هنرمندان شکل گرفت تا به نوعی این عقب ماندگی جبران شود.

رئیس سابق سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به عضویت 80 هزار هنرمند در سازمان بسیج هنرمندان اظهار داشت: برخی آسیب هایی که در جامعه هنری شاهدیم به علت کم رنگ بودن روحیه انقلابی و جهادی است به همین خاطر باید این روحیه را در جامعه هنرمندان بیش از گذشته تقویت کنیم.

در ادامه این مراسم غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان درباره برنامه های آتی این سازمان بیان داشت: توجه به عدالت محوری و رشد متوازن فرهنگی و هنری در مقیاس ملی، تغییر نگاه به دغدغه ها و رهنمودهای رهبری از موضوع محور به مسئله محور، توجه جدی به ارتقاع سطح دانش و بینش جوانان، توجه به کادر سازی و تربیت نیرو با تکیه بر نسل جوان بخشی از برنامه های این سازمان در آینده است.

وی اضافه کرد: همچنین استاندارد سازی سازمان ها مطابق ارزش های اسلامی و صدور پیام انقلاب اسلامی در میان سایر کشورها با استفاده از زبان هنر بخش دیگری از برنامه های آتی این سازمان را شکل می دهد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه برای سال آینده نخستین فراخوان ارائه خلاقانه های شادمانه را خواهیم داشت عنوان کرد: اگر به آموزش توجه نکنیم جشنواره ها هیچ تفاوت با یکدیگر نخواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار