توزیع و انتشار 135 هزار نسخه از کتاب «دختر شینا»

تاکنون 135 هزار نسخه از کتاب «دختر شینا» منتشر و توزیع شده است. کتاب‌خوانان استان‌های خراسان رضوی و زنجان بیشترین استقبال‌کنندگان از این کتاب بوده‌اند.
کد خبر: ۵۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ - 05November 2015

توزیع و انتشار 135 هزار نسخه از کتاب «دختر شینا»

به گزارش گروه فرهنگ وهنر دفاع پرس، از آغاز دور سوم مسابقه «کتاب و زندگی» تاکنون، 100 هزار نسخه از کتاب «دختر شینا» توسط شرکتهای پخش ترنج و کتابستان خریداری و در کتابفروشیها و مراکز فروش سراسر کشور توزیع شده است.

پیش از آغاز مسابقه نیز 35 هزار نسخه از کتاب منتشر شده بود که در مجموع رقم شمارگان این کتاب به 135 هزار نسخه میرسد. تاکنون مردم استانهای خراسان رضوی و زنجان بیشترین استقبال را از این کتاب داشتهاند.

«دختر شینا» خاطرات قدمخیر محمدی، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی، است که توسط بهناز ضرابیزاده نگارش شده و بههمت انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. این کتاب روایت زندگی یک همسر شهید و مشکلاتی است که او در مواجهه با جنگ با آن روبهرو بوده است. این کتاب یکی از هزاران ناگفتههای همسران شهدا از روزهای انقلاب و جنگ تحمیلی در شهرستانهاست.

نقطه ثقل و محوری کتاب همانند بسیاری دیگر از خاطرات دفاع مقدس، جنگ و وقایع رخ داده از آن است؛ اما با وجود این، هر لحظه از لحظات و ایام دختر شینا آن قدر جذاب و خواندنی است که نمیتوان از آن ها گذشت. نویسنده توانسته با استفاده از خاطرات قدمخیر، فضاسازی و شخصیتپردازی کند؛ بهطوری که مخاطب با خواندن اثر با شخصیتها همراه میشود، با شادیهای آنها شاد و با اندوه آنها غمگین میشود. کتاب بر خلاف تصور اولیه که شاید از حجم اثر برداشت خواهد شد، دور تندی ندارد و خاطرات بجا انتخاب و ذکر شده است. از این جهت مخاطب وقتی کتاب را به دست میگیرد، به نویسنده اطمینان میکند که تمام آنچه را که باید سر حوصله یاد میکند.

در آذر ماه 1392،  رهبر معظم انقلاب اسلامی این کتاب  را با دقت خوانده و در دیداری با نویسنده فرمودند که کتاب خوبی است و نویسنده به جزئیات توجه بسیاری کرده و داستان زیبایی دارد. ضرابیزاده همچنین در گفتوگو با تسنیم از شنیدن خبر مسرتبخش تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب همزمان  با روز تولدش  خبر داده بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار