سعید حدادیان دبیر سیزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل»:

نویسندگان و شعرای دفاع مقدس و قیصر امین‌پور را تجلیل می‌کنیم

بنا بر اعلام دبیر سیزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل»، آیین اختتامیه این همایش تحت عنوان «الف دزفول» در دو بخش شعر و داستان به پاس احترام و تجلیل از مقاومت و ایثارگری شهر دزفول، این پایتخت مقاومت و ایستادگی، دوشنبه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ - 08November 2015

نویسندگان و شعرای دفاع مقدس و قیصر امین‌پور را تجلیل می‌کنیم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، بنا بر اعلام دبیر سیزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل»، آیین اختتامیه این همایش تحت عنوان «الف دزفول» در دو بخش شعر و داستان به پاس احترام و تجلیل از مقاومت و ایثارگری شهر دزفول، این پایتخت مقاومت و ایستادگی، دوشنبه برگزار میشود.
 

سعید حدادیان، دبیر سیزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» گفت: حدود 600 اثر در دو بخش شعر و داستان توسط دبیرخانه همایش دریافت شده که شامل بیش از 100 داستان و 500 شعر میشود. وی ادامه داد: در این همایش به قدردانی از 30 شاعر و 10 داستاننویس منتخب و تجلیل از آقایان دکتر سنگری و سعیدیراد، از نویسندگان و شاعران بنام دزفول و آقای ناصر حسینی نویسنده «پایی که جا ماند» و خانم سیدهزهرا حسینی نویسنده کتاب «دا» و همچنین زندهیاد قیصر امینپور میپردازیم. وی درباره لزوم پرداختن به دفاع مقدس گفت: حضرت آقا اخیراً در یک سخنرانی فرمودند 50 سال دیگر هم در حوزه دفاع مقدس کار شود کم است، چه هنر و چه ادبیات. برای شخص بنده هم با اینکه دوران جنگ در دزفول زندگی کردم اختصاص این برنامه موجب شد تا با مفاهیم و معارف مغفول مانده زیادی مواجه شوم.

ما از شهیدآباد که محل دفن دستهای قطعشده است، از شهدای چند مزار که بدنهایشان در دو یا سه مزار که کیلومترها از هم فاصله دارند دفن شدهاند، از زوایای مختلف دیگر مرحوم قاضی(ره) که امام جمعه فقید و ابرمرد نستوه و قهرمان این شهر بود و از شجاعت و تواضع و اخلاص و بزرگواری بیش از حد متعارف مردم دزفول غافل بودیم.

نکته جالب در رابطه با این همایش اینکه رهبر معظم انقلاب در بخشی از دیداری که با برگزارکنندگان این همایش در سال 91 داشتند با تأکید بر اینکه همه کارهای این همایش حتماً با هماهنگی مرحوم حجتالاسلام قاضی(ره) امام جمعه فقید شهر دزفول صورت بگیرد، در ادامه میفرمایند: «خیلی متشکریم از این کارهایی که شرح دادند دوستان، چه آنچه در مورد همین ادبیات دفاع مقدس است، چه آنچه در دانشگاه اتفاق میافتد و این فضایی که آقایان تصویر کردید، تشریح کردید، این فضا یکی از نِعَم الهی است؛ این فضا را ما درست نکردیم، این فضا را خدای متعال درست کرده، دلها دست اوست، هدایت دست خداست... هیچ وقت فکر نکنید که از این چیزی که ما هستیم بالاتر نیست؛ نه، شعرای خیلی خوبی داریم - همین آقایانی که اینجا هستند و دیگران، شعرای خیلی خوبیاند - اما خوبتر از اینها، هم بوده، هم ممکن است که باشد؛ ما میخواهیم برسند به اوج و قلّه؛ انشاءالله باید تلاش کنند، همه باید تلاش کنند. انشاءالله موفق باشید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها