در شماره 147 همشهری‌پایداری منتشر شد؛

علمدار حرم؛ از ارتفاعات کردستان تا تشکیل دفاع وطنی

شماره‌ی 147 ماهنامه همشهری‌پایداری با انتشار پرونده‌‌ای ویژه درباره فعالیت‌های سردار حسین همدانی، گفتگویی خواندنی با محسن رفیقدوست در خصوص اتفاقات و تحولات حوزه صنایع دفاعی و نیز بررسی موضوع مداحی در دوران دفاع مقدس به چاپ رساند.
کد خبر: ۵۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ - 07November 2015

علمدار حرم؛ از ارتفاعات کردستان تا تشکیل دفاع وطنی

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، تیتر پرونده ویژه شماره 147 ماهنامه پایداری «علمدار حرم»، گزارشی است از چهار سال حضور سردار شهید حسین همدانی در سوریه که در آن به جزئیات پیروزیهای جبهه مقاومت در برابر تکفیریها با حضور این سردار شهید پرداخته است؛ همچنین گفتگویی با سردار فتحالله جعفری، فرماده یگان زرهی سپاه در دفاعمقدس در خصوص عملکرد شهید حسین همدانی در عملیاتهای فتحالمبین و الیبیتالمقدس صورت گرفته است. گپوگفت با سردار جهروتیزاده، همرزم دیروز و امروز شهید همدانی و روایت او از فعالیتهای حاج حسین همدانی و برشی کوتاهی از کتاب «مهتاب خیّن» خاطرات شفاهی سردار همدانی با عنوان «به روایت فرمانده» از بخشهای دیگر پرونده ویژه این شماره ماهنامه همشهری پایداری است. 

در پرونده خوانهشتم نیز موضوع مداحی در دفاع مقدس، مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است. «اصل سیدالشهدا است» عنوان گفتوگویی است که با «حاج منصور نورایی» مداح با سابقه دفاع مقدس صورت گرفته. گزارشی از حال و هوای محرم در هیئت رزمندگان گردان عمار، گفتوگو با «حاج رضا پوراحمد» مداحی که خبر شهادتش در حالی که هنوز به شهادت نرسیده بود، اشک خیلیها را درآورد، از بخشهای دیگر این پرونده است.

یادداشتی از علیرضا قزوه در هشتمین سالگشت درگذشت قیصر امینپور، گزارشی از زندگی «محمدرضا سنگری» بهعنوان شاعر ماه، پرداختی متفاوت به موضوع کتابخانههای تخصصی دفاع مقدس با عنوان «گنج در میان قفسهها» از مطالب این شماره پرونده دیدبان ماهنامه همشهری پایداری است.

ازجمله دیگر مطالب این شماره میتوان به گزارش خواندنی پیرامون گروه مردمی خادمین شهدای گمنام، با عنوان «بچههای قطعه 44»، گفتوگو با دکتر «فتحالله امّی» درباره فعالیتهای علمی شهیدطهرانیمقدم و «پای درس آقا میرزا جواد آقا» درباره حضور آیتالله میرزا جوادآقا تهرانی در خط مقدم جبهه در دفاع مقدس اشاره کرد.

شماره 147 مجله همشهری پایداری با آثار و گفتاری از محسن رفیقدوست، فتحالله جعفری، علیرضا قزوه، جعفر جهروتیزاده، رضا پوراحمد، منصور نورایی، فتحالله امی، نصرتالله صمدزاده در 84 صفحه و با قیمت 2000 تومان منتشر و در کیوسکهای مطبوعاتی عرضه شده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها