فرمانده مقاومت عشایر حسکه سوریه:

ملت سوریه به خون شهدای ایران و حزب‌الله وفادار است؛ به آمریکا اعتماد نداریم

فرمانده نیروهای مقاومت مردمی عشایر استان حسکه سوریه با تاکید بر اینکه در مبارزه با گروه‌های تروریستی اعتمادی به آمریکا وجود ندارد، گفت: ملت سوریه خون شهدای ایران و حزب الله را هدر نخواهد داد.
کد خبر: ۵۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ - 06November 2015

ملت سوریه به خون شهدای ایران و حزب‌الله وفادار است؛ به آمریکا اعتماد نداریم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع مقدس، «فایز النامس» فرمانده نیروهای مقاومت مردمی عشایر استان حسکه سوریه در گفتوگویی در دمشق درباره جدیدترین تشکل نظامی ایجاد شده در حسکه سوریه برای مبارزه با داعش که توسط آمریکا تجهیز میشوند، اظهار داشت: ملت سوریه نمیتوانند به نیات آمریکا که مدعی مبارزه با گروههای تروریستی در سوریه است، اعتماد کنند، چون این گروهها در اصل ساخته دست اطلاعات آمریکاست و نمیتوان باور کرد که چاقو دسته خودش را ببرد.

النامس گفت: نیروهای مردمی و مقاومت عشایر آرزو دارند که تلاش آنچه ائتلاف «نیروهای دموکراتیک سوریه» خوانده میشود، در مبارزه با داعش صادقانه باشد و منافع خارجیها را در منطقه را مد نظر نگیرد.
 
وی افزود: حضور برخی در این نیروهای دموکراتیک سوریه که شعور ملیگرایی دارند تا حدی به ما اطمینان خاطر میدهد، اما نگرانیم که برخی در آن، تحرکاتی فریبکارانه داشته یا هدفی را که به خاطرش این نیروها تشکیل شدهاند، دور بزنند.
 
فرمانده نیروهای مقاومت مردمی عشایر حسکه سوریه گفت: آنچه که بیش از همه چیز موجب نگرانی مردم استان حسکه شده حمایت آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه است، چون اگرچه این نیروها با داعش مبارزه میکنند اما همزمان در راستای اهداف آمریکا گام برمیدارند .
النامس گفت: در هر حال مقاومت عشایر و دیگر اقشار جامعه حسکه بر ضرورت نظارت هوشیارانه بر صحنه نبرد نیروهای دموکراتیک سوریه با داعش تاکید میکند تا هیچ توطئهای برای ضربه زدن به کشور سوریه از سوی هیچ نیرویی صورت نگیرد.
 
وی افزود: قدرتهای همپیمان سوریه به طور مشخص آنهایی هستند که در صحنه نبرد حاضر شدند تا به سوریه در مبارزه با تروریسم کمک کنند و وحدت اراضی این کشور را حفظ کنند، بنابراین هیچ کس نمیتواند ملت سوریه را به خاطر اعتماد بیشتر به ایرانیها نسبت به شیخ نشینهای خلیج فارس سرزنش کند.
 
فرمانده مقاومت عشایر حسکه گفت: دولتهای ایران و روسیه و همچنین مقاومت اسلامی لبنان تلاشهای بی دریغی در کمک به مبارزه با تروریسم در سوریه کردهاند بخصوص تهران و حزب الله در مقام شرکای مقاومت که در راه دفاع از سوریه خونهای زیادی دادهاند و ملت سوریه نمیتواند به این جانفشانیها پشت کند.
 
النامس درباره تصمیم آمریکا برای اعزام 50 نیروی ویژه ارتش خود به شمال سوریه نیز گفت: دولت آمریکا با تصمیم یکجانبه خود برای اعزام نیرو به خاک سوریه معلوم است که از حد بالای خطری که این سربازان را تهدید میکند بی خبر است، اگر اوباما تصور میکند که نبرد با داعش ار طریق اعزام 50 نیروی ویژه ارتش آمریکا به سوریه امکان پذیر است، این نشانه حماقت او و ناتوانی در درک راهبرد رویارویی با تروریستهاست.
 
وی افزود: رئیس جمهور آمریکا اگر هم گمان میکند که ماموریت مستشاری این نیروها برای تحقق پیروزی واقعی بر داعش کفایت میکند نیز در خیال باطل به سر میبرد و هنوز شاه کلیدهای درگیری ها در سوریه را در اختیار ندارد.
 
فرمانده مقاومت عشایر حسکه گفت: اما مطمئنا اوباما و دار و دسته او در دولت آمریکا کاملا میدانند که موتور محرکه آنها در منطقه در چیست بنابراین میخواهند با ماموریت مستشاری جلو بیایند و سپس حضور نیروهای زمینی خود را در سوریه گسترش بدهند.
 
النامس تاکید کرد: اگر هدف آمریکا از اعزام نیروهای ویژه ارتش خود به سوریه توقف عملیات هوایی روسیه یا عملیات زمینی ارتش سوریه در شمال این کشور باشد تا به داعش و دیگر گروههای تروریستی اجازه تشکیل هستههای کشوری در این منطقه داده شود، در این صورت پاسخ دولت سوریه که مورد حمایت بزرگ ملت خود قرار دارد، سخت خواهد بود چون این ملت بر مشروعیت نظام دمشق در دفاع از سلامت اراضی و حفظ اصول سوریه تاکید می کند.
 
فرمانده مقاومت عشایر حسکه سوریه گفت: رئیس جمهور آمریکا راهبرد مستقلی در پرونده سوریه ندارد، دولت اوباما و همه دولتهای قبل و بعد او در آمریکا تحت نفوذ لابی صهیونیست هستند در تحولات اخیر پرونده سوریه اوباما به جهانیان ثابت کرد که احمق است و در مرحله پیش رو نمیتواند کاری پیش ببرد آن هم به دلیل همبستگی بین قدرتهای مقاومت و عمق تاثیر ائتلاف بین جبهه مقاومت با دولت روسیه است که دوستی و وفاداری خود را به ملت سوریه و همه ملت هایی که با پروژههای آمریکایی صهیونیستی مقابله می کنند ثابت شده است.
 
وی افزود: دولت سوریه تنها سخنگوی نیروهای ملی عشایر در این کشور است و نیروهایی که بیعت خود را با داعش اعلام کردهاند یا علیه نظام دمشق هستند و البته شمار آنها اندک است، خارج از محاسبات نیروهای مردمی در حسکه هستند آنهایی که به روی دولت سوریه سلاح میکشند هر که باشند دستانشان قطع خواهد شد.
 
ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه، جدیدترین تشکل نظامی ایجاد شده در سوریه است که از شبه نظامیان عرب، کردها، آشوریها و دیگر طوایف شمالی سوریه تشکیل شده و از سوی دولت آمریکا تجهیز میشود.
 
عملیات نظامی این گروه در جنوب استان حسکه واقع در شمال شرقی سوریه که بخشهای وسیعی از آن در اختیار کردهاست، آغاز شده است، یگانهای مدافع خلق کرد در سوریه و گروهی از شورشیان مسلح وابسته به ارتش آزاد سوریه در 12 اکتبر اعلام کردند که قصد دارند در قالب ائتلاف موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات نظامیشان علیه داعش را به طور مشترک انجام دهند.
 
 فرماندهی کل این ائتلاف نیز در بیانیهای اعلام کرد: ما اولین عملیات نظامی خود را به عنوان نخستین گام در جنگ علیه داعش آغاز کردهایم و برای آزادسازی حومه جنوبی حسکه به نبردمان ادامه میدهیم.
 
رامی عبدالرحمان، مدیر دیدهبان حقوق بشر سوریه نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که درگیریهایی میان ائتلاف جدید و گروه تروریستی داعش در منطقه الهول در حومه شرقی حسکه به وقوع پیوسته و این درگیریها همزمان با بمباران شبانه جنگندههای ائتلاف ضدداعش بوده است.
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار