حجت‌الاسلام روحانی در دیدار با خانواده شهدا و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس:

شهدا و جانبازان معلمان ما هستند

رییس جمهور با حضور در منازل خانواده‌های شهیدان شکری و مقدم که هر کدام سه و دو فرزند برومند خود را تقدیم عزت اسلام کرده‌اند و نیز جانباز سرافراز ۷۰ درصدی دفاع مقدس سید جلال روغنی نیری، با آنان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸ - 06November 2013

شهدا و جانبازان معلمان ما هستند

به  گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر روحانی در این دیدارها با بیان اینکه ملاقات با خانواده شهدا توفیق بزرگی برای دولت تدبیر و امید است، گفت: همه ما مدیون شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده آنها هستیم؛ چرا که عظمت و استقلال ایران اسلامی در سایه ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان گرانقدر است.

رییس جمهور شهدا، جانبازان، ایثارگران و همه آن کسانی که در دوران دفاع مقدس در میدان ایثار حضور یافتند را معلمان و الگوهایی والا برای ملت ایران توصیف کرد و اظهار داشت: ما باید درس ایثار، فداکاری، خدمت به مردم و شجاعت در زندگی را از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران که با صبر و تحمل خود حماسه بزرگی را خلق کردند، بیاموزیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: امام حسین (ع) هم سالار شهیدان و هم معلم و پرچمدار راه مبارزه، ایستادگی و جهاد است و شما درس کربلا و عاشورا را از امام حسین (ع) آموختید.

دکتر روحانی در ادامه اظهار داشت: اگر امروز فرصت خدمتگزاری به ملت نصیب ما شده است، زمینه اصلی آن را ایثارگران، جانبازان و شهدا با رشادتها و فداکاریهایشان ایجاد کردند و مطمئناً دولت برای موفقیت در اجرای برنامه های خود به دعای خیر، حمایتها و نظرات همه مردم به ویژه خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان نیازمند است.

رییس جمهور همچنین با اشاره به مشکلات موجود در کشور اظهار امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید با حمایت مردم به ویژه خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران بتواند همه مشکلات کشور را از پیش رو بردارد.

وی همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران را موجب تقویت روحیه و نشاط برای خدمت به مردم دانست و گفت: اقدامات ما هرچند بزرگ که باشد، در برابر کار بزرگی که شهیدان، جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنان انجام دادهاند، کم و ناچیز است.

دکتر روحانی با تجلیل از ایثارگریهای شهدا، جانبازان و خانواده های آنان، گفت: امروز دشمنان ملت ایران از روحیه ایثارگری و جانبازی این ملت در هراس هستند چراکه این روحیه به دنیا اعلام میکند که ملت ما با نشاط ایستاده و در برابر توطئهها هوشیار است.

رئیس جمهور افزود: امیدوارم دعای ملت ایران و خانوادههای معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان پشتوانه دولت در جهت رسیدن به اهداف و آرمانهای متعالی خود باشد و همگی در مسیری گام برداریم که مورد رضای خداوند است.

در این دیدارها که با خانوادههای شهدا شکری، مقدم و جانباز سید جلال روغنی نیری صورت گرفت آنان ضمن ارائه توضیحات در خصوص نحوه مبارزات انجام داده شده در دوران دفاع مقدس تاکید کردند: بها دادن به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در حقیقت ارزش قائل شدن برای استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی است.

گفتنی است، شهید صفت الله مقدم فرزند بزرگ خانواده مقدم در آغاز جنگ تحمیلی وارد جبهه های جنگ حق علیه باطل شد و در سال ۱۳۶۱ در منطقه سردشت و بانه به درجه رفیع شهادت رسید. همچنین شهید جواد مقدم فرزند دوم این خانواده نیز در سن ۱۷ سالگی و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

همچنین صیادالله و ماشاءالله شکری فرزندان ۲۰ و ۱۸ ساله خانواده شکری همچنان مفقودالاثر بوده و سیف الله ۱۷ ساله فرزند سوم این خانواده که در عاشورای سال ۶۳ مجروح شده بود پس از ۴۰ روز همزمان با اربعین حسینی در بیمارستان به همرزمان و برادران شهید خود میپیوندد.

سید جلال روغنی نیری نیز در دوران دفاع مقدس در عملیاتهای گوناگونی همچون والفجر (۱)، والفجر (۳) و والفجر (۴) حضوری فعال داشته و در سال ۶۲ و در عملیات پاکسازی یکی از میادین مین اطراف دارخوین بر اثر انفجار مین از ناحیه مچ دو دست، دو چشم و پای چپ به فیض جانبازی نائل آمده است.

در این دیدار حجتالاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییسجمهور و حسین فریدون، رییس جمهور را همراهی کردند.

نظر شما
پربیننده ها