با تصمیم برگزارکنندگان

جشنواره فیلم «آیینه و آفتاب» با نام جدید جشنواره «روح الله» برگزار می شود

با تصمیم برگزارکنندگان هفتمین جشنواره فیلم «آیینه و آفتاب»، این رویداد از این دوره با نام «جشنواره روح الله» برگزار می‌شود. موضوع محوری این رویداد «برداشت آزاد و هنرمندانه از شخصیت امام خمینی (ره)» است.
کد خبر: ۵۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ - 06November 2015

جشنواره فیلم «آیینه و آفتاب» با نام جدید جشنواره «روح الله» برگزار می شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «معاونت فرهنگی هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) » به عنوان برگزارکننده این رویداد، تصمیم گرفت امسال جشنواره «آیینه و آفتاب» را پس از شش سال وقفه مجددا برگزار نماید.

در شش دوره قبلی این جشنواره در رشتههای فیلم، فیلمنامه و عکس برگزارشده بود و حالا در آستانه برگزاری دوره جدید، مسئولان جشنواره با در نظر گرفتن اقتضاءهای فضای رسانهای امروز که نمود پُر رنگی در فضاهای مجازی، شبکه های اجتماعی و موبایلی دارد،قصد تغییر اساسی در این رویداد را داشتند. با توجه به تغییرات محتوایی این دوره، تصمیم گرفته شد نام جشنواره نیز متناسب با این تغییرات، به نامی جدید تغییر کند و از آنجا که جشنوارهها و دیگر رویدادهای این موسسه همچون «سمفونی موسیقی» نیز تحت عنوان «روح الله» برگزار خواهد شد، مقرر شد تا این رویداد نیز با نام جدید «جشنواره فیلم های یک دقیقه ای روح الله» برگزار شود.
 
این جشنواره در دو بخش «اصلی» و «ویژه» برگزار می شود. بخش اصلی به مسابقه فیلم های 60 ثانیه ای در قالب «داستانی،انیمیشن و نماهنگ» اختصاص دارد. در بخش ویژه نیز فیلم های 60 تا 180 ثانیه ای در قالب «داستانی،انیمیشن و نماهنگ» با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
 
جهت مشارکت هرچه بیشتر شرکت کنندگان در این رویداد، فضایی نیز فراهم شده تا علاقه مندان در بخشی مجزا طرح، ایده و فیلم نامه با موضوع داستانی،انیمیشن و نماهنگ را جهت تولید در قالب فیلم های 60 تا 180 ثانیه ای ارسال نمایند. این آثار نیز در جشنواره با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
 
بر اساس اعلام برگزار کنندگان، علت انتخاب قالب جدید فیلم های 60 تا 180 ثانیه ای، ایجاد زمینه مشارکت هرچه بیشتر علاقهمندان به فیلمسازی است. علاقهمندان به شرکت در این رویداد میتوانند آثار ساختهشده با دوربینهای حرفهای، نیمهحرفهای و موبایلی را در این جشنواره شرکت دهند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها