فیلم ایرانی 'خانه ای در مه' جایزه گراند پری صربستان را دریافت کرد

فیلم ایرانی 'خانه ای ' در مه به کارگردانی ' مختار نامدار' جایزه گراند پری و دیپلم افتخار جشنواره فیلم مستند 'سرم ' صربستان را از آن خود کرد.
کد خبر: ۵۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ - 06November 2015

فیلم ایرانی 'خانه ای در مه' جایزه گراند پری صربستان را دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «ایگور چولاک» مدیر جشنواره فیلم سرم گفت که هدف از برگزاری این جشنواره به دلیل غیر تجاری و همچنین نوپا بودن ، نزدیک کردن ملت ها به یکدیگر با معرفی آنها از طریق نمایش میراث فرهنگی و زیبایی های طبیعی هر کشور است.

وی گفت: به همین منظور فیلم هایی که در بخش انتخابی مورد قبول و تایید جشنواره واقع می شوند، در 9 شهر در مناطق مختلف صربستان به اکران در می آیند.

«ولادیمیر پروویچ» رییس هیات داوران جشنواره فیلم مستند سرم که یکی از کارگردانان مستند ساز و نامی صربستان به شمار می رود و پیشتر هم بعنوان عضو هیات داوران در شماری از جشنواره های ایران ازجمله جشنواره فیلم فجر حضور داشته است، خود را یکی از دوستداران آثار ایرانی خواند.


وی افزود:جشنواره های فیلم جهان با حضور فیلم های ایرانی رونق خاصی گرفته و به همین خاطر جشنواره بین المللی فیلم های مستند صربستان بدون حضور فیلم ایرانی غیر قابل تصور است.

رییس هیات داوران جشنواره فیلم مستند سرم  ادامه داد: مطمئن باشید تا هنگامی که من در عرصه فیلم صربستان حضور دارم فیلم ایرانی یکی از ملزمات جشنواره های صربستان خواهد بود.

مسئولان جشنواره سرم در دیدار با محمود شالویی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد ضمن تقدیر و تمجید از حضور فیلم ایرانی در این جشنواره، از مختار نامدار بعنوان عضو هیات داوران برای حضور در چهارمین جشنواره فیلم سرم که در مهر ماه سال آتی برگزار می شود، دعوت کردند.

محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان هم در دیدار مسوولان این جشنواره بر توسعه همکاری و تقویت این گونه برنامه ها که موجب شناخت مناسب ملت ها از یکدیگر و رشد و اعتلای هنری می شود ، تاکید کرد.

وی گفت: ایران مهد هنر اندیشمندانه و سرشار از مفاهیم عمیق و در برگیرنده پیام های انسانی است که می تواند در همه ابعاد و زمینه ها منشاء اثرات سازنده ای باشد.

شالویی افزود: هنرمندان ایرانی اعم از پیشکسوت و جوان با حضور خود در رویداد های فرهنگی و هنری جهانی همواره پیام هایی از صلح و دوستی را ارائه می دهند و در راستای تحکیم و تقویت مناسبات هنری و تعاملات فرهنگی نقش برجسته ای ایفا می کنند.

وی همچنین یادآور شد که مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز امادگی کامل برای هرگونه همکاری در این حوزه ها را دارند.

جشنواره فیلم سرم زیرمجموعه کمیته بین المللی جشنواره های فیلم زیست محیطی و توریستی (ITCO) می باشد که سالانه یک بار در منطقه ییلاقی سِرِم صربستان و در دو بخش زیست محیطی و گردشگری برگزار می شود.

در برنامه اخیر این جشنواره ، فیلم ایرانی 'خانه ای در مه' به کارگردانی مختار نامدار در بخش رقابتی جشنواره که آثار ارزنده ای از 35 کشور جهان در آن شرکت کرده بودند، موفق شد با ارایه بهترین کیفیت هنری و فنی جایزه برتر سومین جشنواره فیلم های مستند زیست محیطی جشنواره سرِم (Srem film fest) را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها