سردار احمدی‌مقدم:

کلانتری‌ها 70 درصد استانداردهای لازم را در خصوص تجهیزات دریافت خواهند کرد

فرمانده انتظامی کشور با تاکید بر اینکه تا پایان سال کلانتری‌ها 70 درصد استانداردهای لازم را در خصوص تجهیزات دریافت خواهند کرد، گفت: جرائم خشن از جمله آدم‌ربائی، سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف در کشور کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴ - 06November 2013

کلانتری‌ها 70 درصد استانداردهای لازم را در خصوص تجهیزات دریافت خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "اسماعیل احمدی مقدم" فرمانده نیروی انتظامی، صبح امروز در حاشیه مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح مدیریت کیفیت نیروی انتظامی (مکنا) مدتی است که در سراسر کشور و کلانتریهای پر تردد آغاز شده است و به لطف خدا بیشتر کلانتریها با رقابت سالم و سازندهای که در این زمینه داشتهاند توانستهاند امتیازات بالایی را بدست بیاورند و گواهینامه کسب کنند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود:  طرح مکنا که از بعد فیزیکی همان تجهیزات، امکانات و بهبود وضعیت بازداشتگاهها است در کلانتریها، صورت گرفته و پیشرفت خوبی داشته است و سعی خواهیم کرد علاوه بر این موارد در بخش رفتاری نیز با مراجعهکنندگان از جمله اربابرجوع، متهمان و مجرمان، اصلاح رفتار صورت گیرد و ارائه خدمات با سهولت انجام شود.
 
سردار احمدی مقدم با تاکید بر اینکه اکثر کلانتریهای کشور استانداردهای لازم را در زمینه طرح مکنا کسب کردهاند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال کلانتری ها 70 درصد استانداردهای لازم را در خصوص تجهیزات دریافت خواهند کرد.
 
وی در بخشی دیگری از سخنان خود به وضعیت مرزها پرداخت و گفت: اولویت ناجا در مرزهای شرقی و شمال غرب کشور است، ولی متاسفانه نه تنها اعتبارات مرزی تا به حال محقق نشده  بلکه با کاهش هم مواجه بوده ایم .
 
فرمانده نیروی انتظامی به ارائه خدمات مهندسی ناجا و سپاه در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: در انسداد مرزها گامهای اصلی به نحو احسن برداشته شده و از دولت نیز درخواست کمک داریم.
 
سردار احمدیمقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طرح جمعآوری ماهوارهها با کشو قوسهایی مواجه است، گفت: در این رابطه ناجا برنامه جدیدی ندارد و این طرح کما فیالسابق اجرا میشود.
 
وی اشارهای به ماه محرم کرد و گفت: فضای محرم خود یک اقدام فرهنگی و دیرینه است و مردم آگاه هستند و بدون اینکه تذکری داده شود، شهروندان در حفظ ارزش های اسلامی کوشا وخودجوش هستند، البته اقناع و صحبت با مردم نیز موثر است.
 
فرمانده نیروی انتظامی گفت: از مسئولان هیئتهای مذهبی نهایت همکاری و تعامل را در جهت تسهیل ترافیک خواستاریم.
 
سردار احمدیمقدم، قمهزنی و حمل شمائل ائمه اطهار را ناپسند دانست و گفت: بزرگان دین علاوه بر اینکه این امر را جائز نمیدانند، تاکید دارند از آلات و ادوات موسیقی هم استفاده نشود.
 
وی بر تعامل، همکاری وهماهنگی شهروندان بخصوص هیئت های عزاداری با پلیس تاکید کرد و افزود: برگزاری مراسم عزاداری باید بنحوی انجام شود که مزاحمتی برای خانوادهها بخصوص افراد بیمار ایجاد نشود.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر کاهش جرائم خشن از جمله آدم ربائی، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه و حتی تصادفات گفت: متاسفانه با افزایش قیمتها سرقتهای خرد افزایش یافته است.
 
سردار احمدیمقدم در بخش پایانی مصاحبه خود با خبرنگاران در خصوص استقرار پلیس 110 در کلانتریها خاطرنشان کرد: پلیس 110 در اکثر مراکز استانها مستقر و تجهیز شده و این طرح در تمام کلانتریهای کشور به طور جد در رأس برنامههای پلیس است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار