سردار ذوالفقاری خبر داد:

جلوگیری از ورود 10 گروهک تروریستی به داخل کشور

فرمانده مرزبانی ناجا در بزرگداشت شهدای حادثه سراوان گفت: تا کنون مرزبانان جمهوری اسلامی ایران از ورود ده گروهک تروریستی به داخل کشور جلوگیری کردند.
کد خبر: ۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹ - 06November 2013

جلوگیری از ورود 10 گروهک تروریستی به داخل کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دکتر "حسین ذوالفقاری" فرمانده مرزبانی ناجا در مراسم هفتمین روز شهادت 14 شهید مرزبانی که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون مرزبانان جمهوری اسلامی ایران از ورود 10گروهک تروریستی به داخل کشور جلوگیری کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اجرای طرح جامع مرزبانی، خواستار اختصاص بودجه مناسب، احداث جاده و ایجاد ابنیه برای محافظت کامل از مرزها شد و افزود: برای اجرای طرح جامع مرزبانی به 3 تا 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

سردار ذوالفقاری همچنین توضیحاتی در خصوص نحوه توزیع سربازان از نقاط مختلف کشور در پاسگاه های مرزی ارائه کرد.

وی در رابطه با مشکل مرزهای کشور به خصوص در منطقه شرق، گفت: مشکل مرزها مشکل تاریخی است که قبل از انقلاب وجود داشته و بعد از انقلاب هم آن طور که باید مورد توجه نبوده است.

سردار ذوالفقاری تصریح کرد: مرزها در حال حاضر دچار مشکلات ساختاری هستند و با توجه به وضعیت جغرافیایی، احداث جاده در نقاط مرزی اقدام اول ما است که در صورت فقدان جاده، نیروهای مرزبانی نمی توانند در محل مستقر شوند؛ علاوه بر آن امکانات دیگر نظیر آب، برق و ...نیز لازمه زندگی و استقرار نیروها در مرزهاست.

وی با بیان اینکه طرح جامع مرزبانی که با همکاری دستگاه ها تهیه و تصویب شده است باید اجرایی شود، ادامه داد: لازمه اجرایی شدن این طرح اختصاص اعتبارات و امکانات است که امیدواریم توجه ویژه ای نسبت به قبل در این بخش صورت گیرد تا تمام نقاط نفوذ پذیر مرزها در کشور توسط مرزبانان پوشش داده شود تا از هرگونه دست درازی به مرزها جلوگیری شود.

وی در ادامه گفت: ما از امکانات الکترونیکی و اپتیکی استفاده کرده ایم اما باز هم نمی توان هیچکدام را به جای استقرار نیرو به کار گرفت یعنی همین امکانات باید توسط نیروی انسانی پایش شود.

فرمانده مرزبانی ناجا درباره جزئیات طرح جامع مرزبانی اظهار داشت: این طرح سال 90 تکمیل و در سال 91 به تصویب شورای عالی امنیت ملی کشور رسید.

ذوالفقاری افزود: در حال حاضر در مرحله آغاز این طرح هستیم اما باید به آن سرعت دهیم. این طرح 3 تا 4 هزار میلیارد تومان هزینه دارد که باید با همکاری دولت و مجلس و اختصاص اعتبار، به اجرای آن سرعت داد.

وی درباره چگونگی توزیع نیروها در مناطق مرزی و در پاسخ به این که چرا در یک پاسگاه مرزی شرق کشور تعداد قابل توجهی از سربازان خراسانی حضور داشتند که در نتیجه آن 11 نفر از سربازان خراسان رضوی و شمالی به شهادت رسیده اند، گفت: مناطق کشور به استان های نیرو پذیر تقسیم بندی شده اند  پیش از این، سرباز بومی خوزستان مجبور بود در ارتفاعات برف گیر شمال غرب به خدمت مرزبانی مشغول شود که این موضوع از لحاظ بعد مسافت و تطبیق شرایط جسمی و روحی سرباز با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مشکلاتی را ایجاد می کرد اما با نحوه جدید توزیع نیرو این مشکلات تا حدی بر طرف شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: سیستان و بلوچستان یکی از استان های به شدت نیروپذیر است که بخش عمده ای از نیروها ازسایر استان های تامین می شود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار