بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات/ شاعر دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شعر کتاب دفاع مقدس کماکان پایدار است/ پس از دیدار با امام (ره) نخستین غزلم را سرودم

مصطفی محدثی خراسانی گفت: نخستین غزلم را به نام "ارمغان دیدار" پس از دیدار با امام (ره) در قم، سرودم. این شعر مورد استقبال مواجه و باعث تشویقم شد. پس از آن انعکاس اشعارم در مطبوعات و حضور در کنگره‌های شعر جنگ که از سال 65 در اهواز شکل گرفت، باعث حضورم در این عرصه شد.
کد خبر: ۵۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ - 08November 2015

شعر کتاب دفاع مقدس کماکان پایدار است/ پس از دیدار با امام (ره) نخستین غزلم را سرودم

مصطفی محدثی خراسانی از شاعران پیشکسوت در حوزه حماسه و مقاومت ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به مورثی بودن طبع شعر در خانواده گفت: از کودکی زمزمه های شعر و ادبیات در خانه ما بود و شعر در خانواده ما به صورت مورثی است. نخستین شعر را در 12 سالگی و تحت تاثیر اندوه ازدست دادن پدربزرگم سرودم.

وی ادامه داد: سال 57 در دانشسرای مقدماتی سبزوار که مصادف با انتصاب و تظاهرات انقلاب بود، قبول شدم. به سبب داشتن اساتید انقلابی، رفت و آمد انقلابیونی همچون مرحوم غلامرضا قدسی، دکتر شفیعی کدکنی و ذبیح الله صاحب کار به منزلمان و همچنین خواندن کتابهای دکتر شریعتی به گفتن شعر در حوزه مقاومت علاقمند شدم.

محدثی خراسانی با اشاره به تشکیل گروه شعر در حوزه هنری مشهد اظهار کرد: پس از اتمام دوره دانشسرا در مشهد با چند جوان مستعد و علاقمند به شعر آشنا شدم و گروه شعری را در حوزه هنری مشهد به راه انداختیم. از سال 61 به طور جدی شعالیت در عرصه شعر را آغاز کردم.

وی تصریح کرد: به مدت دو دهه شعر جوان خراسان، از مجموعههای که ما شکل داده بودیم تغذیه و پرورش پیدا کرد. و از سال 80 به تهران آمدم و سردبیری مجله شعر، عضویت شورای عالی شعر صدا و سیما در مرکز موسیقی را پذیرفتم.

محدثی خراسانی با بیان خاطرهای از دیدارش با امام (ره) تصریح کرد: نخستین غزلم را به نام "ارمغان دیدار" پس از دیدار با امام (ره) در قم، سرودم. این شعر مورد استقبال مواجه و باعث تشویقم شد. پس از آن انعکاس اشعارم در مطبوعات و حضور در کنگرههای شعر جنگ که از سال 65 در اهواز شکل گرفت، باعث حضورم در این عرصه شد.

محدثی خراسانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که چگونه در حوزه شعر آینی و دفاع مقدس مطرح شدید، گفت: در حوزه های اجتماعی، عرفانی، عاشقانه، سیاسی، مضامین اخلاقی فعالیت داشته ام اما به ضرورت حضور در انقلاب و دفاع مقدس و فعالیت در این حوزه افتخار داشتم به عنوان شاعر آینی و دفاع مقدس مطرح شوم.

وی با اشاره به استقبال جوانان به حوزه شعر دفاع مقدس اظهار کرد: شعر کتاب دفاع مقدس کماکان پایدار است و پر توان مسیر خود را ادامه میدهد. توجه به این مضمون همواره مورد نظر شاعران به ویژه شاعران جوان بوده است به عنوان نمونه می توان به جریان شهدای غواص اشاره کرد که جوانان در این موضوع اشعار زیادی را سرودند.

محدثی خراسانی با اشاره به کتابهای در این حوزه به چاپ رسانده است، گفت: در میان آثار به چاپ رسیده، آخرین کتابم به نام "میدانهای تحریر"مورد استقبال قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار